Ο χρόνος φαίνεται να μετρά αντίστροφα για την έλευση ενός από τους επόμενους «μονόκερους» του ελληνικού startup οικοσυστήματος.
Μετά τις αναταράξεις που προκάλεσε στην παγκόσμια αγορά η περσινή κατάρρευση της Silicon Valley Bank και όσα επακολούθησαν, η κανονικότητα έχει επιστρέψει και οι εταιρείες με μεγάλη διεθνή παρουσία υλοποιούν σήμερα με περισσότερη βεβαιότητα και σταθερότητα τα πλάνα τους, όπως είναι η Blueground, η οποία στοχεύει στην αύξηση των εσόδων της στο «φράγμα» του 1 δισ. δολαρίων εντός διετίας. Με την αποτίμησή της, παράλληλα, να μην βρίσκεται, ίσως, μακριά πλέον από το όριο που θα την φέρει στην κατηγορία των «Unicorns»…
Ο CEO και συνιδρυτής της ελληνικής scale up Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου αποκαλύπτει στο newmoney το νέο «ορόσημο» στην θεαματική ως τώρα πορεία μιας εταιρείας που ξεκίνησε πριν από περίπου 11 χρόνια από μερικά διαμερίσματα σε γειτονιές της Αθήνας και θεωρείται πλέον leader στον τομέα της βραχυχρόνιας μίσθωσης πλήρως επιπλωμένων πολυτελών διαμερισμάτων, με συνηθέστερους πελάτες στελέχη πολυεθνικών ομίλων, μα όχι μόνο (Tesla, Google, Uber, Goldman Sachs κ.ά.).
Το 2024 άρχισε δυναμικά για την Blueground, με έδρα της τις ΗΠΑ, καθώς προηγήθηκε, ανάμεσα σε άλλα γεγονότα, στα τέλη Μαρτίου, η εξασφάλιση επιπλέον κεφαλαίων ύψους 45 εκατ. ευρώ σε νέο γύρο (D) χρηματοδότησης, με το σύνολο να ξεπερνά τα 300 εκατ. δολ.
Στο χαρτοφυλάκιό της μετρά ήδη 15.000 διαμερίσματα σε 32 πόλεις, 17 χωρών, σε όλο τον κόσμο και τους τελευταίους 6-7 μήνες υπέγραψε 5 συμφωνίες franchising, συμπεριλαμβανομένων αυτών σε Ιαπωνία και Ταϊλάνδη.
Από τον σχεδιασμό της δε, δεν απουσιάζει η προοπτική επέκτασης και στην ελληνική αγορά, στην Αθήνα ειδικότερα, σε περιοχές με υψηλή ζήτηση.
Στο διάστημα 2022-23 προχώρησε σε ένα σερί εξαγορών (Tabas, Travelers Haven, Nestpick), που της επέτρεψαν να διευρύνει γεωγραφικά την παρουσία της, σε Λατινική Αμερική, ΗΠΑ, αλλά επί του παρόντος δεν προγραμματίζει κάποιο νέο, σχετικό deal.
– Σε ποιες πόλεις ή χώρες είναι ο άμεσος στόχος να γίνει επόμενο βήμα περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο εξωτερικό, κύριε Χατζηελευθερίου, σε τι αριθμό πόλεων/διαμερισμάτων και σε τι διάστημα;
Η Blueground σχεδιάζει να συνεχίσει να επεκτείνεται τόσο μέσω του υπάρχοντος βασικού μοντέλου συνεργασίας με ιδιοκτήτες, όσο και μέσω των νέων στρατηγικών πρωτοβουλιών ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του franchising και του Δικτύου Συνεργατών (Partner Network) μας. Θα ανοίξουμε αγορές στο Τόκιο, την Μπανγκόκ και το Κάιρο φέτος μέσω των συνεργατών μας στο franchise και θα ανακοινώσουμε 3 ακόμη πόλεις μέσα στους επόμενους μήνες.
