«Το 2020 ήταν μία απ’ αυτές τις εμβληματικές χρονιές στην ιστορία της 3άλφα, όπως η χρονιά των capital controls και του πρώτου Περσικού Κόλπου». Χρησιμοποιώντας τα λόγια αυτά ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕΒΕ – 3αλφα κ. Άγης Καραγεωργίου, ουσιαστικά επιβεβαίωσε την πεποίθηση ότι η περασμένη χρονιά ήταν ίσως η καλύτερη στα χρονικά για τις εταιρείες ζυμαρικών, οσπρίων, ρυζιών και κάθε τροφίμου μακράς διαρκείας.
Πλέον το μεγάλο στοίχημα για την ίδια την εταιρεία είναι αφενός να επιτύχει τη συγκράτηση αυτών των μεγεθών, κάτι που εν πολλοίς θα επιχειρήσει με νέα προϊόντα αλλά και με διεύρυνση των εξαγωγών, και αφετέρου να ανταποκριθεί στις μεγάλες πιέσεις που προκαλούν οι αυξήσεις στην πρώτη ύλη, που όπως είπε ο κ. Καραγεωργίου ξεπερνούν το 70% σε σχέση με πέρυσι!
Όπως παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση χθες, η οικογενειακή επιχείρηση της 3άλφα είδε τον κύκλο εργασιών της να αυξάνεται κατά 18,1% την περασμένη χρονιά φθάνοντας τα 27,97 εκατ. ευρώ. Παράλληλα τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 118% και διαμορφώθηκαν στο ύψος των 3,68 εκατ. (από 1,68 εκατ. ευρώ το 2019) ενώ το περιθώριο EBITDA ενισχύθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες περίπου και ανήλθε σε 13,2%, από 7,1% ένα χρόνο πριν. Τα κέρδη μετά από φόρους μάλιστα υπερπενταπλασιάστηκαν, φθάνοντας τα 2,25 εκατ. ευρώ (από 415 χιλ. ευρώ την προηγούμενη χρήση)!
Οι φετινές επιδόσεις
Φέτος, έπειτα και απ’ το κλείσιμο του 9μήνου, οι πωλήσεις της εταιρείας είναι περιορισμένες κατά 5% σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε σύγκριση με το 2019 εξακολουθούν να δείχνουν ένα εντυπωσιακό +12%! Ο κ. Καραγεωργίου πάντως εκτιμά πως με δεδομένη την σύγκριση με το περυσινό δίμηνο το οποίο συνοδεύτηκε από παρατεταμένο lockdown, η χρονιά αναμένεται να κλείσει με μία πτώση του τζίρου της τάξης του 8%.
Σύμφωνα με τον διευθυντή μάρκετινγκ της εταιρείας κ. Τάσο Πετρόπουλο, η 3άλφα είναι πρώτη δύναμη στα όσπρια με ένα μερίδιο 38,3% (στα branded προϊόντα) και 11,1% στα ρύζια, πίσω από την πρώτη Agrino (που έχει μερίδιο 37%-38%) και το PL (με 35%), έχοντας όμως καταφέρει να κερδίσει 3-4 μονάδες τα τελευταία χρόνια και στις δύο κατηγορίες. Σημειώνεται ότι στο κομμάτι του PL, όπου η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία σε ΑΒ, Lidl, My market και ΕΛΟΜΑΣ, το μερίδιο στα όσπρια ξεπερνάει το 70%.
Η ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕΒΕ – 3αλφα πέτυχε εντός του 2020 να θωρακίσει περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση, με τα ίδια κεφάλαια να αυξάνονται και να ανέρχονται στο επίπεδο των 9,2 εκατ. ευρώ. έναντι 7,68 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Επιπλέον, επετεύχθη η ισορροπημένη διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης, η μείωση του καθαρού δανεισμού καθώς και η δημιουργία σημαντικών λειτουργικών ταμειακών πλεονασμάτων και ελεύθερου cash flow.
