search icon

business stories

Αυτή είναι η ακριβότερη πόλη της Ασίας για την κατασκευή ακινήτου

Η αγορά εργασίας του Χονγκ Κονγκ υποφέρει λόγω της γήρανσης του πληθυσμού και της έλλειψης ανταγωνιστικότητας

Το Χονγκ Κονγκ ξεπέρασε το Τόκιο ως η πιο ακριβή πόλη της Ασίας για την κατασκευή ακινήτων, καθώς οι αυξανόμενες τιμές των κατασκευών προστίθενται στην επιδεινούμενη στενότητα της αγοράς εργασίας, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσίευσε η Turner & Townsend.

Η βρετανική συμβουλευτική εταιρεία προέβλεψε ότι το μέσο κόστος κατασκευής στο Χονγκ Κονγκ φέτος θα αυξηθεί κατά 4,8% στα 4.500 δολάρια ανά τετραγωνικό μέτρο, κατατάσσοντάς το στην ένατη θέση παγκοσμίως από τις 91 πόλεις που εξετάστηκαν στην εν λόγω έρευνα.

Μόνο οι πόλεις στις ΗΠΑ και την Ελβετία κατατάσσονται υψηλότερα, με τη Νέα Υόρκη να βρίσκεται στην πρώτη θέση με 5.723 δολάρια ανά τετραγωνικό μέτρο, ακολουθούμενη από το Σαν Φρανσίσκο με 5.489 δολάρια και τη Ζυρίχη με 5.035 δολάρια.

Η έρευνα εντόπισε την έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού ως τη μεγαλύτερη πρόκληση του τομέα κατασκευών της Ασίας γενικότερα.

Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στο Χονγκ Κονγκ, με την κατασκευαστική βιομηχανία της πόλης να αντιμετωπίζει έλλειψη εργατικού δυναμικού, καθώς η πόλη αντιμετωπίζει το πρόβλημα της γήρανσης του πληθυσμού.

Σύμφωνα με το Hong Kong Construction Industry Council, αυτό το κενό εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού αναμένεται να φτάσει τα 40.000 άτομα μέχρι το 2027.

Πέρυσι, το Τμήμα Απογραφών και Στατιστικής του Χονγκ Κονγκ προέβλεψε ότι η γήρανση του πληθυσμού της περιοχής θα επιδεινωθεί περαιτέρω.

Περισσότεροι από ένας στους τρεις πολίτες αναμένεται να είναι 65 ετών ή μεγαλύτεροι μέχρι το 2046, οδηγώντας σε μείωση του συνολικού ποσοστού συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία συμβούλων PWC δήλωσε πέρυσι ότι η «σημαντική έλλειψη εργατικού δυναμικού» της πόλης ήταν επίσης αποτέλεσμα της αύξησης της μετανάστευσης και του παγκόσμιου ανταγωνισμού για εργαζόμενους. Τα κυβερνητικά μέτρα που αποσκοπούσαν στην προσέλκυση και διατήρηση ξένων και εγχώριων ταλέντων δεν βοήθησαν το πρόβλημα ιδιαίτερα.

Το Μακάο, μια άλλη ειδική οικονομική ζώνη της Κίνας, κατέλαβε τη 2η θέση στην Ασία και τη 12η θέση παγκοσμίως, με μέσο κόστος κατασκευής 4.269 δολάρια ανά τετραγωνικό μέτρο.

Οι πόλεις της Ιαπωνίας συχνά φιγουράρουν στην κορυφή της κατάταξης ICMS για το κόστος κατασκευής, δήλωσε η Turner & Townsend, με τη χώρα να πιέζεται συνεχώς από τη γήρανση του πληθυσμού της και τη μακροχρόνια έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Ωστόσο, καμία από τις ιαπωνικές πόλεις δεν βρέθηκε στην πρώτη 10άδα της παγκόσμιας κατάταξης στην έρευνα της Turner & Townsend για το 2024, παρόλο που το Τόκιο ήταν τρίτο στην κατάταξη της Ασίας, ακολουθούμενο από το Σαπόρο, την Οσάκα, τη Χιροσίμα και τη Φουκουόκα. Αυτό οφειλόταν στην υποτίμηση του ιαπωνικού γεν, με την οικονομία να παρουσιάζει μόνο μέτρια ανάπτυξη μετά την πανδημία.

Προς το τέλος της έρευνας για το κόστος κατασκευής ήταν πόλεις στην ηπειρωτική Κίνα με άφθονο εργατικό δυναμικό που συμβάλλει στη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η υποβόσκουσα κρίση της αγοράς ακινήτων έχει επίσης οδηγήσει τον κατασκευαστικό κλάδο της Κίνας σε ακινησία, συμπιέζοντας τη ζήτηση και το κόστος, προσέθεσαν οι αναλυτές.

«Η απάντηση της κινεζικής κυβέρνησης στις οικονομικές προκλήσεις δεν είναι ακόμη σαφής, καθιστώντας το μέλλον της αγοράς απρόβλεπτο και μειώνοντας την επενδυτική εμπιστοσύνη», συμπλήρωσαν χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη

Folli Follie: Ένοχοι Δημήτρης, Τζώρτζης και Καίτη Κουτσολιούτσου για σειρά κακουργημάτων – Αύριο οι ποινές (upd)

Public Group: Στα €20 εκατ. η επαναλαμβανόμενη λειτουργική κερδοφορία το 2023 – Ξεπέρασε τα €500 εκατ. πωλήσεις

H ΔΕΗ μπαίνει και στη λιανική με οπτική ίνα – Ανατροπές στην τηλεπικοινωνιακή αγορά

 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version