Το όνομα Birkenstock συνδέεται κυρίως με τα γνωστά εργονομικά σανδάλια. Η μάρκα όμως έχει ξεπεράσει προ πολλού τη χίπικη αύρα βιολογικών και υγιεινών προϊόντων. «Η Birkenstock είναι μια καλτ επωνυμία», λέει ο μάνατζερ του διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων της Acatis, Χέντρικ Λέμπερ. «Έχει γίνει μια πραγματικά καλτ μάρκα, ειδικά στις ΗΠΑ, ακόμα κι αν δεν μπορείς να τη συγκρίνεις με τη μόδα από το Μιλάνο ή το Παρίσι, για παράδειγμα».
Αυτό μπορεί στην πραγματικότητα να είναι το μυστικό της επιτυχίας της Birkenstock: επικεντρώνεται σταθερά στην υγεία και τη βιωσιμότητα, ενώ σε μεγάλο βαθμό αφήνει έξω τις κλασικές, μοδάτες πτυχές. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, σανδάλια Birkenstock έχουν εμφανιστεί σε πασαρέλες στο Παρίσι, στο Μιλάνο και αλλού.
Τώρα η εταιρεία επιδιώκει την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα απαραίτητα έγγραφα έχουν ήδη κατατεθεί στην Εποπτική Αρχή SEC. Σύμφωνα με την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt η δημόσια εγγραφή αναμένεται γύρω στα μέσα Οκτωβρίου.
Μακρά ιστορία
Οι ρίζες της εταιρείας χρονολογούνται από το 1774, όταν ο τσαγκάρης Γιόχαν Άνταμ Μπίρκενστοκ ίδρυσε μια μικρή εταιρεία στη Φρανκφούρτη, στις όχθες του ποταμού Μάιν. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η εταιρεία μετακόμισε στο Μπαντ Χόνεφ της Ρηνανίας. Η σημερινή επίσημη έδρα βρίσκεται στον ειδυλλιακό οικισμό Λιντς, στις όχθες του Ρήνου.
Τα πρώτα σανδάλια βγήκαν στην αγορά το 1963. Αρχικά οι καλύτεροι πελάτες ήταν οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας που διένυαν πολλά χιλιόμετρα στους διαδρόμους των κλινικών και των ιατρείων. Στη συνέχεια, υποστηρικτές του περιβαλλοντικού κινήματος και οι χίπις έκαναν μια βόλτα στον πολύχρωμο κόσμο τους με τα σανδάλια τους.
Εκτός από σανδάλια, η Birkenstock πουλάει σήμερα παπούτσια, κάλτσες, ζώνες, τσάντες, φυσικά καλλυντικά και, τελευταία, ακόμη και ορθοπεδικά κρεβάτια.
Διαβάστε τη συνέχεια στην DW