Επενδύσεις
Σε επίπεδο επενδύσεων, η εταιρεία εντός του 2020 υλοποίησε επιτυχώς το 50% περίπου της επένδυσης τεχνολογικού εκσυγχρονισμού «Ψηφιακό Άλμα». Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής τοποθετείται εντός του 2021, έτος κατά το οποίο υλοποιήθηκε και επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού με νέα σύγχρονη συσκευαστική μηχανή με ανιχνευτή μετάλλων, αυτόματη ζύγιση, μηχανή εγκιβωτισμού και παράλληλο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού δαπάνης 1,11 εκατ. ευρώ.
Η επένδυση αυτή, θα επιφέρει αύξηση της παραγωγικότητας κατά 40% και θα επιτρέψει την παραγωγή νέων συσκευασιών, που θα ανανεώσουν την εικόνα της εταιρίας. Ήδη τις τελευταίες εβδομάδες κυκλοφορεί σειρά προϊόντων της 3άλφα με τη νέα συσκευασία.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργίου, πρόθεση της διοίκησης είναι η προσθήκη ακόμα μίας, νέας συσκευαστικής μηχανής ίδιας δυναμικότητας. Κι αυτό καθότι προσδοκά αύξηση των πωλήσεών όχι μόνο από το PL αλλά και από την επέκτασή στο εξωτερικό.
Ο μεγάλος στόχος των εξαγωγών
Η εταιρεία έχει εντείνει τα τελευταία χρόνια τις προσπάθειές της για διεύρυνση των εξαγωγών της, καθώς εκτός από τις αγορές όπου έχουν ως κοινό τους στοιχείο την ισχυρή παρουσία του απόδημου ελληνισμού (ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία, Κύπρο), η 3αλφα συνεργάζεται ήδη με εταιρεία συμβούλων προκειμένου να μπει και σε νέες αγορές. Μάλιστα, ο στόχος που έχει θέσει η διοίκηση είναι αρκετά μεγαλεπήβολος, καθώς φθάνει τα επίπεδα του 20%-25% επί του συνολικού τζίρου μέσα στην επόμενη πενταετία από 7% που είναι σήμερα.
Σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα αναμένεται να διαδραματίσει και η σειρά οσπρίων «έτοιμα φυσικά» που λάνσαρε στα τέλη του περασμένου έτους η εταιρεία αφουγκραζόμενη τις τάσεις που κυριαρχούν διεθνώς. Η εν λόγω σειρά όπως ανέφερε ο κ. Καραγεωργίου ήδη συνεισφέρει το 4%-5 του συνολικού τζίρου της εταιρείας ενώ υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης. «Με βάση τις προσδοκίες της διοίκησης για το κλείσιμο της περυσινής χρονιάς, εικάζουμε ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης κατηγορίας θα κινηθεί μεταξύ 1,2-1,3 εκατ. ευρώ», σημείωσε.
Επιπρόσθετα ο ίδιος αποκάλυψε πως η εταιρεία εξετάζει και την δημιουργία «ready to eat» προϊόντων στην κατηγορία του ρυζιού με σχετικές εξελίξεις να αναμένονται μέσα στο 2022. Στην κατηγορία αυτή σήμερα η εταιρεία διαθέτει 4 κωδικούς προϊόντων: ρεβύθι, φακές, μαυρομάτικα, φασόλια κόκκινα.
Παράλληλα, φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία της η 3αλφα λανσάρει νέες συσκευασίες με μοντέρνο και λιτό σχεδιασμό ανανεώνοντας έτσι πλήρως την εικόνα της.
