search icon

business stories

Ανοίγει η αυλαία για την πώληση του 30% του ΔΑΑ

Τα φαβορί και τα ντεσού που αποτρέπουν την εμφάνιση διεθνών λειτουργών αεροδρομίων

Όλο και πιο κοντά έρχεται για το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών που αν δεν δοθεί παράταση, καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι 30η Σεπτεμβρίου. Ο διαγωνισμός, ο οποίος καθυστέρησε πάνω από ένα χρόνο εξαιτίας της εμπλοκής που σημειώθηκε με την 20ετή σύμβαση παραχώρησης του ΔΑΑ με τις Βρυξέλλες, εισέρχεται στην τελική ευθεία με τουλάχιστον δύο φαβορί στο προσκήνιο.

Πρόκειται για τους υφιστάμενους μετόχους της AviAlliance, που ελέγχεται από τον καναδικό όμιλο PSP αλλά και τον όμιλο Κοπελούζου, ο οποίος αναμένεται να προσέλθει στο διαγωνισμό με διεθνή σύμμαχο κατά τα πρότυπα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Στους υποψήφιους εμφανίζεται επίσης και το επενδυτικό fund Macquarie από την Αυστραλία, χωρίς όμως να είναι σίγουρη η συμμετοχή του στον διαγωνισμό.

Παράγοντες της αγοράς που παρακολουθούν την διαγωνιστική διαδικασία εκτιμούν ότι πέρα από τους νυν μετόχους και funds, ο διαγωνισμός είναι δύσκολο να προσελκύσει διεθνείς λειτουργούς αεροδρομίων και ο λόγος που προβάλλουν είναι θέματα εταιρικής διακυβέρνησης (θέσεις στο ΔΣ και δικαιώματα), τα οποία όπως αναφέρουν αν είχαν λυθεί στην 20ετή σύμβαση παραχώρησης θα μεγιστοποιούσαν την αξία πώλησης του 30% που κατέχει στο ΔΑΑ το ΤΑΙΠΕΔ.

Υπό το πρίσμα αυτό παρότι εξετάστηκε από τον διεθνή όμιλο θεωρείται δύσκολο να συμμετέχει στον διαγωνισμό η Γαλλική Vinci, η οποία μέσω των αεροδρομίων που λειτουργεί παγκοσμίως υπολογίζεται ότι διαχειρίζεται 200 εκ. επιβάτες το χρόνο.

Η AviAlliance, ελέγχει το 40% των μετοχών της ΔΑΑ και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το 5% ανήκει στην οικογένεια Κοπελούζου, το 25% στο Υπερταμείο και 30% στο ΤΑΙΠΕΔ.

Ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% προκηρύχθηκε εσπευσμένα στα τέλη Ιουνίου, καθώς τότε έληγε η συναίνεση (waiver) που είχε δώσει η AviAlliance για την πώληση του πακέτου. Οι Καναδοί θεωρούνται από τους πλέον ισχυρούς διεκδικητές του ΔΑΑ ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η συμμαχία που θα εμφανίσει στο διαγωνισμό ο όμιλος Κοπελούζου, ο οποίος ελέγχει το 16,6% της Fraport-Greece.

Πρωτοβουλίες αναμένονται από την κυβέρνηση και στην σύνθεση του ΔΣ του ΔΑΑ, καθώς το δημόσιο ορίζει τα τέσσερα από τα 9 μέλη αλλά και τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου. Τα άλλα τέσσερα ορίζονται από τους Καναδούς και το ένατο μέλος μετά από συμφωνία μεταξύ του δημοσίου και των μετόχων πλειοψηφίας.

 

Exit mobile version