Επεμβάσεις διορθωτικού χαρακτήρα, προκειμένου να αυξηθούν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στο δρόμο καρμανιόλα Πάτρα -Πύργος, δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εντάσσοντας τις εργασίες στην κατηγορία των παρεμβάσεων επείγουσας σημασίας και στον προγραμματισμό των έργων εθνικού επιπέδου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Την ώρα που η πορεία της κατασκευής του έργου εξαρτάται από την στάση που θα κρατήσει η Κομισιόν στην κυβερνητική πρόταση για την ένταξή του στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής υπέγραψε την απόφαση για τα νέα έργα που όπως έχει δηλώσει, θα κοστίσoυν περί τα 30 εκ. ευρώ για βελτιωθεί το οδικό δίκτυο.
Όπως αναφέρεται, στην σχετική απόφαση που αναρτήθηκε στην Διαύγεια, σήμερα η “Νέα Εθνική Οδός Πατρών –Πύργου από το Μυντιλόγλι (το πέρας της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας) μέχρι τον κόμβο σύνδεσης με την Περιμετρική Οδό Πύργου μήκους 85 χιλιομέτρων και διατομής πλάτους 11,50 μέτρων, μία κύρια λωρίδα κυκλοφορίας και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα οδικής ασφάλειας”.
Οι βασικότεροι λόγοι είναι η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων πάνω από το όριο των 110 χλμ την ώρα αλλά και ο υπερβολικά υψηλός αριθμός ισόπεδων κόμβων (50 κόμβοι) εκ των οποίων σηματοδοτούμενοι είναι μόνο οι 11 ενώ οι υπόλοιποι 39 λειτουργούν με κατακόρυφη σήμανση. Την οδική ασφάλεια δυσχεραίνουν επίσης η χαμηλή ποιότητα οδοστρώματος, οι ανεξέλεγκτες προσπεράσεις με είσοδο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, ο υπερβολικά υψηλός αριθμός παράνομων και ανεξέλεγκτων προσβάσεων, η δυνατότητα για αριστερές στροφές αλλά και η διέλευση από οικισμούς σε συνολικό μήκος 9 χλμ.
Το υπουργείο, με αισιόδοξες προβλέψεις εκτιμά ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου μετακινείται για το 2023. Λόγω της καθυστέρησης αυτής που οφείλεται στην ακύρωση του τεμαχισμού του έργου και στην πλήρη αλλαγή του σχεδιασμού, οι παρεμβάσεις στοχεύουν σε:
-Διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με διαμόρφωση διατομής και ενδιάμεση εναλλασσόμενη λωρίδα μήκους 800 μ. έως 1.500 μ. κατά τη διεθνή πρακτική για ασφαλείς προσπεράσεις.
-Διευθέτηση και περιορισμό των ανεξέλεγκτων, αντικανονικών προσβάσεων με διαμόρφωση εισόδων–εξόδων όπου αυτό είναι εφικτό.
-Ειδική σήμανση, ηλεκτροφωτισμό και σηματοδότηση των ισόπεδων κόμβων.
– Ηλεκτροφωτισμό και φωτεινή σηματοδότηση και προειδοποιητική φωτεινή σηματοδότηση στις εισόδους των οικισμών καθώς και των οικιστικών πυκνώσεων κατά μήκος της Ν.Ε.Ο.
-Κατασκευή αντιολισθηρής στρώσης.
Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών, θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο έχει δύο κυρίως ζητήματα ανοικτά με την Κομισιόν για το Πάτρα -Πύργος. Το πρώτο είναι να εγκριθεί από την ΕΕ ότι το έργο μπορεί να ενταχθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης και το δεύτερο να αποφανθεί ότι η απόφαση αυτή δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.