Τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατέρρευσαν, οι φορολογούμενοι επιβαρύνονται ολοένα και περισσότερο για επιδοτήσεις και την ίδια στιγμή αυξάνονται περιέργως δαπάνες του ΟΑΣΑ που δεν αφορούν στους εργαζομένους. Αυτά καταγγέλλει, με ερώτησή του, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, παραθέτοντας συγκεκριμένα στοιχεία και ζητώντας από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη να απαντήσει τόσο για τη μεγάλη πτώση των εσόδων, όσο και για την παράξενη αύξηση δαπανών.
Συγκεκριμένα, ο Κωστής Χατζηδάκης στην ερώτησή του προς τον κ. Σπίρτζη αναφέρει τα ακόλουθα στοιχεία, τα οποία, όπως υπογραμμίζει, «έρχονται να συμπληρώσουν την προβληματική κατάσταση στις συγκοινωνίες που ζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, η οποία περιλαμβάνει μεγάλες αναμονές, βανδαλισμούς σταθμών, στοχοποίηση ελεγκτών, αλλά και συμβάντα όπως εκρήξεις κινητήρων και φωτιές σε λεωφορεία λόγω κακής συντήρησης»:
· «Κατάρρευση εσόδων: Ενώ την περίοδο 2012-2014 τα μέσα ετήσια έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από πωλήσεις εισιτηρίων (χωρίς επιδότηση) ήταν 242,5 εκατομμύρια ευρώ, τη διετία 2015-2016 κατακρημνίστηκαν στα 192 εκατομμύρια ευρώ (201 και 182 εκατομμύρια για 2015 και 2016 αντίστοιχα). Πρόκειται για μια πτώση της τάξης του 21%. Αξίζει να σημειωθεί πως η εξαιρετικά αρνητική αυτή επίδοση παρατηρείται παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αύξησε την τιμή του εισιτηρίου, επιβαρύνοντας τους πολίτες.
· Αύξηση επιδότησης: Δεν περιορίζεται εκεί, όμως, η αυξημένη επιβάρυνση των πολιτών επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Τη διετία 2015-2016 η επιδότηση για τον ΟΑΣΑ, την οποία φυσικά χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι, αυξήθηκε κατά περισσότερο από 18% (από 101 σε 119 εκατομμύρια ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι την τριετία 2012-2014 η επιδότηση μειώθηκε σχεδόν κατά 50%, από 198 σε 101 εκατομμύρια ευρώ.
· Μείωση παραγωγικών και αύξηση μη παραγωγικών δαπανών: Στα αναλυτικά στοιχεία εξόδων του ομίλου παρατηρείται μια μεγάλη μείωση των παραγωγικών δαπανών τη διετία 2015-2016. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντηρήσεις έχουν μειωθεί κατά 23%, γεγονός που δημιουργεί άμεσους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ωστόσο, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις δαπάνες που δεν σχετίζονται με την παραγωγή και το προσωπικό του ομίλου, όπως αύξηση 61% στις παροχές τρίτων και 91% στις αμοιβές και έξοδα τρίτων! Απορία προκαλεί, μεταξύ άλλων, το γεγονός πως, παρά τις συχνές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού που στρέφονται εναντίον των εταιριών security, οι δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης έχουν αυξηθεί κατά 172% από το 2014 (από 2 σε 5,7 εκατομμύρια ευρώ).»
Ο Κωστής Χατζηδάκης καταλήγει θέτοντας τα εξής ερωτήματα στον κ. Σπίρτζη:
· «Πού οφείλεται η κατάρρευση των εσόδων του ΟΑΣΑ τη διετία 2015-2016; Υπάρχει σχεδιασμός για να ανακοπεί αυτή η έντονα αρνητική τάση;
· Πώς εξηγείται η μεγάλη αύξηση των εξόδων που δεν σχετίζονται με την παραγωγή του ομίλου, τη στιγμή που μειώνονται κατακόρυφα οι παραγωγικές δαπάνες όπως αυτές για τις επισκευές και τη συντήρηση, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού;»