search icon

business stories

Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): «Το 2022 θα αρχίσουμε να προσεγγίζουμε τη βάση που είχαμε το 2019»

Οι επιπτώσεις της πανδημίας, η προσαρμογή, το «μικρό θαύμα» των εξαγωγών και το σχέδιο για το 2021 – Γιατί είναι «ιστορική» η συμφωνία με την Bacardi και τι σηματοδοτεί στην αγορά

Σε «ξεκάθαρη ανάπτυξη», παρά τις δυσκολίες που θα συνεχίσει να προκαλεί η πανδημία, ιδίως στο α’ τρίμηνο της νέας χρονιάς, στοχεύει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για το 2021, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Αλ. Δανιηλίδη.

Όπως εξηγούσε κατά τη διάρκεια χθεσινής ενημερωτικής εκδήλωσης η πτώση των πωλήσεων της εταιρείας φέτος θα είναι λίγο καλύτερη απ’ το -25% που θα «γράψει» συνολικά ο κλάδος ως απόρροια κυρίως του lockdown στην εστίαση αλλά και την κατακόρυφη πτώση του τουρισμού.

Μία πτώση πάντως που θα αφήσει το σημάδι της καθώς ο ίδιος αναγνώρισε ότι καλώς εχόντων των πραγμάτων η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα αρχίσει το 2022 να προσεγγίζει τη βάση των οικονομικών μεγεθών του 2019.

«Ξεκινήσαμε το 2020 με πολύ μεγάλη αισιοδοξία. Μάλιστα το πρώτο δίμηνο ήταν εξαιρετικά καλό σε επίπεδο τζίρου και όγκου πωλήσεων, αλλά ο κορωνοϊός άλλαξε τα δεδομένα. Έπρεπε να αναδιατάξουμε τις προτεραιότητες της εταιρείας και να αναπροσαρμόσουμε όλο το αρχικό πλάνο» τόνισε ο κ. Δανιηλίδης. Η δε τάχιστη προσαρμογή της εταιρείας λειτούργησε καταλυτικά στο να καταγραφεί τελικά μία θετική πορεία και το 2020 τηρουμένων των αναλογιών.

Συνοπτικά, μέσα στο 2020, η εταιρεία κατάφερε να ενισχύσει τις εξαγωγές της και τις δραστηριότητές της, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ποικίλα projects, με τη στήριξη της μητρικής εταιρείας, Heineken. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι τη δύσκολη αυτή χρονιά, κατάφερε επίσης να διατηρήσει τη ρευστότητά της, γεγονός που σήμερα της επιτρέπει να είναι αισιόδοξη για το 2021, γνωρίζοντας βέβαια το μέγεθος των δυσκολιών που ακολουθούν.

Η άνοδος των εξαγωγών

Ο κ. Δανιηλίδης στάθηκε ιδιαίτερα και στο κομμάτι των εξαγωγών που ενισχύθηκε φέτος, ξεπερνώντας σε ποσοστό το 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. «Ένα μικρό θαύμα», όπως το χαρακτήρισε ο κ. Δανιηλίδης που επιτεύχθηκε χάρη στη στήριξη της μητρικής, Ηeineken NV, που επέτρεψε την εξαγωγή προϊόντων, που έχουν παραχθεί στην Ελλάδα σε περισσότερες χώρες. Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας προανήγγειλε πως η τάση αυτή θα ενισχυθεί περαιτέρω την επόμενη χρονιά. Αν και δεν αποκάλυψε τις νέες χώρες στις οποίες θα αρχίσουν εξαγωγές το 2021, έκανε λόγο για πολύ σημαντική αγορά της Ασίας (σσ όχι την Κίνα), στην οποία ανέφερε πως τα πρότυπα ποιότητας είναι ιδιαίτερα υψηλά, αλλά και για χώρες στην Αφρική.

«Χτίζουμε το 2021 στη λογική της ανάπτυξης», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης τονίζοντας πως το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας δεν σταματά, αλλά προσαρμόζεται (κυρίως στο εμπορικό κομμάτι), ενώ η στόχευση είναι για «ξεκάθαρη» ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδοφορίας.

Υπενθυμίζεται πως πριν την εμφάνιση της πανδημίας η εταιρεία είχε ανακοινώσει προγραμματισμένο επενδυτικό πλάνο για την τριετία 2019-2021, ύψους 46 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, στα πληροφοριακά συστήματα και στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.

