Τα 60 εκατ. ευρώ αναμένεται να φθάσει ο νέος επενδυτικός κύκλος που άνοιξε φέτος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος τριετίας. Επενδύσεις, που όπως εξηγούσε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης χθες το βράδυ για το αποτύπωμα της εταιρείας στην ελληνική οικονομία, θα κατευθυνθούν κυρίως για τη βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη και δευτερευόντως στην αυτοματοποίηση των πωλήσεων και κάποιες πάγιες επενδύσεις. Το μεγαλύτερο δε μέρος τους αφορά «πράσινες επενδύσεις» με στόχο να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει ο Όμιλος Heineken για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα ως το 2030.
«Εκτιμούμε ότι η πληθωριστική κρίση δε θα κρατήσει πάρα πολύ. Σε αυτό το πλαίσιο δεν αναπροσαρμόζουμε τους σχεδιασμούς μας. Σαφώς εάν χρειαστεί θα προσαρμοστούμε σε όποια νέα δεδομένα», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Ο κ. Δανιηλίδης αν και εμφανίστηκε ευχαριστημένος για τις οικονομικές επιδόσεις που έχει η εταιρεία φέτος, καταγράφοντας διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, δεν έκρυψε την «συγκρατημένη» ανησυχία του για το 2023. Κι αυτό διότι, όπως εξηγούσε, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατά τη φετινή χρήση ουσιαστικά δεν είχε μεγάλη επιβάρυνση στην πρώτη ύλη, το κριθάρι, αλλά και τα μπουκάλια μιας και εκτελούνταν συμβόλαια με τιμές προ της ενεργειακής κρίσης. Κάτι όμως που σημαίνει ότι η αναπροσαρμογή την επόμενη χρονιά, όπου θα πληρωθούν τα νέα συμβόλαια, θα είναι πιο «βαριά» για την εταιρεία αν και ο κ. Δανιηλίδης δεν απέφυγε να παραδεχθεί ότι κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξουν νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα της ζυθοποιίας ως αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους.
Σε κάθε περίπτωση το 2022, όπως έλεγε ο κ. Δανιηλίδης θα κλείσει με σημαντικές επιδόσεις για την εταιρεία, ξεπερνώντας μάλιστα σε επίπεδο όγκου – έστω οριακά – κι αυτές του 2019. Σε επίπεδο αξίας πάντως τόσο οι πωλήσεις όσο και η καθαρή κερδοφορία αναμένεται να εμφανίσουν «εκρηκτική αύξηση», καθώς οι αυξημένοι όγκοι συνοδεύτηκαν και από υψηλότερες τιμές μετά την αναπροσαρμογή των τιμοκαταλόγων που προέβη η εταιρεία αλλά και λόγω της διανομής των προϊόντων Bacardi που έχει αναλάβει τα τελευταία δύο χρόνια.
Σημειώνεται πως τον περασμένο Οκτώβριο η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανήρτησε στο ΓΕΜΗ την απόφαση του ΔΣ της για τη διανομή προσωρινού μερίσματος ύψους 11,76 εκατ. ευρώ στην μητρική, Heineken γνωστοποιώντας τις οικονομικές επιδόσεις που είχε στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία εκείνα οι πωλήσεις εμφανίζονται να «τρέχουν» στο εννεάμηνο με ετήσιο ρυθμό αύξησης 22,2%. Ειδικότερα, βάσει της λογιστικής, η ζυθοποιία εμφάνισε πωλήσεις 232,32 εκατ. ευρώ από 190,13 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Σημειωτέον πως τα ποσά δεν περιλαμβάνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης Ζύθου. Την ίδια ώρα η καθαρή κερδοφορία εμφάνιζε αύξηση 0,7%. Συγκεκριμένα τα κέρδη μετά τους φόρους ήταν 33,23 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο έναντι 32,98 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Συγκριτικά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είχε το 2019 καθαρές πωλήσεις 216,78 εκατ. ευρώ και καθαρή κερδοφορία 24,63 εκατ. ευρώ.
Στην επίτευξη των παραπάνω επιδόσεων σημαντική είναι και η συμβολή των εξαγωγών οι οποίες πλέον καταλαμβάνουν σχεδόν διψήφιο ποσοστό στον συνολικό κύκλο εργασιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Σε αυτό έχει βοηθήσει το γεγονός πως λόγω της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας έχουν γίνει γνωστά αρκετά ελληνικά σήματα του Ομίλου και πλέον υπάρχει ζήτηση γι αυτά και στο εξωτερικό, αρχής γενομένης σε γειτονικές χώρες αν και η εταιρεία έχει εξάγει φορτία φέτος ως τη Νότια Κορέα και τη Νότια Αφρική!
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη της συνεργασίας με την Bacardi ο κ. Δανιηλίδης εμφανίστηκε ευχαριστημένος. Αν και δήλωσε ανοικτός και σε νέες συνεργασίες, υπογράμμισε πως προς το παρόν η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επικεντρώνεται στο πως θα επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στη διανομή των προϊόντων της Bacardi.
Το οικονομικό αποτύπωμα
Κατά τη χθεσινή εκδήλωση ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε η ΕΥ αναφορικά με το οικονομικό αποτύπωμα που είχε η θυγατρική του Ομίλου η Heineken στην ελληνική οικονομία κατά το έτος 2021. Σύμφωνα με αυτή η συνολική συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην ελληνική οικονομία έφθασε τα 686 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ.
Στα βασικά συμπεράσματα συμπεριλαμβάνονται επίσης τα εξής:
-για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 6,52 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.
-η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα 26.468 θέσεις εργασίας, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του εργατικού δυναμικού της Ελλάδας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.
-οι φορολογικές εισφορές υπολογίζονται στα 505 εκατ. ευρώ και αποτελούν το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας.
Διαβάστε ακόμη:
Στο «περίμενε» η αμοιβή για όσους καταγγέλλουν πλαστές αποδείξεις
Σε κινεζικό κλοιό προσφυγών ο διαγωνισμός για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων