Η Burberry είναι μια διεθνής μάρκα πολυτελών ρούχων που ιδρύθηκε από τον Τόμας Μπέρμπερι το 1856 και έχει την έδρα της στο Λονδίνο. Η Burberry έγινε γνωστή με την εφεύρεση μιας υφασμάτινης καμπαρντίνας από τον ιδρυτή  της, Τόμας Μπέρμπερι. Αρχικά, η Burberry λειτούργησε ως μια μάρκα υπαίθριων ρούχων για στρατιώτες και εξερευνητές. Ωστόσο, εξελίχθηκε έτσι ώστε να καλύπτει την ελίτ κατηγορία και να γίνει μια από τις μεγαλύτερες μάρκες πολυτελούς μόδας στον κόσμο.

Ο Τόμας Μπέρμπερι σχεδίασε μερικά από τα πιο εμβληματικά προϊόντα στην ιστορία της μόδας, συμπεριλαμβανομένου της καμπαρτίνας και των χαρακτηριστικών μαύρων, κανελί και κόκκινων συνδυασμών της Burberry.

Ο νεοτερισμός καμπαρτίνας από τον Τόμας Μπέρμπερι

 

Ο Τόμας Μπέρμπερι γεννήθηκε στις 27 Αυγούστου 1835, σε μια ταπεινή οικογένεια στο Ντόρκινγκ του Σάρρεϋ, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Μπέρμπερι άρχισε να εργάζεται ως μαθητευόμενος υφασματέμπορος όταν ήταν μόλις μικρό αγόρι. Το 1856, στα 21 του, ο επίδοξος επιχειρηματίας ίδρυσε τον δικό του εξοπλισμό στο Μπεϊσινγκστόουκ του Χαμσάιρ, με το όνομα “T. Burberry and Sons”, όπως αναφέρει το BuildYourCulture. Οι πρώτες του δημιουργίες επηρεάστηκαν από τα ρούχα που φορούσε ο ντόπιος πληθυσμός. Αργότερα, ο Μπέρμπερι επικεντρώθηκε περισσότερο στη δημιουργία υπαίθριων ρούχων για συχνούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων ντόπιων, τουριστών και αθλητών.

Νεαρός ακόμη, ο Τόμας Μπέρμπερι πρωτοστάτησε στην εφεύρεση του καμπαρντινέ υφάσματος το 1879, σύμφωνα με το The Italian Reve. Αυτό το ελαστικό ύφασμα δημιουργείται από αιγυπτιακό βαμβάκι χρησιμοποιώντας μια ιδιαίτερη διαδικασία κατασκευής. Εκτός από αδιάβροχο, αυτό το ύφασμα ήταν επίσης απίστευτα δυνατό. Το 1888, έκανε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για να καλύψει αυτή τη δημιουργία. Απέκτησε διεθνής φήμη όταν άρχισε να προωθεί το ολοκαίνουργιο προϊόν του στην εμπορική δημοσίευση Men’s Wear τον Ιούνιο του 1904. Το ύφασμα έγινε διάσημο καθώς θα δημιουργούσε ένα εξαιρετικό παλτό για τα πιο κρύα κλίματα, επειδή άντεχε σε κάθε είδους καιρικές συνθήκες.

Το 1900, το Βρετανικό Γραφείο Πολέμου διέταξε τον Τόμας Μπέρμπερι να δημιουργήσει ένα πανωφόρι που θα διαδεχόταν τα παλαιότερα βαριά μπουφάν. Η Burberry δημιούργησε παλτά για το Βρετανικό Βασιλικό Ιπτάμενο Σώμα (RAF) κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Ήταν ένα λεπτό βαμβακερό αδιάβροχο με επωμίδες, βαθύ ζυγό στην πλάτη, λυγισμένους ιμάντες, ένα πτερύγιο καταιγίδας με κουμπί στον έναν ώμο, τσέπες καταιγίδας και D- κουμπώματα ζώνης για στερέωση στρατιωτικού εξοπλισμού. Η στρατιωτική παραλλαγή αυτού του ίδιου παλτού εξελίχθηκε για να γίνει καμπαρντίνα.

Λόγω της αντοχής του στο νερό, το ύφασμα Burberry άρχισε να τραβάει την προσοχή διεθνώς. Με βάση τη δημιουργικότητά του, ο κ. Μπέρμπερι τροποποίησε το παλτό αυτό προσθέτοντας ιμάντες ώμου και μεταλλικούς δακτυλίους στα παλτά των αξιωματικών, και έτσι δημιουργήθηκε η θρυλική καμπαρντίνα. Η καμπαρντίνα έγινε τόσο διάσημη που υιοθετήθηκε στην καθημερινή μόδα μετά τον πόλεμο. Είναι ευρέως γνωστό ως The Burberry Style και έχει προσπαθήσει να αναπαραχθεί αρκετές φορές σε όλο τον κόσμο.

