© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Μπορεί άραγε η ίδια η συσκευασία να ξεφύγει από τον ταπεινό της ρόλο, αυτόν του περιτυλίγματος, και να γίνει εργαλείο μάρκετινγκ, χτίζοντας μια προσωπική σχέση ανάμεσα στο προϊόν και τον καταναλωτή;
Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος των ιδιοκτητών της Forlabels, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας συσκευασίας στην Ελλάδα, που αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία της για να «ζωντανέψει» τη συσκευασία των προϊόντων ώστε να φαίνονται μοναδικά μέσα στον ανταγωνισμό.
Η Forlabels, που ξεκίνησε ως οικογενειακή επιχείρηση το 1986, βρίσκεται εδώ και 36 χρόνια σε ανοδική πορεία, ιδίως μετά την ανάληψη των ηνίων από τη δεύτερη γενιά επιχειρηματιών. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες Αυγερινός και Βασίλης Χατζηχρυσός οραματίζονται το μέλλον με βάση την καινοτομία και την υψηλή αισθητική, υλοποιώντας παράλληλα σημαντικές επενδύσεις σε όλους τους τομείς. Η βασικότερη αφορά στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σχηματάρι Βοιωτίας σε έκταση 6.700 τ.μ. με κτίριο 3.500 τ.μ., που περιλαμβάνει τα γραφεία και μια νέα, σύγχρονη και αυτοματοποιημένη γενιά μηχανολογικού εξοπλισμού.
Οι αδελφοί Χατζηχρυσού δίνουν επίσης έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και στις πράξεις εταιρικής υπευθυνότητας. Στην αρχή της πανδημίας, μάλιστα, διέθεσαν στην αγορά ένα σετ με αυτοκόλλητα με διαδραστικά μηνύματα για την προστασία των πολιτών από τον COVID.
Ανάμεσα στις καινοτομίες που ξεχωρίζουν είναι η ετικέτα Formore έως και 5 σελίδων, η οποία προσφέρει στις συσκευασίες των προϊόντων ατομικής φροντίδας τη δυνατότητα να παρέχουν στους καταναλωτές την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πληροφόρηση.
Αίσθηση προκαλούν επίσης οι τεχνoτροπίες MOSAIC, η 3D αναγλυφοτυπία, η μεταξοτυπία, τα μεταλλικά χρώματα, καθώς και η εμπειρία Open Mind Projects που δίνει μια διαφορετική οπτική σε ένα μπουκάλι κρασί ή στις συσκευασίες τροφίμων.
Οι τεχνικές «παντρεύουν» την ψηφιακή τεχνολογία, την πρωτοτυπία και την εικαστική δημιουργία, με στόχο να καταστήσουν το προϊόν συλλεκτικό και να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του.
-Ποια είναι αλήθεια η συμβουλή που πήραν ως προς το επιχειρείν από τους γονείς τους ο Αυγερινός και ο Βασίλης Χατζηχρυσός;
Η γονική συμβουλή, μας απαντούν οι ιδιοκτήτες της Forlabels, η οποία στη συνέχεια έγινε πολιτική και φάρος για την εταιρική και προσωπική μας πορεία είναι «να αγωνίζεσαι καθημερινά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με όπλα την ηθική, την ακεραιότητα και τον σεβασμό στον άνθρωπο». Αυτή η φράση των γονιών μας αποδεικνύεται διαρκώς η πολυτιμότερη, καθώς ανεξαρτήτως μεγέθους εταιρείας αλλά και αντικειμένου, πιστεύουμε ότι οι αξίες είναι η ειδοποιός διαφορά για την πρόοδο. Μαζί με τη συμβουλή αυτή επιλέγουμε να κρατήσουμε ζωντανή την εικόνα της μητέρας μας να εργάζεται διαρκώς, να επιμένει, να προσαρμόζεται.
– Τι ρόλο έπαιξαν οι καινοτομίες στην ανάπτυξη της επιχείρησης;
Στη Forlabels απολαμβάνουμε την αλλαγή, τη δημιουργική ανασφάλεια και σχεδιάζουμε την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών. Εκείνο που καθόρισε την πρόοδό μας είναι η ίδια μας η στάση να αμφισβητούμε όσα γνωρίζουμε ως δεδομένα.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο μηχανολογικού εξοπλισμού ένα παράδειγμα καινοτομίας είναι οι συνεχείς επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία εκτύπωσης. Ηδη από το 2008, όταν στην Ελλάδα ο κλάδος ήταν ακόμα σε εμβρυακό στάδιο, επενδύσαμε σε ψηφιακές μεθόδους οι οποίες μας έδωσαν σημαντική ώθηση και ευελιξία να διεκδικήσουμε συνεργασίες που ως τότε έμοιαζαν ανέφικτες.
