search icon

business stories

Birkenstock: Τα σανδάλια που αξίζουν 10,7 δισ. δολάρια (vid)

Ιδρύθηκε στη Γερμανία το 1774 και σήμερα η αποτίμησή της είναι στα 10,71 δισ. δολάρια

A Birkenstock in Berlin, Germany.

Η εταιρεία Birkenstock με τα χαρακτηριστικά σανδάλια της, είναι γνωστή για την παραγωγή υψηλής ποιότητας υποδημάτων. Ιδρύθηκε στη Γερμανία το 1774 από τον Johann Adam Birkenstock και έχει μακρά ιστορία στην κατασκευή υποδημάτων, που προσφέρουν άνεση και στήριξη στο πόδι.

Ο κύριος λόγος που τα σανδάλια της συγκεκριμένης εταιρείας είναι τόσο δημοφιλή είναι ο μοναδικός σχεδιασμός τους με τον ανατομικά διαμορφωμένο πάτο. Είναι φτιαγμένα από υλικά υψηλής ποιότητας, όπως φελλός και λατέξ, που προσαρμόζονται στο σχήμα του ποδιού με την πάροδο του χρόνου, προσφέροντας εξατομικευμένη υποστήριξη. Ο σχεδιασμός αυτός βοηθά στη σωστή κατανομή του βάρους και στην απορρόφηση των κραδασμών, προλαμβάνοντας προβλήματα στα πόδια και τη σπονδυλική στήλη.

Μια εταιρεία που κατάφερε να ξεχωρίσει

Η Birkenstock ιδρύθηκε ως οικογενειακή επιχείρηση και εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές υποδημάτων στον κόσμο. Η φιλοσοφία της εταιρείας βασίζεται στην ιδέα, ότι τα παπούτσια πρέπει να είναι άνετα και ανατομικά. Η δυναστεία Birkenstock ξεκίνησε πριν από σχεδόν 250 χρόνια με τον Johann Adam, τσαγκάρη στο Langen-Bergheim, ένα μικρό χωριό περίπου 40 χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Φρανκφούρτης.

Ο Konrad Birkenstock, απόγονος του Johann Adam, ήταν ένας σημαντικός καινοτόμος στην ιστορία της εταιρείας. Το 1896 άνοιξε δύο καταστήματα υποδημάτων στη Φρανκφούρτη και άρχισε να κατασκευάζει και να πουλάει τα πρώτα ανατομικά πέλματα για υποδήματα. Ο Carl Birkenstock, γιος του Konrad, συνέχισε την παράδοση και έγραψε το βιβλίο «Podiatry – The Carl Birkenstock System», το οποίο έβαλε τις βάσεις για την εξέλιξη των ορθοπεδικών υποδημάτων. Στη συνέχεια, ο Karl Birkenstock, γιος του Carl, παρουσίασε το 1964 το πρώτο σανδάλι με ανατομικά διαμορφωμένο πάτο, το οποίο έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές και έθεσε τις βάσεις για τη σημερινή επιτυχία της εταιρείας.

Τις τελευταίες δεκαετίες, η Birkenstock πέρασε σε νέα γενιά μελών της οικογένειας, όπως ο Alex και ο Christian Birkenstock. Ο Alex και ο Christian ασχολήθηκαν και οι δύο με την οικογενειακή επιχείρηση τη δεκαετία του 1980, όταν ήταν ακόμη έφηβοι. Ο μεγαλύτερος αδερφός τους, Stephan εντάχθηκε στην εταιρεία, τη δεκαετία του ’90. Το τρίο συνέχισε την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας, βοηθώντας να μετατραπούν τα ορθοπεδικά παπούτσια σε μία από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες υποδημάτων στον πλανήτη σήμερα, με μπότες και σανδάλια, που φορούν, τόσο διάσημα supermodels, όσο και ηλικιωμένοι.

Σύμφωνα με το cbsnews, το 2013, η εταιρεία αναδιοργανώθηκε και εξαγοράστηκε από επενδυτές, διατηρώντας όμως την οικογενειακή παράδοση στην καινοτομία και την ποιότητα. Η πανδημία COVID-19 βοήθησε ακόμη περισσότερο την αύξηση των πωλήσεων, καθώς η άνεση έγινε προτεραιότητα στη μόδα.