Το Δίκτυο Συνεργατών μας διαθέτει πλέον 30+ συνεργάτες με 2.000+ ακίνητα, με σχέδια για +5.000 επιπλέον ακίνητα έως το 2025.
– Υπάρχει κάποια εκτίμηση ή στόχος για τα μεγέθη, για τα έσοδα και την κερδοφορία, του 2024;
Η Blueground δημιούργησε έσοδα 560 εκατ. δολαρίων το 2023 και προβλέπει ότι θα φτάσει στο 1 δισ. δολάρια σε έσοδα τα επόμενα 2 χρόνια. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, το 2024 εκτιμούμε ότι θα είμαστε κερδοφόροι.
– Άλλοι επενδυτικοί ή επιχειρηματικοί στόχοι, όπως για παράδειγμα μια νέα εξαγορά, μετά από τις 3 που προηγήθηκαν, υπάρχει στα πλάνα σας – και αν μπορούμε να την προσδιορίσουμε έστω γεωγραφικά;
Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στην ανάπτυξη μέσω του βασικού μας μοντέλου, των franchises και του Δικτύου Συνεργατών. Πιστεύουμε ότι θα επεκταθούμε σε 10 πόλεις μέσω συμφωνιών franchise στην Ασία, τη Μέση Ανατολή, την Αυστραλία, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική και την Ανατολική Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.
Δεν έχουμε τρέχοντα σχέδια για επιπλέον εξαγορές. Δεν κάνουμε ευκαιριακές εξαγορές και όλες οι προηγούμενές μας βασίστηκαν στο ίδιο όραμα: να χτίσουμε το μεγαλύτερο δίκτυο επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλής ποιότητας για διαμονή ενός μήνα και άνω.
– Συνολικά, πόσα κεφάλαια έχει αντλήσει μέχρι τώρα η Blueground – μετά και από τον πρόσφατο γύρο των 45 εκατ. δολ.- και που υπολογίζεται η επικαιροποιημένη αποτίμησή της;
Η Blueground έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 300 εκατομμύρια δολάρια σε κεφάλαια. Δεν έχουμε κάτι ανακοινώσιμο για την αποτίμησή της αυτή τη στιγμή.
– Η πιθανή εισαγωγή της Blueground στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης πότε περίπου προσδιορίζεται χρονικά; Αλλο χρηματιστήριο την ενδιαφέρει;
Όταν νιώθουμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή. Όταν δηλαδή το επιτρέψουν οι αγορές και τα έσοδα και η κερδοφορία μας φτάσουν στα επίπεδα που θέλουμε, τότε θα το κάνουμε. Δεν είναι αυτοσκοπός.
Η είσοδος νέου επενδυτή
Υπενθυμίζεται ότι ο νέος γύρος χρηματοδότησης περιλάμβανε κεφάλαια από το νέο επενδυτή της Blueground, Susquehanna Private Equity Investments, LLLP (Susquehanna) αλλά και υφιστάμενους επενδυτές, όπως η Westcap.
Η ελληνική scale up άντλησε δανειακή διευκόλυνση από τη Barclays με συμμετοχή της Morgan Stanley, της Deutsche Bank και της HSBC, η οποία αντικατέστησε τον προηγούμενο δανεισμό της με τη Silicon Valley Bank (SVB) και όπως έχει αναφέρει τα νέα κεφάλαια θα τροφοδοτήσουν την εξέλιξη νέας τεχνολογίας, τη ανάπτυξη του δικτύου διαμερισμάτων της και την εφαρμογή των νέων επιχειρησιακών της μοντέλων.
Διαβάστε ακόμη
ΥΠΕΘΟ: Συναγερμός για αναχαίτιση της νέας «ρουκέτας» στην ανάπτυξη και στην τσέπη του Έλληνα
ΕΝΦΙΑ: Ανοίγει η εφαρμογή για διορθώσεις στο Ε9
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