Μόνο η εταιρεία Μυτιληναίος ανανέωσε τελικά την προσφορά της για το διαγωνισμό Άκτιο – Αμβρακία ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ, ανοίγοντας το δρόμο, εάν δεν υπάρξουν νέες προσφυγές, για την ανάληψη της μεγάλης εργολαβίας- σκούπα.
Μέχρι αργά το βράδυ της Παρασκευής, εκτός της διαδικασίας παρέμειναν σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπόλοιποι υποψήφιοι του διαγωνισμού, οι ΑΒΑΞ, Intrakat και GD Infrastrutture.
Στον διαγωνισμό είχε αρχικά μειοδοτήσει προ δύο ετών η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο, το έργο βάλτωσε μετά από προσφυγή της Ιταλικής GD Infrastrutture, η οποία μάλιστα έγινε η αφορμή για πρώτη φορά, το ΣτΕ να εκδώσει απόφαση με την οποία η αρνητική απάντηση τεχνικών εταιρειών (σ.σ σχετικό ερώτημα υποβάλλεται κατά την διαγωνιστική διαδικασία) εάν συμμετείχαν ποτέ σε θέματα στρέβλωσης ανταγωνισμού, να εκλαμβάνεται ως ψευδή δήλωση, από τη στιγμή που οι εταιρείες έχουν μπει σε διευθέτηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Για τον λόγο αυτό πάγωσε η κατακύρωση του έργου και άνοιξε ένα νέος πόλεμος προσφυγών με την απόφαση του υπουργείου στις αρχές του 2020 να επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό.
Την απόφαση αυτή προσέβαλε και πάλι η GD Infrastrutture στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία και έγινε δεκτή. Το υπουργείο και η ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ απάντησαν με προσφυγή στο ΣτΕ, η οποία όμως απορρίφθηκε.
Προ ενός μηνός, ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει από τη Βουλή ότι το υπουργείο είναι αναγκασμένο να συνεχίσει το διαγωνισμό και να καταβάλλει προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση και να μην κινδυνεύσει η χώρα με δημοσιονομική διόρθωση και επιστροφή χρημάτων προς την Ε.Ε. Για το λόγο αυτό κάλεσε τις εταιρείες να ανανεώσουν τις προσφορές τους.
Ο κ. Καραμανλής έχει χαρακτηρίσει το έργο μνημείο κακού σχεδιασμού αφού επιλέχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση μια συμπληρωματική εργολαβία σκούπα ύψους 150 εκ. ευρώ όταν το συνολικό έργο και με την έκπτωση είχε προϋπολογιστεί σε 177 εκατ. ευρώ. Όπως μάλιστα έχει επισημάνει, πρόκειται για ένα πανάκριβο έργο, το κόστος του οποίου ανά χιλιόμετρο έχει φτάσει τα 6,1 εκατ. ευρώ.
Το Άκτιο-Αμβρακία συνολικού μήκους 48,5 χιλιομέτρων, που θα ενώσει το Ακτιο με την Αμβρακία και την Ιόνια Οδο είχε ξεκινήσει με τέσσερις αρχικά εργολαβίες το 2010. Από αυτές κατασκευάστηκαν με δυσκολία μόνο τα 15 χιλιόμετρα, με το έργο να έχει περάσει δια πυρός και σιδήρου την τελευταία δεκαετία και να έχει ήδη απορροφήσει δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ! Το διαγωνισμό προχώρησε η προηγούμενη κυβέρνηση με τη γνωστή σε όλους συνέχεια.