search icon

business stories

Avis: «Ξεκλειδώνει» το leasing αυτοκινήτου για ιδιώτες και θέλει car sharing στην Αθήνα

Οι υπηρεσίες leasing αποτελούν μια αγορά με πολύ μεγάλες προοπτικές υπό τις παρούσες συνθήκες στην Ελλάδα

Της Στεφανίας Σούκη

Να ανοίξει κι άλλο την αγορά της παροχής υπηρεσιών leasing σε ιδιώτες και ελεύθερους επαγγελματίες, μία αγορά με πολύ μεγάλες προοπτικές υπό τις παρούσες συνθήκες στην Ελλάδα, θέτει ως στόχο η Avis για το 2019, θέτοντας στους επόμενους στόχους της και την προώθηση του car sharing, ενός είδους διαμοιρασμού αυτοκινήτων για την ελληνική πρωτεύουσα.

Ειδικά όσον αφορά την αγορά για το leasing ιδιωτών, έχει αναπτύξει την πλατφόρμα myavis.gr, η οποία το 2018 είχε πάνω από 300.000 αναζητήσεις και επισκέψεις, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών σε μία περίοδο κατά την οποία οι τάσεις της αγοράς διαμορφώνουν νέες συνθήκες: «Οι καταναλωτές ηλικίας άνω των 35 ετών προτιμούν πλέον την ενοικίαση έναντι της αγοράς, την ίδια στιγμή που οι τράπεζες στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμες να δανειοδοτήσουν καταναλωτικά δάνεια που συνδέονται με την αγορά αυτοκινήτου. Επομένως, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει αυτή την στιγμή μεγάλες προοπτικές και ήδη από την περασμένη χρονιά είχαμε πάνω από 2.000 Ελληνες πελάτες που προτίμησαν αυτή τη μορφή leasing», ανέφερε σχετικά χθες με αφορμή την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εταιρείας το 2018, ο κ. Ανδρέας Ταπραντζής, διευθύνων σύμβουλος της Avis, προσθέτοντας μάλιστα ότι στην Ευρώπη ένα ποσοστό 78% αγοράζονται μέσω leasing, την ίδια στιγμή που στη χώρα μας το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις στο 26%. Στο «μύθο» ότι το leasing είναι μόνο για εταιρείες, η Avis απαντά ότι η συγκεκριμένη άποψη ξεκινά από το γεγονός ότι «το εταιρικό leasing είναι η πρώτη μορφή leasing που έγινε ευρέως γνωστή στην Ελλάδα, εξ’ ού και πολλοί νομίζουν ότι είναι και η μόνη, ωστόσο η Ευρώπη ήδη δείχνει το δρόμο με τη μεγάλη ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς.

Ενας ακόμη τομέας όπου «βλέπει» προοπτικές η εταιρεία στην Ελλάδα, με βάση και τις τάσεις που έρχονται από τις μεγαλουπόλεις του εξωτερικού είναι και το car sharing, για την ενοικίαση αυτοκινήτου μέσα στην πόλη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ακόμη και για μία διαδρομή από προκαθορισμένες θέσεις στάθμευσης σε διάφορα σημεία. Το εγχείρημα, βέβαια προϋποθέτει τη συμφωνία καταρχάς με το δήμο Αθηναίων για τη «μίσθωση» θέσεων στάθμευσης και θα μπορούσε να ξεκινήσει καταρχάς από πολυσύχναστα σημεία π.χ. σε πιο στενά όρια στο κέντρο της Αθήνας ή ακόμη και σε σημεία του αεροδρομίου, έξω από ξενοδοχεία κ.α..

Η συνεισφορά του τουρισμού

Την ίδια στιγμή μεγάλη, ειδικά τα τελευταία χρόνια, είναι η συνεισφορά του τουρισμού στον κλάδο των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων αυτοκινήτων στη χώρα μας, η πορεία του οποίου το 2019 θα διαμορφώσει εν πολλοίς και την ανάπτυξη στον κλάδο του rent a car. «Brexit, αστάθεια στο διεθνές περιβάλλον, άνοδος της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου, σε Τουρκία και Αίγυπτο και λιγότερο οι επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις στο εσωτερικό, είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν τον ελληνικό τουρισμό τη φετινή χρονιά, ο οποίος έχει μεγάλη εξάρτηση αυτή την στιγμή από την ευρωπαϊκή αγορά και δή τους Γερμανούς, τους Βρετανούς, τους Γάλλους κ.α.», ανέφερε ο κ. Ταπραντζής. «Τα πρώτα στοιχεία των προκρατήσεων για το 2019 είναι θετικά με περαιτέρω αύξηση για την Ελλάδα, ωστόσο είναι πολλαπλάσια η άνοδος της τουρκικής αγοράς, ένα δείγμα για το μεγάλο ανταγωνισμό που επικρατεί αυτή την στιγμή στον τουριστικό κλάδο στη Μεσόγειο». Σημειώνεται εδώ ότι ποσοστό 40% των δραστηριοτήτων της Avis αυτή την στιγμή στην Ελλάδα προέρχεται από το κομμάτι της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Οσον αφορά το ενδεχόμενο εξαγορών στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ο επικεφαλής της Avis στην Ελλάδα ανέφερε ότι «πρόκειται για μία κατακερματισμένη αγορά με πάνω από 3.000 επιχειρήσεις, εκ των οποίων πολλές στα ελληνικά νησιά με μεγάλη μάλιστα εποχικότητα ειδικά την περίοδο του Αυγούστου όπου συγκεντρώνεται ποσοστό άνω του 40% επί του συνόλου των τουριστών στη χώρα μας». Από αυτές, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες (σ.σ. Avis και Hertz) συγκεντρώνουν μερίδιο από 16%- 17% έκαστη και οι δύο έτεροι, μεγάλοι παίκτες από 7% και 5%, ενώ το υπόλοιπο είναι διάσπαρτο στην αγορά, όταν αντίθετα, στην αγορά της μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτου οι τρείς μεγαλύτεροι παίκτες έχουν ποσοστό κοντά στο 80% στην αγορά. Τα νούμερα δείχνουν ότι η συγκέντρωση στην αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων δεν έχει ακόμη …ξεκινήσει, την ίδια στιγμή που η θετική πορεία του τουρισμού συντηρεί, παρά την υψηλή εποχικότητα, τις υψηλές τιμές στον κλάδο και άρα δεν έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για εξαγορές.

Exit mobile version