Μετά τον σάλο που έγινε από τις καμπαρντίνες, το λογότυπο της Burberry με τον μαύρο, κανελί και κόκκινο συνδυασμό αναγνωρίστηκε παγκοσμίως από τη δεκαετία του 1920, σύμφωνα με το Culture Trip. Οι καμπαρντίνες της Burberry έφτασαν στη μεγάλη οθόνη τη δεκαετία του 1950, όταν διασημότητες όπως η Άντρεϋ Χέμπερν, η Μαρλίν Ντίτριχ και ο Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ τις φόρεσαν. Οι εξαίσιες επιταγές της Burberry καμπαρντίνας δίνουν στο παλτό μια ξεχωριστή και φευγάτη εμφάνιση, γι’ αυτό και εξακολουθεί να είναι στη μόδα ακόμα και μετά από εκατό χρόνια.

Οι άριστες ικανότητες μάρκετινγκ του Τόμας Μπέρμπερι

Ο Τόμας Μπέρμπερι ήταν ένας έξυπνος έμπορος και εκμεταλλεύτηκε με επιτυχία τη διαφήμιση και το εμπορικό σήμα. Το κατάστημα λιανικής Burberry άνοιξε στη γειτονιά Χέιμαρκετ του Λονδίνου το 1891, όπου προσέλκυσε αγοραστές χρησιμοποιώντας εικονογραφημένες αφίσες και μια έξυπνη ατάκα. Αφού δοκίμασε μια ποικιλία ετικετών, ο κ. Μπέρμπερι κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα Equestrian Knight το 1909 για να ξεχωρίσει το Burberry από τα αντίγραφα. Αυτό το έμβλημα χρησιμοποιήθηκε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990.

Ο κ. Μπέρμπερι κατανοούσε ξεκάθαρα το παιχνίδι της ονομαστικής αξίας και έκανε διασημότητες όπως τον Λόρδο Κίτσενερ και τον Λόρδο Μπάντεν-Πάουελ να φορούν ρούχα Burberry, τα οποία θα ενίσχυαν περαιτέρω την αξιοπιστία της μάρκας. Ο βασιλιάς της Βρετανίας Εδουάρδος είχε εύσημα επίσης για τη διάδοση της μάρκας Burberry το 1917 ζητώντας ρητά το παλτό καμπαρντίνα, καθιστώντας τον ένα από τα πρώτα μέλη της βασιλικής οικογένειας που φόρεσε ένα.

Από τότε, διασημότητες και αριστοκράτες σε όλο τον κόσμο είναι αφοσιωμένοι θαυμαστές των ρούχων Burberry. Ο Γουίνστον Τσούρτσιλ, ο Γκάρι Κούπερ, η Τζοάν Κρόφορντ, ο Χάμφρεϋ Μπόγκαρτ, ο Τζορτζ Μπερνάρντ Σω, ο Αλ Τζόλσον, ο Πίτερ Φολκ, ο Ρονάλντ  Ρίγκαν, ο Τζορτζ Χ. Γ. Μπους και ο Νόρμαν Σφάρζκοπφ ήταν όλοι μεταξύ των πελατών της εταιρείας.

Ο Τόμας Μπέρμπερι πέθανε το 1926 σε ηλικία 91 ετών, αφού δημιούργησε μια γιγάντια μάρκα μόδας που θα μείνει αξέχαστη για αιώνες. Επί του παρόντος, η Burberry είναι μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες στον κόσμο, με εύστοχη απήχηση στην αισθητική της πολυτελούς μάρκας. Σήμερα, επικεφαλής της εταιρείας είναι ο Γκέρι Μέρφι και έχει ετήσια έσοδα που ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Burberry εξακολουθεί να ξεχωρίζει ως μία από τις κορυφαίες μάρκες πολυτελείας στον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πώς θα πάρετε τη βεβαίωση που σταματά τους πλειστηριασμούς

Το ντινεράκι του ΓΑΠ, ο Παπαλέκας και η Prodea, η δημόσια πρόταση για την Attica Group και η επιστροφή του Δημ. Καλλιτσάντση

Ηλίας Γεωργιάδης (Sterner Stenhus) στο Newmoney: Η εξαγορά του «ΙΟΛΗ» και οι επόμενες κινήσεις