Της Μαριάννας Τζάννε
Η ΓΕΚ-Τέρνα, η Ελλάκτωρ και η εταιρεία Μυτιληναίος σε συνεργασία με μεγάλη Ισπανική εταιρεία, θα είναι σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ των υποψηφίων που θα διεκδικήσουν το μεγάλο οδικό έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει προσδιοριστεί για σήμερα, ύστερα από ολιγοήμερη παράταση που δόθηκε από τον υπουργείο Υποδομών στον διαγωνισμό, ο οποίος είχε αρχικά προσδιοριστεί για τις 8 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συμμετοχή της ΓΕΚ -Τέρνα δεν αποκλείεται να διευρυνθεί στην συνέχεια καθώς συζητήσεις έχουν διεξαχθεί με την Ιντρακάτ, στην οποία πλέον συμμετέχει με 20% και ο κ. Δημήτρης Κούτρας προκειμένου να συμμετάσχει με 25% στο έργο.
Πιθανή θεωρείται επίσης η συμμετοχή στο διαγωνισμό της Γαλλικής Vinci, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με κάποιον από τους ελληνικούς ομίλους αλλά και της J&P Άβαξ.
Ο ΒΟΑΚ είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα νέας γενιάς που θα κατασκευαστεί σε τρεις άξονες. Ο τρέχον διαγωνισμός αφορά τα δύο από τα τρία τμήματα του έργου που περιλαμβάνουν την χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση στο κομμάτι Χανιά – Χερσόνησος, το οποίο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, προϋπολογσιμού 1 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη συνολικού ύψους 250 εκατ. Ευρώ, το οποίο θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, υιοθετώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε οδικό έργο τις πληρωμές διεθεσιμότητας (ένα είδος αμοιβής του αναδόχου από το δημόσιο με βάση συγκεκριμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά του έργου κατά την περίοδο λειτουργίας του).
Το τρίτο κομμάτι του έργου αφορά το τελευταίο τμήμα από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο, για το οποίο ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών είναι να κατασκευαστεί ως κλασικό δημόσιο έργο, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη ύψους 50 εκατ. ευρώ.