Πριν κάποια χρόνια, καλοσυντηρημένο και «γυαλισμένο» έσκιζε τις θάλασσες μεταφέροντας τους ιδιοκτήτες και τους υψηλούς καλεσμένους τους σε μικρές κρουαζιέρες.
Αργότερα, όταν οι ανέμελες στιγμές στέρεψαν, δέθηκε στην προβλήτα της μαρίνας Ζέας και έκτοτε έμεινε κλειστό και σχεδόν εγκαταλελειμμένο να… αντικρίζει την πλατεία που φιλοξενούσε κάποτε το περίφημο ρολόι του Πειραιά.
Ο λόγος για το σκάφος αναψυχής “Lucky A.T.M.” που ανήκε στην οικογένεια Καλογρίτσα μέχρι να κατασχεθεί από τη μαρίνα Ζέας για χρωστούμενα…
Προχθές, στις 6 Απριλίου, το σκονισμένο γιοτ, -που αποκαλύπτει σήμερα το newmoney-, βγήκε στο σφυρί, αλλά ουδείς ενδιαφέρθηκε να το «χτυπήσει». Για αυτό και θεωρείται βέβαιο ότι ο επαναληπτικός πλειστηριασμός θα προσδιοριστεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Το “Lucky A.T.M.” ανήκε στην Orion Yachting Limited, με έδρα στο Λονδίνο, μοναδικός μέτοχος (και εκπρόσωπος στην Ελλάδα) της οποίας είναι η κυρία Μικελίνα Καλογρίτσα, η ιταλικής καταγωγής σύζυγος του γνωστού εργολάβου Χρήστου Καλογρίτσα, με τις εταιρείες Τοξότης και Ομάδα Κατασκευών, που βρίσκονται εδώ και καιρό αντιμέτωπες με σοβαρά οικονομικά προβλήματα (κατά της πρώτης έχει κατατεθεί από το 2019 αίτηση πτώχευσης).
Η οφειλέτιδα εταιρεία Orion Yachting Limited, με έδρα στην οδό Parhamroad 20, στο Wimbledon, ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2007, με αντικείμενο δραστηριότητας τις θαλάσσιες και παράκτιες μεταφορές επιβατών (Sea and coastal passenger water transport) ενώ φαίνεται να έχει βάλει λουκέτο εδώ και τέσσερα χρόνια, από τις 20 Μαρτίου 2018.
Κατά την 11ετή λειτουργία της εμφάνισε ουσιαστικά μηδενική δραστηριότητα, με τα ενσώματα πάγια περιουσιακά στοιχεία (προφανώς το “Lucky A.T.M.”) να καταγράφονται με αξία 188.748 λιρών.
Το υπό αγγλική σημαία σκάφος αναψυχής “Lucky A.T.M.”, κατασχέθηκε από τη μαρίνα Ζέας τον Φεβρουάριο του 2020 για απαίτηση 23.867,65 ευρώ και προγραμματίστηκε να βγει σε πλειστηριασμό την 1 Απριλίου 2020, με επισπεύδουσα την ίδια και με τιμή πρώτης προσφοράς στις 120.000 ευρώ. Ο πλειστηριασμός δεν έγινε λόγω της πανδημίας και επαναπρογραμματίστηκε για τις 8 Σεπτεμβρίου 2021, οπότε και πάλι ανεστάλη. Στο μεταξύ υπήρξε προσφυγή (ασφαλιστικά μέτρα) από την εταιρεία και το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά διέταξε την αύξηση της τιμής εκκίνησης στις 150.000 ευρώ. Με αυτή την τιμή βγήκε στις 6 Απριλίου στο σφυρί, αλλά ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.
Ξύλινο σκαρί του 1974
Το “Lucky A.T.M.” είναι κατασκευασμένο από ξύλο, και αν και εκ πρώτης όψεως δεν προδίδει την…ηλικία του, που αισίως φτάνει τα 48 χρόνια, ναυπηγήθηκε το 1974 στην Ιταλία. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του, έχει μήκος 26,50 μέτρων, πλάτος 6,50 μέτρων και βύθισμα 2,50 μέτρων (ολικής χωρητικότητας 68,12 Κ.Ο.Χ.), ενώ φέρει δύο μηχανές εσωτερικής καύσης MTU συνολικής ιπποδύναμης 2.909,40 kW.
Σύμφωνα με το Πιστοποιητικό Βαρών του Νηολογίου Λονδίνου, δεν υπάρχουν βάρη, ενώ κατά την έκθεση πλειστηριασμού «το σκάφος βρέθηκε σε άθικτη κατάσταση και ευσταθές, ελλιμενισμένο στη Μαρίνα Ζέας στην προβλήτα ΗG Θέση 6». Επισημαίνεται ωστόσο ότι «δεν κατέστη δυνατή η εκκίνηση και λειτουργία των κύριων μηχανών και γεννητριών του, ο έλεγχος του εξοπλισμού τηλεπικοινωνίας καθώς και η λειτουργία και αξιολόγηση τους, ούτε του εξοπλισμού ασφαλείας του, αφού δεν ήταν δυνατή η επιθεώρηση στο εσωτερικό του», ενώ επίσης τονίζεται ότι διαθέτει (όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες) «ένα βοηθητικό σκάφος με εξωλέμβια μηχανή, για το οποίο δεν ήταν δυνατός ο έλεγχος λειτουργίας του» καθώς και ότι «στα ύφαλά του μακροσκοπικά, παρατηρήθηκε ύπαρξη αυξημένης θαλάσσιας ρύπανσης». Αναφέρεται ακόμη ότι κρίνεται ως μη αξιόπλοο λόγω λήξης των σχετικών πιστοποιητικών από τις 26-3-2017.
Το ερώτημα είναι εάν το Lucky θα βρει κάποια στιγμή τον νέο ιδιοκτήτη του ώστε να ξαναβγεί στην ανοιχτή θάλασσα…
Διαβάστε ακόμη:
Κομισιόν: «Πρωταθλήτρια» η Ελλάδα στην κλοπή του ΦΠΑ
Ρέτσος: To τεράστιο κύμα αυξήσεων σε όλη την Ευρώπη θα κρίνει φέτος τα τουριστικά έσοδα
Όμιλος Quest: Το «φράγμα» του 1 δισ., οι νέες επενδύσεις και οι επιφυλάξεις λόγω κρίσης