Τον δρόμο για τον διαγωνισμό που θα αναδείξει τον ιδιώτη που θα λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης ανοίγει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόκειται για ένα έργο, εκτιμώμενης αξίας περίπου 400 εκ. ευρώ, το οποίο θα βάλλει για πρώτη φορά στην ιστορία ιδιώτη, στα έργα μετρό. Η σύμβαση που θα υπογραφεί θα αφορά τόσο την κύρια γραμμή όσο και τις επεκτάσεις προς Καλαμαριά.
“Μπορεί να είναι κάτι νέο για την Ελλάδα αλλά είναι μία διεθνής τάση», ανάφερε χθες ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό μιλώντας στο συνέδριο Prodexpo North.
Όπως σημείωσε, αυτή την περίοδο μελετάται το νομικό, οικονομικό και τεχνικό περιβάλλον που είναι απολύτως απαραίτητο να ρυθμιστεί ώστε να προχωρήσει η εταιρεία στο διαγωνισμό.
Η Αττικό Μετρό έχει ήδη προσλάβει νομικό σύμβουλο και σύντομα θα υπογράψει και σύμβαση για οικονομικό σύμβουλο που θα είναι όπως αναφέρθηκε κάποια από τις εταιρείες big 4 του κλάδο ώστε να υπάρξει μια συνολική εικόνα για το έργο.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο σήμερα στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης μαζί με τον Άκτωρα, συμμετέχει και η ιαπωνική Hitachi Rail (εξαγόρασε την Ansaldo), η οποία ανήκει στο σχήμα που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης. «Στην Κοπεγχάγη με παρόμοια χαρακτηριστικά με τη Θεσσαλονίκη, ο τελευταίος δακτύλιος της πόλης θα λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο, όπως αντίστοιχα στην Ινδία κ.ο.κ.».
Την σύμβαση του έργου της Κοπεγχάγης έχει αναλάβει η ιδιωτική εταιρεία Metro Service A/S, στην οποία συμμετέχουν η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ATM) που είναι ο δημοτικός φορέας μέσων μαζικής μεταφοράς του Μιλάνου και η ιαπωνική Hitachi Rail STS.
Το μοντέλο αυτό είχε μελετήσει και η προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό και είχε επισκεφτεί συνοδεία στελεχών της κοινοπραξίας του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Η Hitachi θεωρείται στους πιθανούς διεκδικητές του έργου, όπως αντίστοιχα και άλλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι (ΑΤΜ, Keolis κ.α) που λειτουργούν έργα μετρό.
Ο κ. Ταχιάος, αναφέρθηκε χθες και στην πορεία εργασιών για το μετρό Θεσσαλονίκης, επαναλαμβάνοντας τη βούληση ότι το έργο θα παραδοθεί σε δύο χρόνια (Απρίλιο 2023). Προσπάθησε μάλιστα να καθησυχάσει τις ανησυχίες που υπάρχουν με τα αρχαία στον σταθμό της Βενιζέλου, υπόθεση για την οποία αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σχετικά με τα προβλήματα στον Άκτωρα, είπε ότι πλέον τα έργα πολιτικού μηχανικού στο μετρό Θεσσαλονίκης έχουν ολοκληρωθεί και απομένουν τα ηλεκτρομηχανολογικά, επομένως δεν τίθεται θέμα καθυστερήσεων από πλευράς του.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι με τον ανάδοχο υπάρχουν ακόμη πολλές οικονομικές εκκρεμότητες καθώς πρέπει να διευθετηθούν μια σειρά από οικονομικές απαιτήσεις άνω των 100 εκ. ευρώ, όσα δηλαδή επιδιώκει να αντλήσει η Ελλάκτωρ μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Ένα μεγάλο μέρος των claims θα διευθετηθεί μέσω διαιτησίας. Επίσης θα πρέπει να συμφωνηθεί ένα νέο χρονοδιάγραμμα, με το οποίο θα μπορέσει να προχωρήσει η ολοκλήρωση του έργου που είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα παραδοθεί με ενιαίο τρόπο.
Σε ό,τι αφορά τις άλλες υποδομές της συμπρωτεύουσας, ειδική αναφορά για τον σχεδιασμό έκανε χθες ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Έμφαση μεταξύ άλλων δόθηκε στη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Τοξότες, στη σύνδεση του 6ου προβλήτα με την ΠΑΘΕ, στη δημιουργία 17 σχολικών μονάδων στη Θεσσαλονίκη, στην αντιπλημμυρική θωράκιση ανατολικά και δυτικά της πόλης, αλλά και στην υλοποίηση του μετρό.
Διαβάστε ακόμα:
Jumbo: Μειωμένες πωλήσεις και κερδοφορία λόγω lockdowns – Γεμάτο «ταμείο» με 665 εκατ. ευρώ
Επιστρεπτέα 7: Οι «κόφτες» που αφήνουν έξω δικαιούχους
Bernie Madoff: Πέθανε ο εμπνευστής της απάτης των 65 δισ. δολαρίων