Επίσης δημιουργήσαμε πρωτότυπες ιστορίες γύρω από την επιλογή υλικών Open Mind Projects, χρωμάτων Metallic Selectors, τεχνοτροπιών Τouch the Feeling Effects και τρόπων εκτύπωσης Boost your Brand, τις οποίες ονοματίσαμε με τρόπο τέτοιο ώστε να προκαλούν τον συνεργάτη μας να μας επιλέξει.
Δημοφιλές λοιπόν γίνεται κάθε προϊόν μας το οποίο έχει χτιστεί με βάση την αντίληψη ότι το packaging οφείλει να είναι ένα πρωτοποριακό εργαλείο επικοινωνίας. Η επιτυχία στον χώρο της εκτύπωσης και της συσκευασίας αξιολογείται στο ράφι, βρίσκεται στο χέρι του τελικού καταναλωτή.
– Ποιες δράσεις σας στοχεύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη;
Στη Forlabels αναγνωρίζουμε τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και οργανώνουμε το σύνολο των δραστηριοτήτων μας με πρακτικές που υπηρετούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εταιρική κοινωνική ευθύνη.
Προτείνουμε sustainable λύσεις συσκευασίας, δηλαδή γκάμα υλικών χαμηλότερου βάρους που σε πολλές περιπτώσεις προέρχονται από ανανεώσιμες πήγες ή αποτελούν προϊόντα ανακύκλωσης. Ενεργούμε σε συνεργασία με τους πελάτες μας, προωθώντας τη συλλογή και ανακύκλωση του σιλικονόχαρτου.
Τέλος, η εταιρεία επιδιώκει και διεκδικεί διεθνείς πιστοποιήσεις. Είμαστε πιστοποιημένοι κατά FSC και PEFC, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι χάρτινες πρώτες ύλες μας προέρχονται από καλά́ διαχειριζόμενες πιστοποιημένες δασικές εκτάσεις και ελεγχόμενες πήγες ξυλείας.
– Ποιο είναι το όραμά σας και ποια τα μελλοντικά σας σχέδια;
Οραμά μας είναι να συνδέουμε ανθρώπους με εμπειρίες συσκευασίας, που αξίζει να τις ζουν. Το όραμά μας αυτό το συναντά κανείς διατυπωμένο ακριβώς έτσι παντού, στο website, τόσο στα μέσα δικτύωσης όσο και εσωτερικά, κυριολεκτικά στους τοίχους της εταιρείας. H επιθυμία μας είναι η Forlabels να οδηγεί την αγορά και να λειτουργεί ως δημιουργός τάσεων, αυτό που σήμερα επίκαιρα πολλοί αποκαλούν influencer και trend setter. Θέλουμε να αναδεικνυόμαστε καθημερινά σε μια διακριτά πρότυπη εταιρεία εφαρμογών συσκευασίας, να διευρύνουμε διαρκώς τους ορίζοντες, να είμαστε πηγή έμπνευσης για τον κλάδο και τους συνεργάτες μας. Ονειρευόμαστε τη Forlabels του μέλλοντος, η οποία όχι μόνο θα παράγει, αλλά και θα σχεδιάζει τις συσκευασίες του μέλλοντος με βάση τις εξελισσόμενες ανάγκες των ανθρώπων και της ίδιας της αγοράς.
Στρατηγική μας απόφαση είναι να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την παραγωγικότητά μας με καινοτόμες εφαρμογές και να δημιουργούμε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες με προστιθέμενης αξίας προϊόντα στην αγορά. Διανύουμε μια πραγματικά μεταβατική περίοδο γεμάτη προκλήσεις.
Επιδιώκουμε άμεση επέκταση των εγκαταστάσεών μας, ενίσχυση των δραστηριοτήτων εξαγωγικού χαρακτήρα με την ανάπτυξη διεθνών πωλήσεων, καθώς και νέες επενδύσεις στους τομείς σχεδίασης της συσκευασίας.
Διαβάστε ακόμα:
«Αχαϊκή Amadeus»: Ξανά στο σφυρί η μονάδα με τις Made in Greece πίπες
Airbnb: Δεκαπενταύγουστος με πληρότητες στο 100% (πίνακες)
Ψηφιακοί «στρατοί» άρπαξαν 2 δισ. δολάρια από κρυπτο-πορτοφόλια (pics)