Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται να περνάει στην επόμενη φάση της εξέλιξης του, μετά από την «εκρηκτική» ανάπτυξη που γνώρισε κατά την περίοδο της πανδημίας. Κάποια πράγματα ήρθαν για να μείνουν, όμως, και η ελληνική start up σκηνή φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή της αγοράς.
Ένα από τα παραδείγματα θεωρείται η B2B Wave, η οποία ιδρύθηκε το 2016 με σκοπό την παροχή business-to-business (B2B) e-commerce software σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διανομής προϊόντων.
Επιχειρώντας μια αναδρομή στο χρόνο (ακριβώς για τον λόγο ότι η συγκεκριμένη… προϋπήρχε της πρόσφατης μεγάλης αναγκαστικής στροφής στις on line συναλλαγές και μάλιστα από τις μέρες της μακράς οικονομικής ύφεσης και των capital controls), δίνεται μια πρώτη απάντηση στο «γιατί». Ίσως, διότι κάποιοι ήξεραν να «κοιτούν μπροστά»…
Η «ιδέα» γεννήθηκε, λοιπόν, επειδή ακόμα και σήμερα, 6 χρόνια μετά την ίδρυση της νεοφυούς αυτής εταιρείας, η δημιουργία ενός B2B e-commerce portal, αποτελεί μια πολύπλοκη διαδικασία. Οι περισσότερες εταιρείες – και κυρίως οι μικρομεσαίες (με λιγότερους από 100 υπαλλήλους) δυσκολεύονται να την υλοποιήσουν αποτελεσματικά, όπως εξηγούν οι συντελεστές του εγχειρήματος.
«H υπηρεσία της B2B Wave βοηθάει εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χονδρικό εμπόριο να δημιουργήσουν εύκολα και γρήγορα την δική τους ιδιωτική πύλη ηλεκτρονικού εμπορίου για την πώληση προϊόντων business-to-business (B2B e-commerce portal) μειώνοντας την ανάγκη χρήσης e mail, τηλεφώνου και άλλων παραδοσιακών μέσων τόσο από τους πελάτες τους όσο και από το προσωπικό. Ταυτόχρονα με την ευκολία χρήσης που παρέχει μέσω των εργαλείων εισαγωγής/εξαγωγής δεδομένων και διαφόρων integrations, μειώνει το χρόνο υλοποίησης κατά 50% σε σύγκριση με άλλες υπάρχουσες λύσεις…», αναφέρει χαρακτηριστικά στο newmoney ο ιδρυτής και CEO της B2B Wave, Άλεξ Σεϊμανίδης.
Το story των ανθρώπων της περιλαμβάνει ορισμένα εντυπωσιακά προσωπικά στοιχεία: ο ίδιος ο κ. Σεϊμανίδης έχει BSc in Computer Science από το University of Hertfordshire και Diploma in Management από το University of Surrey, με 20+ χρόνια εμπειρίας στο ενεργητικό του στην ανάπτυξη ERP και e-commerce συστημάτων. To 2020 δε, συμπεριλήφθηκε στην λίστα 40 under 40 του περιοδικού Fortune.
O συνιδρυτής της εταιρείας Κυριάκος Λιακόπουλος, κατέχει πτυχίο πληροφορικής από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και μεταπτυχιακό σε πληροφοριακά συστήματα από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με επίσης πολυετή εμπειρία στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων συμπεριλαμβανομένου και του CERN της Ελβετίας!
400 πελάτες σε όλο τον κόσμο
Σχετικά με την πορεία της B2B Wave, η κομβική της χρονιά ήταν το 2019. Μέχρι και το τέλος αυτού του έτους, όταν έλαβε χρηματοδότηση από το Uni.fund, η εταιρεία αναπτυσσόταν οργανικά. H χρηματοδότηση την βοήθησε να πετύχει την περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών της και στην απόκτηση νέων πελατών…
«Το 2022 έχει φτάσει να εξυπηρετεί 400 εταιρείες σε όλο τον κόσμο, με την πλειοψηφία των πελατών να βρίσκεται σε Αμερική και Αγγλία. Το 2021 έκλεισε με αύξηση 50% σε σχέση με το 2020 και προβλέπεται παρόμοια ανάπτυξη για το 2022. Το προσωπικό της εταιρείας είναι στην Ελλάδα, στην Αγγλία και στον Καναδά, βοηθώντας έτσι την κάλυψη διαφορετικών ζωνών ώρας για την υποστήριξη τον πελατών της καθώς και την υποστήριξη τοπικών αναγκών. Ταυτόχρονα, η εταιρεία έχει μεταπωλητές στην Νέα Ζηλανδία με σκοπό την υποστήριξη των εταιρειών που εδρεύουν στην περιοχή (Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία)», τονίζει επίσης ο κ. Σεϊμανίδης, διατηρώντας και την ιδιότητα του Product Manager.
Κατά τον ίδιο, η υπηρεσία έχει σχεδιαστεί με τρόπο έτσι ώστε να καλύπτει απλούς και πολύπλοκους κανόνες ΦΠΑ, διαφορετικές γλώσσες και διαφορετικούς τρόπους πληρωμής ανά χώρα. Ταυτόχρονα, υπάρχουν διασυνδέσεις (integrations) με λογιστικά συστήματα, δυνατότητα χρήσης του public API ή της διασύνδεσης με Zapier, επιτρέποντας τους πελάτες της να συνδέουν εύκολα τα εσωτερικά τους συστήματα για τον περαιτέρω αυτοματισμό των διαδικασιών εκτέλεσης παραγγελιών.
Τα νέα σχέδια και οι 4 στόχοι
Τι άλλο επιφυλάσσει το μέλλον για την B2B Wave και ποια ήταν τα νεότερα επιτεύγματα της;
«Στα σχέδια της εταιρείας για το 2023 είναι η επιπλέον ανάπτυξη των υπαρχόντων συνδέσεων με λογιστικά συστήματα και με εταιρείες πληρωμών, η εξυπηρέτηση B2B2C συναλλαγών (business-to-business-to-consumer), καθώς και η εισαγωγή AI εργαλειών που θα βοηθήσουν την αυτοματοποίηση παραγγελιών και την διαχείριση πελατών…», αποκαλύπτει ο Άλεξ Σεϊμανίδης.
Πρόσφατα, η ελληνική start up βραβεύτηκε σαν High Performer για το καλοκαίρι και φθινόπωρο του 2022 στον τομέα του e-commerce software από το παγκόσμιο software marketplace G2 και έγινε certified integration για τον τομέα sales tax compliance για B2B παραγγελίες με την Avalara (Αμερική).
Διαβάστε ακόμη:
Μητσοτάκης από Σόφια: Το ζήτημα του πλαφόν στο φυσικό αέριο έχει ωριμάσει – Ώρα για αποφάσεις (upd)
Ακίνητα, πίνακες, νταλίκες και… καναπέδες: Τι άφησαν πίσω τους οι «πτωχευμένες» τράπεζες