Το 2021, η εταιρεία ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων L Catterton, με την υποστήριξη από τον πολυτελή όμιλο LVMH, αγόρασε τη μάρκα σε μια συμφωνία που αποτίμησε την Birkenstock κοντά στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν και στο χρηματιστηριακό ντεμπούτο κατέγραψε πτώση στην αρχή, η μετοχή έχει σταθεροποιηθεί καθώς η εταιρεία συνεχίζει να βρίσκει τη βάση της σε μια προκλητική αγορά.

«Τα φορούσες κρυφά»

Μπορεί βέβαια, τα συγκεκριμένα σανδάλια, να ήταν άνετα, όμως για δεκαετίες θεωρούνταν αρκετά κακόγουστα και προορίζονταν για «χίπηδες, γιαγιάδες και τουρίστες», σύμφωνα με την Maggie Sause, διευθύντρια της Go To Market.  Ακόμη και κάποιοι θαυμαστές των Birkenstock ένιωθαν ντροπή για την εμφάνισή τους.

«Φοράω Birkenstock από το πανεπιστήμιο. Τα φορούσες κρυφά στους κοιτώνες με τις πιτζάμες σου όταν δεν σε έβλεπαν. Ήταν σαν να φοράς ορθοπεδικά παπούτσια», αποκαλύπτει η Quynh Mai, ιδρύτρια και CEO της Qulture, μιας ψηφιακής δημιουργικής εταιρείας. Η συγγραφέας και συντάκτρια Nicole Anderson, που πλέον, έχει τρία ζευγάρια στην κατοχή της, είπε ότι όταν ήταν νεότερη «μισούσε τα Birkenstock». Σύμφωνα με την Birkenstock, ο μέσος πελάτης της έχει 3,6 ζευγάρια από τα παπούτσια της.

Αποδοχή του «άσχημου»

Ευτυχώς για την Birkenstock, η δέσμευσή της στην ποιότητα συνέπεσε με μια τάση απόρριψης των παραδοσιακών προτύπων ομορφιάς, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενεών. Αυτό μπορεί να σημαίνει σκόπιμη ένδυση με τρόπο που συνήθως θεωρείται μη ελκυστικός ή ανοιχτή αποδοχή του κακόγουστου στυλ.

«Έχουμε δει αυτήν την τάση την τελευταία δεκαετία με όλα τα κορίτσια της μόδας και τα μοντέλα να εμφανίζονται με παπούτσια που παραδοσιακά θεωρούνταν άσχημα και σχεδιάστηκαν για απόλυτη άνεση», εξηγεί η Sause.

Η εταιρεία συνεργάστηκε επίσης με οίκους μόδας όπως οι Dior, Manolo Blahnik, Rick Owens και άλλους, αξιοποιώντας την αξία της μάρκας αυτών των εταιρειών και αποκτώντας νέους πελάτες. «Αυτές οι προσπάθειες άνοιξαν την πόρτα για την Birkenstock σε ένα εντελώς νέο κοινό. Προσέλκυσε νέους θαυμαστές, μέσω των συνεργασιών», προσθέτει.

Birken-stock

Τον Οκτώβριο  του 2023 η τιμής της μετοχής ήταν στα 41 δολ. – δηλαδή πιο κάτω από την τιμή της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς που ήταν στα 46% (πτώση άνω του 10%) και η αποτίμηση της εταιρείας ήταν 8,64 δισ. δολ. Σήμερα, η μετοχή προσεγγίζει τα 60 δολάρια και η αποτίμησή της είναι στα 10,71 δισ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμη 

Προσοχή: Αυτές είναι οι παγίδες στις προσυμπληρωμένες φοροδηλώσεις

Ευρωεκλογές 2024: Τι διακυβεύεται – Ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα

Χρυσοχοΐδης για φωτιά σε βυτιοφόρο στον Ισθμό: Θα διενεργηθεί προανάκριση – Κατεδαφίζεται η γέφυρα (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version