Ένας υποψήφιος «μονόκερος» σε αναμονή. Με την διαφορά ότι το χρονικό διάστημα που απομένει πλέον ως την επίτευξη του επόμενου μεγάλου στόχου μπορεί να αποδειχθεί μικρότερο για μια από τις πιο επιτυχημένες και καταξιωμένες διεθνώς ελληνικές start ups.
Η Blueground δείχνει να μετρά αντίστροφα, εκ των πραγμάτων, για την υπέρβαση του «ορίου» του 1 δισ. δολ. στην αποτίμησή της, κάτι το οποίο αυτομάτως θα την κατατάξει στην κατηγορία των Unicorns.
Το 2022 πλησιάζει προς το τέλος του και οι επικεφαλής της διακεκριμένης νεοφυούς εταιρείας μιλούν, ήδη με ιδιαίτερη ικανοποίηση για την πορεία της στο πρώτο δεκάμηνο του έτους.
Δύο μήνες πριν εκπνεύσει το ‘22 τόσο οι επιδόσεις της, όσο και οι προοπτικές της για το μέλλον δημιουργούν ένα πολύ θετικό και αισιόδοξο γι’ αυτήν κλίμα.
Τα στελέχη της δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν ως «μία ακόμη εξαιρετική χρονιά» την φετινή για την Blueground, καθώς -μεταξύ άλλων- έκανε την είσοδό της σε 11 νέες πόλεις και μπήκε για πρώτη φορά στην αγορά της Ασίας, με το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη.
Μέχρι την ολοκλήρωση του τρέχοντος έτους η διοίκηση αναμένει έσοδα άνω των 300 εκατ. δολ., με την προσδοκία ότι το ποσό θα διπλασιαστεί για το 2023, όπως αναφέρουν πηγές της Blueground στο newmoney.
Στόχος της παραμένει να φτάσει να έχει παρουσία σε 50 πόλεις μέχρι το 2025, κάτι που σκοπεύει να πετύχει τόσο με οργανικό τρόπο, όσο και μέσω στρατηγικών συνεργασιών, επενδυτικών σχεδίων ή και εξαγορών.
Από τον μερικό απολογισμό του 2022 για την Blueground εκείνο το οποίο ξεχωρίζει και δικαιολογεί την στόχευση στα 600 εκατ. δολ. για το 2023 δεν είναι άλλο από τους ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξής της.
Τους πρώτους μήνες αυτής της χρονιάς, το ρεπορτάζ μιλούσε για 5.500 ενοικιαζόμενα διαμερίσματα στο χαρτοφυλάκιο που διαχειρίζεται (Φεβρουάριος ‘22) και σήμερα ο αριθμός τους έχει σχεδόν διπλασιασθεί, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της εταιρείας, φθάνοντας τις 9.500 (Νοέμβριος ‘22) σε 26 πόλεις παγκοσμίως.
Η δύσκολη περίοδος που προηγήθηκε λόγω της πανδημίας και των lockdown δημιούργησε προβλήματα στην αγορά όπου κινείται η Blueground.
Μετά από την άρση των περιορισμών σε ταξίδια και μετακινήσεις, όμως, η ζήτηση για την εκμίσθωση επιπλωμένων, υψηλής ποιότητας κατοικιών αυξήθηκε κατακόρυφα, κυρίως από target groups πελατών όπως είναι τα στελέχη επιχειρήσεων, οργανισμών, πρεσβειών κ.α.
Ο «χάρτης»: ΗΠΑ, Ευρώπη, Ασία, Ντουμπάι
Όλα αυτά έχουν συμβεί μετά από την πάροδο εννέα ετών, από το 2013. Τότε, η Blueground ξεκίνησε από μερικά διαμερίσματα σε γειτονιές της Αθήνας και η εξέλιξή της υπήρξε ραγδαία, καθώς εξαπλώθηκε σε ΗΠΑ, Ευρώπη, Ασία και Αραβικό κόσμο.
Ποιες είναι οι 26 πόλεις, στις οποίες έχει αναπτύξει τις δραστηριότητές της;
Στην λίστα συμπεριλαμβάνονται:
Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Σαν Φρανσίσκο, Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσιγκτον, Ντένβερ, Σιάτλ, Ώστιν, Μαϊάμι, Αθήνα, Βαρκελώνη, Βασιλεία, Βιέννη, Βερολίνο, Ζυρίχη, Κοπεγχάγη, Κωνσταντινούπολη, Λισαβώνα, Λουξεμβούργο, Λονδίνο, Μαδρίτη, Ντουμπάι, Παρίσι, Σιγκαπούρη και Χονγκ Κονγκ.
Όσο για τον στόχο της να αποκτήσει παρουσία σε 50 πόλεις, ο πήχης ανεβαίνει στα 40.000 διαμερίσματα έως το 2025.
Επίσης, από τα προσφάτως επικαιροποιημένα στοιχεία της start up προκύπτει ότι η ομάδα των εργαζομένων της αριθμεί πλέον 950 άτομα.
Παράλληλα, η Blueground εξυπηρετεί πάνω από 4.000 εταιρικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων στελεχών από μια σειρά επιχειρήσεων του Fortune 500.
Ανάπτυξη και επένδυση σε νέες τεχνολογίες
Αναμονή επικρατεί και για την νεότερη αποτίμηση της εταιρείας. Το πιο πρόσφατο valuation την τοποθετεί στα 750 εκατ. δολ., αλλά όπως δηλώνει o Θάνος Γεραμάνης, COO της Blueground στο newmoney «…αυτή τη στιγμή είμαστε ο παγκόσμιος ηγέτης σε μία πολύ μεγάλη αγορά, οπότε ο στόχος είναι μακροπρόθεσμα να ξεπεράσουμε την αποτίμηση των 10 δισ. δολ.».
Αθροιστικά, από την ίδρυση της η Blueground έχει αντλήσει κεφάλαια ύψους 258 εκατ. δολ.
Εκ μέρους της εταιρείας σχολιάζεται για το ενδεχόμενο νέας χρηματοδότησης σε σύντομο χρονικό διάστημα– μετά από σχετική ερώτησή μας- ότι:
«Ο τελευταίος γύρος χρηματοδότησής μας προς το παρόν καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες μας τόσο για περαιτέρω ανάπτυξη, όσο και για να επενδύσουμε σε νέες τεχνολογίες. Δεν υπάρχει κάποιο πλάνο για επόμενο γύρο χρηματοδότησης τώρα, ωστόσο δεν είναι κάτι που αποκλείουμε για το μέλλον.».
Υπενθυμίζεται, ότι στον σχεδιασμό της Blueground εξετάζεται και η εισαγωγή της σε χρηματιστήριο, εντός διετίας, με το βλέμμα στραμμένο προς το ΧΑ και την Wall Street.
Στη Νέα Υόρκη βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, ενώ στην αμερικανική αγορά διατηρεί μεγάλο τμήμα των δραστηριοτήτων και των εσόδων της.
Νωρίτερα μέσα στο 2022 η Blueground ανακοίνωσε το «άνοιγμα» της στη Λατινική Αμερική σε ρόλο στρατηγικού επενδυτή σε μια άλλη start up, την Tabas στη Βραζιλία η οποία δραστηριοποιείται σε ανάλογο αντικείμενο.
Διαβάστε ακόμη
Eurogroup: Αλλάζουν στόχοι, προβλέψεις, κανόνες
Αποθεματικό €1,5 δισ. στον προϋπολογισμό για πρόσθετα μέτρα το 2023