Από αύριο και μετά, στα μέσα Φεβρουαρίου, η «καμπάνα» των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών χτυπάει για ένα «βαρύ όνομα» του παρελθόντος στον κλάδο των κατασκευών. Η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, που έζησε μέρες δόξας, αλλά στη συνέχεια απόλυτης κατάρρευσης, βρίσκεται αντιμέτωπη με 6 σφυριά για ισάριθμα ακίνητά της.
Το πρώτο έχει προγραμματιστεί να χτυπήσει την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου, εάν δεν υπάρξει αναστολή την τελευταία στιγμή.
Αφορά το δικαίωμα πλήρους κυριότητας ενός οικοπέδου, άρτιου και οικοδομήσιμου, με την επ’ αυτού διώροφη οικοδομή με υπόγειο, εντός σχεδίου πόλεως του Δήμου Κηφισιάς, στη θέση «Αγία Κυριακή ή Βελανιδιά ή Σχινάτι ή Μπελτέσι», επί της οδού Όθωνος (πρώην Β. Όθωνος) στον αριθμό 24.
Το οικόπεδο έχει έκταση κατά το Κτηματολόγιο 768 τ.μ. και μέσα σε αυτό έχει ανεγερθεί διώροφη οικοδομή αποτελούμενη από υπόγειο, επιφάνειας 274,36 τ.μ., ισόγειο επιφάνειας 211,69 τ.μ. και πρώτο όροφο 191,38 τ.μ.
Σημειώνεται ότι το εν λόγω οικόπεδο προέκυψε από την ένταξη στο σχέδιο πόλεως ενός ενιαίου οικοπέδου, το οποίο είχε επιφάνεια 1.285,54 τ.μ. Το ακίνητο αποκτήθηκε από την ΑΤΤΙ-ΚΑΤ δυνάμει συμβολαίου συγχώνευσης (του 2002) δια της απορροφήσεως των ανωνύμων εταιρειών: α) ΑΤΕΜΚΕ Α.Τ.Ε., β) Σ. ΣΙΓΑΛΑΣ ΑΤΕ, γ) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΗΧΟΠΛΑΣΤ, δ) ΗΛΜΕΚ Α.Ε.
Το συγκεκριμένο ακίνητο είχε προγραμματιστεί να βγει και στις 29 Νοεμβρίου 2023 με επισπεύδουσα την Intrum και με τιμή εκκίνησης 467.057 ευρώ, αλλά ο πλειστηριασμός ανεστάλη λόγω της αποχής των συμβολαιογράφων. Τώρα, επισπεύδουσα είναι η doValue και η τιμή εκκίνησης έχει οριστεί στις 622.000 ευρώ, ενώ το ακίνητο κουβαλάει πολλά βάρη για ποσά σχεδόν 200 εκατ. ευρώ.
Κατά την εξωτερική αυτοψία διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για διώροφο κτίριο επαγγελματικής χρήσης με υπόγειο, συνήθους κατασκευής, αλλά μέτριας προς κακής συντήρησης. Επίσης, ότι το υπόγειο χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης, καθώς υπάρχει ράμπα εισόδου και το υπόλοιπο κτίριο ως γραφεία. Επομένως, εκτιμάται κτίριο επαγγελματικής χρήσης συνολικής επιφάνειας 684,36τμ., κατασκευής του 1992.
Για τις 15 Φεβρουαρίου έχουν προγραμματιστεί άλλοι 5 πλειστηριασμοί (εκ των οποίων ο ένας είναι σε αναστολή) για εκτάσεις στη θέση Άγιος Αθανάσιος ή Καμάριζα Μαρμαράδας της Δημοτικής Ενότητας Αυλώνα, του Δήμου Ωρωπού, Ανατολικής Αττικής.
Ειδικότερα, πρόκειται για:
-Αγροτεμάχιο συνολικής εκτάσεως 9.380,25 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 248.000 ευρώ
-Αγροτεμάχιο συνολικής εκτάσεως 14.006,58 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 348.500 ευρώ, αλλά με τη διαδικασία να έχει ανασταλεί
-Αγροτεμάχιο εκτάσεως 3.595 τ.μ. με τιμή εκκίνησης 57.550 ευρώ
-Αγροτεμάχιο εκτάσεως 4.077 τ.μ. με τιμή εκκίνησης 64.000 ευρώ
-Αγροτεμάχιο συνολικής εκτάσεως 7.823,90 τ.μ., με τιμή εκκίνησης 208.000 ευρώ
Το disaster story
Όλα αυτά δεν θυμίζουν σε τίποτα την περίοδο που η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, με πρωταγωνιστή τον επικεφαλής της Παναγιώτη Πανούση, συγκαταλεγόταν ανάμεσα στους ισχυρούς παίκτες του κατασκευαστικού κλάδου. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 και μέχρι το 1985 ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στην κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής, όπως των βιομηχανικών περιοχών της ΕΤΒΑ, των αποχετευτικών έργων των πόλεων Λάρισας, Βόλου, Ιωαννίνων, Ρεθύμνου και άλλων έργων οδοποιίας.
Στο διάστημα 1986-1993 συμμετείχε δυναμικά στην κατασκευή έργων, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Τρίπολης, ο Αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκης – Κατερίνης, καθώς και σε εγγειοβελτιωτικά και έργα του ΟΣΕ, της ΔΕΗ κλπ. Παράλληλα, επέκτεινε τη δραστηριότητά της στον τομέα των ιδιωτικών και οικοδομικών έργων.
Σταθμός υπήρξε το 1994 όταν η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, αντλώντας σημαντικού ύψους κεφάλαια, ενώ ο Π. Πανούσης προχώρησε στην εξαγορά άλλων προβληματικών εισηγμένων κατασκευαστικών εταιρειών. Έναν χρόνο μετά, απέκτησε εργοληπτικό πτυχίο Η΄ τάξης, γεγονός που την πλάσαρε μεταξύ των ισχυρών ομίλων της εποχής.
Το 1997 ανέλαβε σημαντικά έργα, όπως η Παράκαμψη Λάρισας, τμήματα της Εγνατίας Οδού, τμήματα του Αεροδρομίου των Σπάτων, του νέου Αυτοκινητόδρομου Αθηνών – Θεσσαλονίκης και η κατασκευή σήραγγας, χωματουργικών και λοιπών έργων στη νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης (περιοχή Πλαταμώνα – Λεπτοκαρυάς). Σε όλη τη διάρκεια της πενταετίας 1994-1998 ανέπτυξε συνεργασία με μεγάλες ξένες τεχνικές εταιρίες.
Την ίδια περίοδο προχώρησε στην εκτέλεση αυτοχρηματοδοτούμενων έργων, όπως των κτιρίων, γραφείων και καταστημάτων του Ιδρύματος Ερρίκος Ντυνάν. Η εταιρεία κατασκεύασε στο πλαίσιο αυτό το Πολιτεία business Center, σε αντάλλαγμα της αντιπαροχής με την οποία υλοποίησε το -παρακείμενο- νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Παράλληλα, συνέχισε την κατασκευή άλλων σημαντικών έργων, όπως του νέου Αυτοκινητόδρομου Αθηνών – Κορίνθου (τμήμα Μέγαρα – Κακιά Σκάλα και τμήμα Κινέττα – Άγιοι Θεόδωροι) του Περιφερειακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης κ.ά.
Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το διάστημα 2005- 2006, ανέλαβε σημαντικές εργολαβίες στην Εγνατία Οδό, όπως και σύμβαση για τα έργα στο Πέταλο του Μαλιακού. Το 2007 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ απέκτησε το 21,5% του μετοχικού κεφαλαίου της, χωρίς όμως να υπάρξει η προσδοκώμενη συνέχεια. Έκτοτε, ξεκίνησε η σταδιακή πτώση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, αφενός λόγω της αδυναμίας υλοποίησης ορισμένων έργων, όπως το καζίνο του Φλοίσβου, αφετέρου λόγω των υψηλών δανείων, της έλλειψης νέων έργων την περίοδο της κρίσης, αλλά και των οφειλών του Δημοσίου.
Έτσι, υποχρεώθηκε αρχικά να πουλήσει το 2010 το μεγάλο «ασημικό» της, που δεν ήταν άλλο από το ποσοστό 9,8% στην Αττική Οδό, το οποίο κατέληξε στην Αγροτική Τράπεζα έναντι 113 εκατ. ευρώ. Ούτε αυτό όμως στάθηκε ικανό να τη σώσει, καθώς ακολούθησε η αίτηση υπαγωγής της στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα. Στο «φόντο» αυτών των εξελίξεων υπήρξαν εμπλοκές με ορισμένες μετοχές «φούσκες» και με το παραδικαστικό κύκλωμα, αλλά ακόμη και σύλληψη του επικεφαλής της για οφειλές ύψους 7,9 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο.
Το σήμερα και η νέα αίτηση πτώχευσης
Η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ωστόσο, παραμένει και σήμερα ενεργή, αν και στερείται ουσιαστικής δραστηριότητας, ενώ ο Π. Πανούσης εξακολουθεί να κατέχει τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου. Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με τους πλειστηριασμούς, όπως για τα γραφεία της Πολιτεία Business Center επί της λεωφόρου Μεσογείων, την περίοδο 2017-’18, καθώς και για έκταση στο βιομηχανικό πάρκο Ντρασέζα στην Αυλώνα, η οποία αποκτήθηκε από τον όμιλο Σαράντη.
Με βάση τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση 2022, η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ είχε μηδενικό κύκλο εργασιών καταγράφοντας ζημίες 1,73 εκατ. ευρώ, με τις συσσωρευμένες ζημιές να ανέρχονται σε 226 εκατ. ευρώ και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε 215,15 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 60 εκατ. ευρώ για τραπεζικά δάνεια.
Παράλληλα, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία καταγράφει ως εμπορικές απαιτήσεις (από χρεωστικά υπόλοιπα πελατών) ποσά 27,43 εκατ. ευρώ και άλλες απαιτήσεις 51,14 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 27,5 εκατ. ευρώ αφορούν απαιτήσεις από το Δημόσιο για εκτέλεση έργων
οδοποιίας. Στο μεταξύ, η εταιρεία «Star Automotive Ελλάς» (πρώην «Mercedes-Benz Ελλάς») υπέβαλε ξανά ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών στις 26 Οκτωβρίου 2023 αίτηση για την κήρυξη σε πτώχευση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ.
Διαβάστε ακόμη
Οι νέες παρεμβάσεις για την ακρίβεια που ανακοινώνει η κυβέρνηση
ΒΟΑΚ: Στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα της Κρήτης ύψους €2 δισ.
Prodea Investments: «Ξεκαθάρισμα» με τριπλό deal στον τουρισμό σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