search icon

business stories

Μπορεί το deal Honda – Nissan να πλήξει την κυριαρχία της BYD στην Κίνα;

Η Honda πούλησε 3,43 εκατομμύρια οχήματα έναντι 3,76 εκατομμυρίων της BYD - Το νέο σχήμα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει καλύτερα την Toyota και τους κατασκευαστές EV σε ΗΠΑ και Κίνα

pixabay

Η Honda Motor απορροφώντας τη Nissan Motor θα μπορούσε να δώσει στις δύο Ιαπωνικές μάρκες που αγωνίζονται την κλίμακα που χρειάζονται για να αναμετρηθούν με την κινεζική BYD.

Η Honda, η οποία νωρίτερα αυτή την εβδομάδα σκιαγράφησε τα σχέδια για μια συμφωνία που ισοδυναμεί με εξαγορά της Nissan, πούλησε 3,43 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως τους πρώτους 11 μήνες του 2024. Η Nissan δήλωσε ότι πούλησε λίγο περισσότερα από 3 εκατομμύρια.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, η BYD, πούλησε 3,76 εκατομμύρια οχήματα την ίδια περίοδο – μια σαφής απεικόνιση του πώς η Nissan και η Honda είναι αδύναμες μόνες τους, αλλά, μαζί, μπορεί να έχουν μια ευκαιρία για μια ίση μάχη.

Τόσο η Honda όσο και η Nissan αντιμετωπίζουν πρόβλημα να ανταγωνιστούν τις ανερχόμενες εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα, η οποία ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι και πρόκειται να τραβήξει ακόμη περισσότερο μπροστά το 2025.

Το δίδυμο έχει αναγκαστεί να μειώσει το προσωπικό και την παραγωγή στην Κίνα, ενώ η Mitsubishi Motors Corp, η οποία μπορεί επίσης να συμμετάσχει στον συνδυασμό Honda-Nissan, έχει σχεδόν αποσυρθεί από τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι πωλήσεις της Honda στην Κίνα μειώθηκαν κατά 28% τον Νοέμβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023, ενώ η παραγωγή υποχώρησε κατά 38% σε ετήσια βάση.

Οι όποιες δαπάνες μπορεί να χρειαστεί να κάνει η Honda για να καλύψει το χαμένο έδαφος θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την επαναγορά μετοχών ύψους 1,1 τρισεκατομμυρίων γεν (7 δισεκατομμυρίων δολαρίων), αναφέρει σε έκθεσή της η S&P Global Inc. «Οι μεγάλης κλίμακας επαναγορές μετοχών δεν συμβάλλουν στην ενίσχυση της μελλοντικής επιχειρηματικής βάσης και οδηγούν σε εκροές κεφαλαίων», σημείωσε ο οίκος αξιολόγησης.

Η Honda ανακοίνωσε την επαναγορά τη Δευτέρα. Το ανώτατο όριο ανέρχεται στο 24% των μετοχών που έχουν εκδοθεί. Η μετοχή της Honda έκλεισε με άνοδο 0,8% την Τετάρτη.

Οι πωλήσεις της Nissan στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15,1% τον Νοέμβριο, ενώ η τοπική παραγωγή βυθίστηκε κατά 26%.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις της Honda τον περασμένο μήνα υποχώρησαν κατά 6,7% στις 324.504 μονάδες, ενώ η παραγωγή κατρακύλησε κατά 20,4%. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Nissan μειώθηκαν κατά 1,3% σε ετήσια βάση τον Νοέμβριο στα 278.763 οχήματα, ενώ η παραγωγή δέχτηκε μεγαλύτερο πλήγμα κατά 14,3%, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Μαζί, η Honda και η Nissan θα αποτελούσαν επίσης μεγαλύτερη απειλή για την Toyota Motor Corp. που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και ακολουθεί η γερμανική Volkswagen AG. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της σημείωσαν πτώση το Νοέμβριο, καθώς η υποτονική ζήτηση συνδυάστηκε με την παύση της παραγωγής σε δύο εργοστάσιά της.

Οι πωλήσεις της Toyota – συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων των θυγατρικών εταιρειών Daihatsu Motor Co. και Hino Motors Ltd. – ανήλθαν σε 984.348 μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία την Τετάρτη, μειωμένες κατά 0,2% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2023. Η παραγωγή μειώθηκε κατά 9,4% σε ετήσια βάση σε 966.921 μονάδες.

Η επιχείρηση της Toyota αισθάνεται επίσης την πίεση των τοπικά κατασκευασμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, καθώς και τον έντονο ανταγωνισμό για τα υβριδικά βενζινο-ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Όπως η Honda και η Nissan, η κυριαρχία της στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας υπονομεύεται σταθερά και από τους Κινέζους ανταγωνιστές.

Γενικότερα, η ασθενέστερη παγκόσμια ζήτηση φέτος για νέα αυτοκίνητα επιδεινώθηκε από τις περικοπές παραγωγής της Toyota που προκλήθηκαν από ρυθμιστικές έρευνες και ανακλήσεις στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό. Η παραγωγή μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου μειώθηκε κατά 7,3% στην Ιαπωνία και κατά 15,2% στην Κίνα για την Toyota, υπογραμμίζοντας και πάλι τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας.

Η παραγωγή της Toyota στην Κίνα, ή τα οχήματα από τη γραμμή παράδοσης σε αντίθεση με τις πωλήσεις στον τελικό καταναλωτή, μειώθηκε κατά 1,6% σε ετήσια βάση τον περασμένο μήνα.

Ωστόσο, οι επενδυτές απέκρουσαν τη στασιμότητα των πωλήσεων της Toyota μετά από δημοσίευμα της Nikkei, σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον στόχο της για απόδοση ιδίων κεφαλαίων στο 20%. Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων της Toyota τα τελευταία χρόνια κυμαινόταν από 9% έως λίγο κάτω από 16%, ανέφερε η Nikkei.

Οι μετοχές της Toyota κέρδισαν έως και 4,4%. Εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε σε δήλωσή του ότι η Toyota «δεν έχει σαφή στόχο ή προθεσμία» για την απόδοση των ιδίων κεφαλαίων.

Διαβάστε ακόμη

Fraport Greece: Επενδύει στην ασφάλεια των περιφερειακών αεροδρομίων (pics)

«Home Alone»: Πόσο θα κόστιζε να ζούμε σήμερα σαν τους «ΜακΚάλιστερ» της ταινίας του Χόλιγουντ; (pics)

Emirates: Αναζητά σταθερά μέλη πληρώματος καμπίνας στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version