Η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας γράφεται με δύο βασικούς τρόπους. Ο πρώτος είναι αυτός των Γερμανών και Ιαπώνων, κατά βάση. Ένα μοντέλο το οποίο συνεχίζει να υπάρχει για δεκαετίες και να σημειώνει εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά.

Ο δεύτερος αφορά σε κάποια μοντέλα τα οποία παρουσιάστηκαν, ξεχώρισαν για το στυλ, την τεχνολογία και τη σχεδίασή τους, προκάλεσαν «επανάσταση» (sic) και έπειτα από λίγα χρόνια σταμάτησαν να υπάρχουν, επειδή δεν ήταν εμπορικά.

Διαχρονικά, υπάρχουν παραδείγματα και για τις δύο αυτές βασικές περιπτώσεις. Αυτή τη φορά θα επικεντρωθούμε σε κάποια από αυτά που παρουσιάστηκαν την τελευταία εικοσιπενταετία.

Peugeot 1007 (2004)

To Peugeot 1007 ήταν ένα πρακτικό όχημα πόλης με ηλεκτρικά συρόμενες πλαϊνές πόρτες, μια ιδέα η οποία ήταν πολύ καινοτόμα για την κατηγορία. Παρουσιάστηκε το 2004, στο Παρίσι, και ήταν η MPV εκδοχή του 107. Τα στελέχη της Peugeot είχαν θέσει ως στόχο τις 100.000 πωλήσεις ετησίως για το 1007. Όμως, η πρόθεσή τους δεν έγινε ποτέ πράξη. Η ιδέα ήταν πολύ καλή αλλά η υλοποίηση δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα, όπως αποδείχτηκε.

Το αγοραστικό κοινό δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες των ανθρώπων της εταιρείας. Έτσι, οι πωλήσεις του ήταν μικρές ήδη από το 2005 και έβαιναν μειούμενες κάθε χρονιά. Το 2008 πουλήθηκαν περίπου 10.400 μονάδες και το 2009 μόλις 3.100. Το αποτέλεσμα ήταν να σταματήσει η παραγωγή του και το 1007 να περάσει στην ιστορία.

Renault Avantime (2001)

Είναι με διαφορά το πιο φιλόδοξο σχέδιο και αποτυχημένο εμπορικά μοντέλο σε αυτή τη χρονική περίοδο. Η Renault, υπό την καθοδήγηση του Πατρίκ Λε Κεμέν, δημιούργησε το Avantime με σκοπό να αποτελέσει το κορυφαίο μοντέλο της και μια διαφορετική επιλογή στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων της εποχής.

Μας συστήθηκε ως ένα πολυτελές Gran Turismo, σπορ επιδόσεων, 2+2 θέσεων coupé MPV όχημα, με δυνατότητα να μετατρέπεται σχεδόν σαν cabriolet όταν κατέβουν τα πλαϊνά κρύσταλλα. Παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2001 και η παραγωγή του σταμάτησε τον Απρίλιο του 2003 εξαιτίας έλλειψης ζήτησης γι’ αυτό. Σύμφωνα με τη Renault, κατασκευάστηκαν μόλις 8.557 Avantime.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto.gr