TOP 5 προϊόντα
Φακή ψιλή
Φασόλι μέτριο
Φακή χοντρή
Γίγαντας
Ρεβύθια χοντρά
Εισαγόμενο το 75%
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 75% της πρώτης ύλης προέρχεται από το εξωτερικό – κυρίως Καναδά – και μόλις το 25% από την Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Καραγεωργίου, «θα ήταν θεμιτό να είναι περισσότερα τα ελληνικά όσπρια καθώς και μεγαλύτερο το ποσοστό των ποιοτικών οσπρίων στην Ελλάδα, ωστόσο δεν αρκούν μόνο οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες είτε από πλευράς μας, είτε από πλευράς του ανταγωνισμού. Πρέπει οι παραγωγοί να ξαναγυρίσουν στα χωράφια και γι’ αυτό αποτελεί προϋπόθεση να δοθούν και άλλα κίνητρα. Ωστόσο αυτό κάτι τέτοιο αποτελεί μέρος μίας αλυσίδας ενεργειών», συμπλήρωσε ο κ. Καραγεωργίου.
Η πρόκληση του αυξημένου κόστους
Ωστόσο η μεγάλη πρόκληση τώρα βρίσκεται μπροστά και έχει να κάνει με την εκτίναξη 70% και πάνω του κόστους των πρώτων υλών σε σχέση με πέρυσι!
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις που κυριαρχούν σε όλη την αγορά, ο κ. Καραγεωργίου παραδέχθηκε ότι οι αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών ξεπερνάει το 70% ωστόσο υπογράμμισε ότι η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει για την ώρα σε κάποιες αυξήσεις στα προϊόντα της, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς όπως τόνισε «κινηθήκαμε έγκαιρα και αποθεματοποιήσαμε αρκετά μεγάλες ποσότητες» προσθέτοντας ότι δεν έχουν γίνει παραγγελίες με τις αυξημένες πρώτες ύλες.
Ανέφερε όμως ότι «η ευρύτερη αλυσίδα δέχεται πιέσεις και ως μέρος αυτής της αλυσίδας θα ξαναδούμε το θέμα, με υπευθυνότητα πάντα προς τους λιανεμπόρους, τους πελάτες μας και τους καταναλωτές».
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ψιλή φακή εσοδείας του 2021 εμφανίζει αυξημένη τιμή έως και κατά 80%. «Πρόκειται για ένα προϊόν commodity. Αντιλαμβάνεστε ότι μία αγορά που κινείται σε τόσο υψηλά επίπεδα τιμών, μπορεί να καθορίσει ακόμα και τα αποτελέσματα της χρονιάς που διανύουμε», διευκρίνισε σχετικά ο κύριος Καραγεωργίου. Η εταιρεία για να αντιμετωπίσει την έκρηξη τιμών αφενός κινήθηκε έγκαιρα, αγοράζοντας ποσότητες, δημιουργώντας αποθέματα για να είναι κατάλληλα προετοιμασμένη για τις παρούσες συνθήκες.
Ο Aγης Καραγεωργίου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της 3αλφα – ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΕΒΕ, δηλώνει ότι «Συνεχίζουμε ακάθεκτοι να κάνουμε αυτό το οποίο ξέρουμε να κάνουμε καλύτερα: Να είμαστε συνεπείς απέναντι στον καταναλωτή μας προσφέροντάς του προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας», σημείωσε ο κ. Καραγεωργίου. « Η θέση των προϊόντων 3αλφα στο ελληνικό τραπέζι είναι αποτέλεσμα της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει χτιστεί εδώ και 53 χρόνια με τον Έλληνα καταναλωτή. Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς που αποτυπώνεται αυτή η εμπιστοσύνη και στα οικονομικά αποτελέσματα μας. Αυτό αποτελεί για εμάς μία ηθική επιβράβευση και δέσμευση παράλληλα για να εργαστούμε ακόμα πιο σκληρά ώστε να παραμείνουμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης των συνεργατών και των καταναλωτών μας», κατέληξε.
Διαβάστε ακόμη:
Σχέδιο για επίδομα «μεσαίας τάξης» με εισοδήματα πάνω και… από 30.000 ευρώ
Facebook: Τι προκάλεσε το μεγάλο blackout που κόστισε $1,3 δισ. στην παγκόσμια οικονομία