Τα τελευταία χρόνια στην αγορά έχουν εμφανιστεί οι εταιρείες fintech (ως συντομογραφία των όρων financial και technology – αφορά τις εταιρείες που προσφέρουν τραπεζικές υπηρεσίες απουσία φυσικών καταστημάτων), οι οποίες πολλαπλασιάζονται και έχουν εισαγάγει καινοτομίες όπως η υπηρεσία «Αγοράζεις Τώρα Πληρώνεις Αργότερα» (Buy Now Pay Later, BNPL).
Σε όλο αυτό πρόκειται να ανέβει και η -μεγαλύτερη σε χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο- Apple, η οποία εδώ και κάποιους μήνες προσφέρει έναν λογαριασμό ταμιευτηρίου με επιτόκιο καταθέσεων στο 4,15%. Το οποίο, μάλιστα, είναι 10 φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο των καταθετικών επιτοκίων στις ΗΠΑ.
Είναι γεγονός πάντως πως η Apple δεν φιλοδοξεί να γίνει τράπεζα, αφού ο στόχος της είναι να δημιουργήσει περαιτέρω έσοδα ασκώντας πιέσεις στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ενώ ήδη επεκταθεί στην επεξεργασία πληρωμών με την υπηρεσία Apple Pay. Πιο αναλυτικά, έχει δημιουργήσει ένα τμήμα για πιστωτικές κάρτες με την Goldman Sachs με την οποία συνεργάζεται και για τους λογαριασμούς ταμιευτηρίου και επιδιώκει να εισέλθει στην αγορά BNPL.
Apple is entering the BNPL space.
The company introduced its new Apple Pay Later feature today.
The service will:
– split purchases into 4 payments over 6 weeks
– manage and track loans
– offer loans between $50-1000
– won't impact user credit scores when they apply for a loan pic.twitter.com/cig5xzOuWP— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) March 28, 2023
Βέβαια, το άνοιγμα αυτό δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στα οικονομικά της εταιρείας, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει έσοδα ύψους 391 δισ. δολαρίων το 2023 και καθαρά κέρδη της τάξεως των 96 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, οι υπηρεσίες cloud, της μουσικής και του βίντεο, καθίστανται σημαντική πηγή εσόδων, αντιπροσωπεύοντας το 20% των συνολικών πωλήσεων. Η Apple λαμβάνει 30% από τις πωλήσεις των εφαρμογών και μερίδιο από τα παιχνίδια, τη μουσική και τα βίντεο. Η ανάπτυξη των υπηρεσιών πληρωμών της προσθέτει άλλη μια πηγή εσόδων στη φίρμα.
Όλο αυτό, δεν ξεπήδησε από το πουθενά, αφού η Apple έχει ήδη εισχωρήσει στον κλάδο fintech εδώ και μια δεκαετία. Ξεκίνησε το Apple Pay, την υπηρεσία ανέπαφων πληρωμών μέσω κινητών τηλεφώνων τηλεφώνου, το 2014 και σταδιακά πρόσθεσε λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών peer-to-peer το 2016 και της πιστωτικής κάρτας με την επωνυμία της Goldman Sachs το 2019. Το 2016 μόλις το 10% των iPhones είχε ενεργοποιήσει το Apple Pay το 2016. Ωστόσο, οι διαδικτυακές αγορές την περίοδο της πανδημίας εκτίναξαν το ποσοστό αυτό στο 55% το 2020 και περίπου στο 78% επί της παρούσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Deepwater Asset Management. Επίσης, τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι τους τελευταίους 18 μήνες, η χρήση του Apple Pay έχει επιταχυνθεί, με μια «αξιοσημείωτης αλλαγή» τους τελευταίους έξι μήνες.
.@Macquarie's Paul Golding on Apple's BNPL offering: The "innate nature of iOS of having the Apple Wallet on there… does overcome some of the onboarding or customer acquisition [hurdles] that you might see with other platforms where an app has to be downloaded.” pic.twitter.com/a2zoXeJvW3
— Yahoo Finance (@YahooFinance) March 31, 2023
Οι επενδυτές φαίνεται να βλέπουν τις φιλοδοξίες της Apple στην αγορά fintech ως έναν ακόμη λόγο για να ασκηθούν πιέσεις στις εταιρείες του κλάδου. Οι μετοχές των PayPal, Block και Affirm έχουν βουλιάξει περισσότερο από 75% από τα υψηλά του 2021. Η μετοχή της PayPal διαπραγματεύεται με 11,6 φορές τα εκτιμώμενα κέρδη 12 μηνών, το ένα τρίτο του πενταετούς μέσου όρου της του 33, σύμφωνα με τη FactSet. Η μετοχή της Block προσεγγίζει τις 28 φορές, από το μέσο όρο του 98. Της Affirm η μετοχή δεν είναι κερδοφόρα, όμως διαπραγματεύεται με 2,4 φορές, από 17 φορές κατά μέσο όρο.
According to Deepwater Asset Management's report in 2022, Apple took in more than 720 million USD worth of fees last year, on their Apple Pay services alone. And the figure has been growing y.o.y.
It is safe to say that the convenience that Apple provides, trumps all.
— Immature Obnoxious 25 yo (@rodney7702) April 22, 2023
Πού θα οδηγήσει όλο αυτό; Η πίεση, λοιπόν, θα αναγκάσει τις εταιρείες επεξεργασίας πληρωμών να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν και την απειλή της Apple, κάτι που θα μπορούσε να αποβεί δαπανηρό και εδώ η Apple παίζει «εντός έδρας». Το οικονομικό έτος 2022, η Apple δαπάνησε 26 δισ. δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη, ενώ η PayPal μόλις 1,7 δισ. δολάρια. Η Apple, λοιπόν, θα μπορούσε να ξεπεράσει την PayPal, ενώ θα μπορούσε να αφήσει και… ρέστα από τις εισπράξεις που θα έρθουν από τα ακουστικά εικονικής πραγματικότητας, το περιεχόμενο βίντεο και τις νέες δυνατότητες για τα Apple Watches, iPhones, iPads και Macs.
Βασικά, η Apple διαθέτει τόσο το smartphone με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όσο και ένα τεράστιο ποσό σε μετρητά στην μπάνκα της. Αυτό, από μόνο του, καθιστά την εν λόγω εταιρεία επικυρίαρχο στην αγορά. Με τέτοια οικονομική βεβαιότητα, μπορεί να προχωρήσει, εκ του ασφαλούς, σε όποια επένδυση και επιχειρηματικό άνοιγμα επιθυμεί…
Διαβάστε ακόμη
Πλειστηριασμοί: Τρίτο σφυρί και με…σκόντο για την «πινακοθήκη» του Π. Νίκα (pics)
Boeing: Έτσι θα είναι η VIP καμπίνα του νέου 777-9 private jet (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