Η BMW πιέζει το Βερολίνο να καταψηφίσει την επιβολή σημαντικά υψηλότερων δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ακολουθώντας και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν μια διαμάχη με την πιο σημαντική αγορά τους.

«Οι πρόσθετοι δασμοί βλάπτουν τις παγκοσμίως ενεργές εταιρείες σε αυτή τη χώρα και θα μπορούσαν να προκαλέσουν μια εμπορική διαμάχη από την οποία κανείς δεν κερδίζει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, σε δήλωσή του στις 2 Οκτωβρίου.

«Η γερμανική κυβέρνηση θα πρέπει επομένως να λάβει σαφή θέση». Τα κράτη μέλη της ΕΕ ετοιμάζονται να ψηφίσουν στις 4 Οκτωβρίου για την επιβολή οριστικών δασμών έως και 45% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Θα χρειαζόταν ειδική πλειοψηφία -15 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της Ένωσης- για να μπλοκάρουν τους δασμούς. Γερμανοί αξιωματούχοι άφησαν να εννοηθεί την 1η Οκτωβρίου ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να απόσχει αντί να την καταψηφίσει.

Η γερμανική κυβέρνηση αναμένει επίσης σημαντικό αριθμό κρατών-μελών της ΕΕ να ακολουθήσουν τον δρόμο της αποχής, γεγονός που ωστόσο καθιστά πιο δύσκολη την παρεμπόδιση της εφαρμογής των δασμών.

Γενικότερα, η Γερμανία έχει καταστήσει σαφές ότι ελπίζει σε μια λύση μέσω διαπραγματεύσεων στις συνεχιζόμενες συνομιλίες μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας. Ο Γερμανός Καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, και ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αναμένεται να συζητήσουν το φλέγον θέμα των δασμών στη συνάντησή τους στο Βερολίνο στις 2 Οκτωβρίου.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ένωσης, πρότεινε την επιβολή δασμών μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί με έμμεσους τρόπους την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν απορρίψει ευρέως τους δασμούς, οι οποίοι λένε ότι θα μπορούσαν να απειλήσουν τις δικές τους πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων τους, την Κίνα, εάν η χώρα ανταποδώσει με αντίμετρα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, έχει ηγηθεί εκκλήσεων για ανοιχτές αγορές τους τελευταίους μήνες, ενώ ο ομόλογός του στον όμιλο Volkswagen, Oliver Blume, έχει εκφράσει επανειλημμένα ανησυχίες για πιθανή εμπορική διαμάχη με την Κίνα.

Διαβάστε ακόμη

Αττική Οδός: Μειώνονται τα διόδια – Αυτόματα η αλλαγή στα e-pass

Νέα εθελούσια από την Τράπεζα Πειραιώς

Ozempic: Πώς οι εταιρείες τροφίμων δεν το βλέπουν πια σαν απειλή αλλά σαν ευκαιρία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα