Όλοι γνωρίζουν πως ο εξηλεκτρισμός κάθε μεγάλου κατασκευαστή είναι ένα ιδιαίτερα ακριβό “σπορ”, για το οποίο θα πρέπει πρώτα να κάνουν τεράστιες επενδύσεις και να περιμένουν έπειτα από χρόνια δίχως σημαντικά έσοδα να βγάλουν κάποια κέρδη στο μέλλον.
Όλες οι εταιρίες, λοιπόν, έχουν ανακοινώσει μεγαλεπήβολα σχέδια για επενδύσεις δισεκατομμυρίων μέσα στα επόμενα χρόνια, με τους ισολογισμούς τους να βρίσκονται στο κόκκινο και την κερδοφορία να είναι ένα όνειρο απατηλό, για το μακρινό μέλλον.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ford. Η αμερικανική εταιρία έχει ξεχωριστό business unit για τα ηλεκτρικά μοντέλα, το Model e, το οποίο βλέπει απώλειες 3 δισ. δολαρίων μέσα στο 2023, λόγω των σημαντικών επενδύσεων που πρέπει να κάνει στην ηλεκτρική τεχνολογία. Αυτή η απώλεια είναι μεγαλύτερη από όσα θα καταφέρουν να βγάλουν μαζί τα δύο άλλα τμήματα, τα Ford Blue και Ford Pro, τα οποία χειρίζονται τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες και τα επαγγελματικά αντίστοιχα.
Εκτός από τις απώλειες 3 δισ. δολαρίων που προβλέπεται για το 2023, η Ford έχασε άλλα 2,1 δισ. δολάρια το 2022 και 900 εκατομμύρια δολάρια το 2021.
Όμως οι μεγάλες επενδύσεις που έκανε έχουν τελικά πραγματικό αντίκρισμα, καθώς πλέον είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών μοντέλων της Αμερικής, πίσω από την Tesla.
Ακολουθώντας κατά πόδας την εταιρία του Μασκ, η Ford σκοπεύει να επενδύσει συνολικά 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2026 για να εξελίξει και να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Εκείνη τη χρονιά, το σχέδιο της εταιρίας είναι να μπορεί να κατασκευάζει πάνω από 2 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ανά έτος.
Ford $F just said it's
"on the path to reach its targeted annual production run rate of 600,000 EVs by the end of 2023 and more than 2 million by the end of 2026. By 2030, half of Ford’s global vehicle sales volume is expected to be electric" pic.twitter.com/jPzw07RLDI
— StockMKTNewz – Evan (@StockMKTNewz) April 3, 2023
Ως αποτέλεσμα αυτού, η Ford περιμένει ότι το τμήμα Model e θα μπορεί να φθάσει σε ένα περιθώριο κέρδους 8% ανά αυτοκίνητο προ φόρων μέσα στο 2026. Αυτό θα είναι μία τεράστια βελτίωση σε σχέση με τις απώλειες 40% ανά αυτοκίνητο του 2022, και θα είναι συγκρίσιμο με το 10% που δουλεύουν τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρίας.
Πάντως στη Ford δηλώνουν αισιόδοξοι, σύμφωνα με το newsauto. Και υποστηρίζουν ότι αν από τα 3 δισ. απώλειες του 2023 αφαιρεθούν τα έξοδα για εξέλιξη και ηλεκτρικά έρευνα, τότε τα ηλεκτρικά της πλησιάζουν να είναι στο σημείο που δεν χάνουν χρήματα από τα τέλη του 2023.
Όσο για τις επενδύσεις μέχρι το 2026, η Ford υποστηρίζει ότι θέλει να ξοδέψει τα χρήματα για να δημιουργήσει πιο αποδοτικά σχέδια, να μειώσει το κόστος των μπαταριών, να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και να κάνει το δίκτυο των πωλήσεών της πολύ πιο ανταγωνιστικό.
#Ford sets aside $50 billion for #electricvehicle production as it aims for run rate of 2 million EVs by 2026 and 50% of EV sales volumes by 2030 https://t.co/DuRwGg0TDH
— Asif Anwar (@AAnwar_SA_ADS) April 4, 2023
Παράλληλα η Ford σχεδιάζει να κόψει 2,5 δισ. δολάρια από το τμήμα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το οποίο αναμένεται να έχει κέρδη 7 δισ. δολάρια το 2023.
Το τμήμα επαγγελματικών οχημάτων, το οποίο θα πάρει χρήματα και από το ηλεκτρικό πακέτο, αναμένεται να παρουσιάσει και αυτό κέρδη 6 δισ.
Συνολικά η Ford αναμένεται να έχει κέρδη μεταξύ 9 και 11 δισ. δολαρίων μέσα στο 2023, παρά τις μεγάλες επενδύσεις που κάνει στο τμήμα για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμη
Ακρίβεια: Πότε θα πέσουν οι τιμές στα τρόφιμα σε Ελλάδα και Ευρωζώνη
Έτσι θα είναι το νέο «Μινιόν» – Καταστήματα, γραφεία, κατοικίες και εστίαση (πίνακας + pics)