Η προσαρμογή στις αλλαγές κρίνει το μέλλον

«Αν δεν έχουμε νέα lockdowns μετά τον Απρίλιο και οι ευοίωνες εκτιμήσεις για τον τουρισμό επιβεβαιωθούν, η κατηγορία της μπύρας θα αναπτυχθεί, μαζί της και οι εταιρείες του κλάδου», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Υπογράμμισε δε πως το μεγάλο στοίχημα και η επιτυχία της εταιρείας συνδέεται «από το πόσο καλά θα μάθουμε να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος. Το μέλλον δύσκολα θα μπορεί να προβλεφθεί. Θα πρέπει να εστιάζουμε στην ανάγνωση των δεδομένων και να αξιολογούμε τα πλάνα με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Θεωρώ ότι το 2022 θα είναι μια χρόνια που θα αρχίσουμε να αγγίζουμε τη βάση που είχαμε το 2019», σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης.

Υπογράμμισε πως γίνεται προσπάθεια για καλύτερη διαχείριση κόστους ξεκαθαρίζοντας πως δεν επίκειται μείωση μισθών στους εργαζομένους. Επίσης στάθηκε στις ενέργειες για τη στήριξη του χονδρεμπορίου και των καταστημάτων εστίασης και ψυχαγωγίας που έχουν υποστεί τεράστια ζημιά από τα δυο lockdown ενώ έκανε ειδική μνεία στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας, το οποίο διατήρησε σχεδόν ακέραιο απορροφώντας μεγαλύτερες ποσότητες κριθαριού από αυτές που θα μπορούσε.

«Συνεχίσαμε κανονικά το πρόγραμμα και απορροφήσαμε ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής, στηρίζοντας έμπρακτα 2.500 παραγωγούς. Για εμάς είναι σημαντική η στήριξη του πρωτογενούς τομέα, της μεταποίησης και των εξαγωγών. Υποστηρίζουμε τον αγροτικό τομέα με έναν τρόπο που κανένας δεν το κάνει και είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό».

Η «ιστορική στιγμή» και ο ανταγωνισμός

Ένα σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής για το 2021 αποτελεί και η συμφωνία για τη διανομή του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά από την 1η Απριλίου 2021.

«Είναι μία ιστορική στιγμή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αφού μετά από 57 χρόνια λειτουργίας κάνει ένα πρωτόγνωρο βήμα γι αυτήν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Δανιηλίδης.

Υπογράμμισε ότι η συνεργασία είναι μακροχρόνιας πνοής καθώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν μπαίνει σε μια αγορά με ευκαιριακό σκεπτικό αλλά με μακροχρόνιο ορίζοντα ενώ διευκρίνισε ότι στη παρούσα φάση δεν σχεδιάζει να επεκταθεί στη διανομή αναψυκτικών ή άλλων προϊόντων.

Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως πέρα από την αύξηση του τζίρου και τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων με πολύ σημαντικά και αξιόλογα προϊόντα, θα προκύψουν σημαντικές συνέργειες και μείωση του ποσοστιαίου κόστους.

Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece ανέφερε ότι η συμφωνία έχει 5ετή διάρκεια και βασικός στόχος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της Βacardi στην ελληνική αγορά αλκοολούχων, όπου αυτή την στιγμή διατηρεί μερίδιο της τάξης 12%.

Και τα δυο στελέχη, πάντως, διευκρίνισαν πως αν και η συμφωνία έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα δεν υπάρχει καμία συζήτηση για άλλου είδους σύμπραξη μεταξύ των δυο εταιρειών, οι οποίες είναι και θα παραμείνουν ανεξάρτητες. Σε αυτό το πλαίσιο άλλωστε το marketing των προϊόντων της Bacardi θα χειρίζεται 100% η Bacardi Greece.

Αξιοσημείωτη επίσης για τις προθέσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στο μέλλον ήταν η αναφορά του κ. Δανιηλίδη στις εταιρείες που διανέμουν τα προϊόντα αλκοόλ και οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν εισέλθει και στην διανομή προϊόντων μπύρας. «Μπορούμε λοιπόν και εμείς να μπούμε σε μία τέτοια διαδικασία και να κινηθούμε αντίθετα. Όλοι έχουν το δικαίωμα και πάντα η αγορά είναι αυτή που κρίνει», σημείωσε χαρακτηριστικά!

Διαβάστε ακόμη

Αμφίβολο αν θα κατέβει η ΟΝΕΧ στο διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Οι Ελληνες «ξεχνούν» τα μετρητά – Γιατί όλο και περισσότεροι προτιμούν τις κάρτες\

Πρόταση για ρύθμιση 120 δόσεων με κούρεμα οφειλών

 

Exit mobile version