Η Air New Zealand έγινε η πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία που εγκατέλειψε τους φιλόδοξους κλιματικούς της στόχους για το 2030.

Ωστόσο η εν λόγω ανακοίνωση δείχνει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες, καθώς αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουν μια σκληρή πραγματικότητα στον κλάδο, η οποία δεν είναι άλλη από το γεγονός, ότι δεν υπάρχουν αρκετά βιώσιμα καύσιμα ή νέα, πιο αποδοτικά αεροσκάφη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η παγκόσμια προμήθεια «πράσινων» καυσίμων θα αποτελεί μόλις το 0,5% της συνολικής ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα φέτος.

Παράλληλα, οι δύο παγκόσμιοι κολοσσοί της κατασκευής αεροσκαφών, η Boeing και η Airbus, αδυνατούν να ανεβάσουν τον ρυθμό παραγωγής. Η πρώτη δέχεται έντονες πιέσεις από τις ρυθμιστικές αρχές έπειτα από τα κατασκευαστικά προβλήματα που προέκυψαν και εστιάζει πλέον στη βελτίωση της ποιότητας. Η δεύτερη έχει αναλάβει τόσο πολλές παραγγελίες, που πλέον υποχρεώνεται να απορρίψει ορισμένες. Συνεπώς, παρά το γεγονός ότι τα αεροσκάφη νέας γενιάς μπορεί να καταναλώνουν έως και 15-20% λιγότερα καύσιμα, μεσολαβούν χρόνια μέχρι να παραδοθούν και ενταχθούν στον στόλο των αεροπορικών.

Τα προβλήματα αυτά σημαίνουν ότι οι αεροπορικές οφείλουν να λειτουργούν με παλαιότερα και πιο ρυπογόνα αεροσκάφη για περισσότερο καιρό από το αρχικά προβλεπόμενο. Και για τα αεροσκάφη αυτά είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθούν «καθαρά» καύσιμα. Επίσης, το γεγονός ότι τα βιώσιμα καύσιμα (SAF) είναι πολύ πιο ακριβά δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο την επίτευξη των πράσινων στόχων τους.

Σημειώνεται πως η ευρεία παραγωγή των SAF επιβραδύνθηκε λόγω της ακρίβειας, των περιορισμένων πρώτων υλών και της ανομοιογενούς κρατικής στήριξης.

Η δυσκολία πρόσβασης σε βιώσιμα καύσιμα σημαίνει ότι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Air New Zealand, γεγονός το οποίο θα είχε σοβαρό αντίκτυπο για το περιβάλλον σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Διαβάστε ακόμη:

Tα hot stories από τις ελληνικές τράπεζες – Τι ετοιμάζουν σε Λονδίνο και Παρίσι

X. Σιγανός (Zeus): Με αυξημένες πληρότητες η σεζόν 2024 – Οι τάσεις για το φθινόπωρο και η επιμήκυνση (pics)

Ευρώπη και Κίνα ανταγωνίζονται για το ρωσικό φυσικό αέριο (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