Τρεις εμβληματικές εταιρείες των ΗΠΑ: η Starbucks, η Nike και η Boeing αντιμετωπίζουν αυτήν την στιγμή ένα κοινό πρόβλημα. Καθεμία από αυτές έχει έναν νέο διευθύνοντα σύμβουλο στο τιμόνι με αποστολή να βάλει σε τάξη τα του οίκου και κυρίως να επαναφέρει το εμπορικό σήμα στις παλιές του δόξες. Καμία από αυτές δεν έχει εύκολη δουλειά μπροστά της, όπως κατέστησε οδυνηρά σαφές η εβδομάδα που μας πέρασε.
Η προκαταρκτική έκθεση αποτελεσμάτων που δημοσιεύθηκε την Τρίτη (22/10) αποκάλυψε ένα ακόμη τρίμηνο πτώσης των πωλήσεων της Starbucks – το τρίτο στη σειρά. Η πτώση ήταν ιδιαίτερα απότομη στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 10%, και στην Κίνα, όπου μειώθηκαν κατά 14%. Ουσιαστικά, η ζήτηση έχει να βρεθεί σε τόσο χαμηλό επίπεδο από το πρώτο έτος της πανδημίας.
Οι αριθμοί ήταν τόσο άσχημοι που η Starbucks έκανε το ασυνήθιστο βήμα να αναστείλει τις οικονομικές της προβλέψεις για το υπόλοιπο του έτους – μια κίνηση που θεωρητικά θα πρέπει να δώσει χρόνο στο νέο αφεντικό να επανέλθει με ένα πλάνο.
Ο Μπράιαν Νίκολ ανέλαβε τα ηνία τον περασμένο μήνα, αφήνοντας τη θέση του στην Chipotle για να γίνει ο τρίτος διευθύνων σύμβουλος της Starbucks μέσα σε τρία χρόνια. Αλλά ακόμη και για τον Νίκολ, τον άνθρωπο που είναι γνωστός σε όλο τον κλάδο σαν σωτήρας των εταιρειών που βρίσκονται σε τροχιά πτώσης, αυτό θα είναι ένα ηράκλειο έργο, όπως σημειώνει το CNN.
Μέχρι στιγμής, ο Νίκολ έχει δηλώσει ότι θέλει να απλοποιήσει τα μενού, να βελτιώσει το προσωπικό και μπορεί ακόμη και να βγάλει το γάλα και τη ζάχαρη από τον πάγκο.
«Πρέπει να αλλάξουμε ριζικά τη στρατηγική μας, ώστε να μπορέσουμε να επιστρέψουμε στην ανάπτυξη», δήλωσε. «Οι άνθρωποι αγαπούν τα Starbucks, αλλά έχω ακούσει από ορισμένους πελάτες ότι έχουμε απομακρυνθεί από τον πυρήνα μας».
Just Do It (ξανά)
Η Nike βρίσκεται σε παρόμοια κατάσταση.
Η μετοχή της έχει υποχωρήσει περίπου 25% φέτος και τα έσοδα μειώθηκαν κατά 10% το τελευταίο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Όπως και η Starbucks, έχει ένα νέο αφεντικό που όλοι ελπίζουν ότι θα «επιτεθεί» με μεγάλες ιδέες για να επαναφέρει τη μάρκα στην παλιά της δόξα.
Φυσικά, είναι πιο εύκολο στα λόγια. Τα προβλήματα της Nike προέρχονται από τα δικά της στρατηγικά λάθη – όπως το να μην εστιάζει αρκετά στην κατασκευή ωραίων παπουτσιών – καθώς και από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από νεοσύστατες μάρκες όπως η Hoka και η On.
Ο νέος άνθρωπος, ο Elliott Hill, είναι μόλις δύο εβδομάδες στην εταιρεία, αλλά έχει ήδη εξασφαλίσει επέκταση της συνεργασίας της Nike με το NBA και το WNBA για 12 σεζόν, εξασφαλίζοντας ότι το σήμα θα παραμείνει στις στολές και τα επίσημα ρούχα του επαγγελματικού μπάσκετ.
Επόμενο στη λίστα των εργασιών: Να σκεφτεί πώς θα κάνει τα παπούτσια και πάλι cool.
Το προβληματικό παιδί
Και τέλος, υπάρχει και η Boeing.
Τα πράγματα ήταν ήδη πολύ άσχημα όταν ο Kelly Ortberg ανέλαβε τη θέση του CEO τον Αύγουστο, και κατά κάποιο τρόπο έχουν επιδεινωθεί.
Την Τετάρτη, οι συνδικαλιστές εργαζόμενοι που απεργούν τις τελευταίες έξι εβδομάδες απέρριψαν την προσφορά της Boeing να επιστρέψουν στην εργασία τους, πράγμα που σημαίνει ότι η στάση εργασίας που αφαιρεί περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια το μήνα από την εταιρεία θα συνεχιστεί. Την ίδια ημέρα, η Boeing ανακοίνωσε ζημίες 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο, μία από τις μεγαλύτερες τριμηνιαίες ζημίες στην ιστορία της εταιρείας.
Όλα αυτά συμβαίνουν έπειτα από μια χρονιά που ξεκίνησε με την έκρηξη ενός από τα βύσματα της πόρτας ενός αεροπλάνου της στον αέρα. Το οποίο ήρθε μετά από μία περίοδο έξι ετών που σημαδεύτηκε από διπλές τραγωδίες, καταδικαστικές αποκαλύψεις για τις συστημικές αποτυχίες της εταιρείας και τη σχεδόν ολοκληρωτική διάβρωση της φήμης της Boeing για την ποιότητα και την ασφάλεια.
Όπως η Nike και η Starbucks, η Boeing ανατρέχει το παρελθόν της για να διαμορφώσει το μέλλον της. Δυστυχώς για τον Όρτμπεργκ, τα προβλήματα μετρούν περισσότερο από μια δεκαετία. Και η Boeing δεν θα μπορέσει να κατασκευάσει μία μηχανή του χρόνου που τόσο απεγνωσμένα χρειάζεται χωρίς τους 33.000 μηχανικούς που βρίσκονται σήμερα σε απεργία.
Διαβάστε ακόμη
Μετρό: Το δύσκολο ταξίδι της Γραμμής 4 – Πού υπάρχουν εμπόδια
Ξένοι millionaires αγοράζουν πολυτελείς κατοικίες στην Ελλάδα (pics)
Τα 10 μυστικά του Λευκού Οίκου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα