Για χρονιά προκλήσεων που απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και γρήγορα αντανακλαστικά ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν απρόοπτες εξελίξεις κάνει λόγο για το 2023 ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκος Λαβίδας. Στρατηγική επιλογή θα είναι η ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ώστε η ΑΒ να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών για φθηνότερα προϊόντα, ενώ έχουν προϋπολογιστεί 50 εκατ. ευρώ για την οργανική ανάπτυξη της αλυσίδας.
«Το 2022 ήταν ομολογουμένως μια δύσκολη χρονιά και οι προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει η αγορά ήταν πολλαπλές. Η αύξηση του κόστους ζωής, που έχει προκληθεί εξαιτίας των πληθωριστικών τάσεων, σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, και φαίνεται να έχουν πυροδοτήσει ένα νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο», λέει ο κ. Λαβίδας.
Και προσθέτει: «Οπως όλα δείχνουν, το 2022 θα κλείσει με τα κέρδη σημαντικά μειωμένα για όλους τους παίκτες, ενώ ο κλάδος βρίσκεται σε μια κατάσταση στασιμότητας μέχρι τώρα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται οριακά λόγω ανατιμήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο καταγράφουμε ανάπτυξη πωλήσεων, ωστόσο πρωταρχικός μας στόχος είναι να τρέχουμε με ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, με την ακρίβεια να περιορίζει τις καταναλωτικές δαπάνες και να στρέφει όλο και περισσότερους καταναλωτές σε φθηνότερες επιλογές, η πολιτική των προσφορών αποτελεί ένα κρίσιμο μέγεθος. Για εμάς, όμως, σε αυτή την εξίσωση βασικές επιδιώξεις μας παραμένουν η μοναδική εμπειρία του καταναλωτή, η αδιαπραγμάτευτη ποιότητα σε ανταγωνιστική τιμή και η ανάπτυξη του e-commerce».
Μεγαλύτερη πληγή φέτος και για την ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί το αυξημένο ενεργειακό κόστος. «Tο ενεργειακό κόστος της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι φέτος 2,5 φορές μεγαλύτερο, έχοντας σε αυτό συνυπολογίσει τις επιδοτήσεις. Επιπλέον, ο ρυθμός και το μέγεθος των ανατιμήσεων που ζητούν οι προμηθευτές δεν έχουν περιοριστεί, αλλά συνεχίζονται στην ίδια ένταση. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι η κάμψη του ρυθμού αύξησης του πληθωρισμού είναι πιθανό να φανεί στις αρχές του επόμενου έτους», σημειώνει ο κ. Λαβίδας.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις φέτος, ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών θα παραμείνει σταθερός στα επίπεδα του 2021 περίπου, με μια ίσως μικρή αύξηση. «Απέναντι στη μεταβλητότητα και τις δυσχερείς συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να έχουμε καλύτερες επιδόσεις από την υπόλοιπη αγορά», τονίζει. Στο πλαίσιο αυτό βασικός στόχος για το 2023 είναι η επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης υψηλότερου από τον μέσο όρο της αγοράς. «Στρατηγική επιλογή μας έναντι των πληθωριστικών τάσεων της αγοράς είναι να ενδυναμώσουμε περισσότερο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στη σημερινή δύσκολη περίοδο που διανύουμε, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι αυτά που μπορούν να δώσουν το πλεονέκτημα στην ΑΒ Βασιλόπουλος. Παράλληλα, αποδεικνύοντας ότι νοιαζόμαστε έμπρακτα για τους πελάτες μας, τους δίνουμε τη δυνατότητα να εξοικονομούν περισσότερα, προσφέροντας πάνω από 850 βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα των αναγκών τους σε κάθε προϊοντική κατηγορία, καθημερινά σε χαμηλές τιμές και πάντα με την εγγύηση ποιότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος, για να μη λείψει τίποτα από κανένα σπίτι».
Εξάλλου, σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Λαβίδα, «το δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώνουν τα αυξημένα κόστη και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών δημιουργούν για το 2023 ένα μείγμα υψηλών απαιτήσεων για την αγορά. Ο όγκος πωλήσεων της αγοράς, παρά τα θετικά δείγματα που υπήρξαν τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο λόγω του τουρισμού, έχει επηρεαστεί από το πληθωριστικό σπιράλ, παρόλο που υπάρχει μια θετική νότα αισιοδοξίας καθώς η ανεργία υποχώρησε στο 11,6% τον Οκτώβριο. Το 2023 θα είναι μια χρονιά προκλήσεων για τις επιχειρήσεις, όμως με προσεκτικό σχεδιασμό και γρήγορα αντανακλαστικά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τυχόν απρόοπτες εξελίξεις», επισημαίνει.
Πάντως το ετήσιο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας θα παραμείνει σταθερό. «Το 2023 πρόκειται να υπάρξουν επενδύσεις περίπου 50 εκατ. ευρώ στην περαιτέρω οργανική ανάπτυξη της ΑΒ Βασιλόπουλος. Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας θα κατευθυνθεί κατά κύριο λόγο στο δίκτυο καταστημάτων, με στόχο την επέκτασή του και την υλοποίηση ανακαινίσεων που θα αφορούν σχεδόν όλους τους τύπους καταστημάτων που υποστηρίζει η αλυσίδα. Συγκεκριμένα, πρόκειται να προχωρήσουμε στη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων, κυρίως σε πόλεις της επαρχίας. Παράλληλα, ακόμη μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στο franchise, με το πλάνο να προβλέπει μέσα στο 2023 το άνοιγμα 50 νέων σημείων πώλησης. Το πλάνο επενδύσεων της εταιρείας περιλαμβάνει επίσης και την περαιτέρω ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού εμπορίου της ΑΒ, που πλέον συνεισφέρει στο 3% του τζίρου της. Σήμερα το ΑΒ eshop εξακολουθεί να καταγράφει διψήφια ανάπτυξη», λέει ο κ. Λαβίδας.
Διαβάστε ακόμη
Το σπίτι της χρονιάς; Η ιστορία πίσω από την κατοικία-υπερπαραγωγή που “επιπλέει” στο νερό