search icon

Ο ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ

Κριτική ΣΕΒ στο ν/σ Γαβρόγλου : Απομακρύνεται η εκπαίδευση απ’ την πραγματική οικονομία»

Κριτική στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση ασκεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ζητώντας από την κυβέρνηση να επανεξετάσει συγκεκριμένα άρθρα και «να επαναπροσδιορίσει τη στάση της στην ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική, που απομακρύνει τα πανεπιστήμια από την πραγματική οικονομία».

Κριτική στο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση ασκεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ζητώντας από την κυβέρνηση να επανεξετάσει συγκεκριμένα άρθρα και «να επαναπροσδιορίσει τη στάση της στην ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική, που απομακρύνει τα πανεπιστήμια από την πραγματική οικονομία».

«Σήμερα, οδεύει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή άλλο ένα νομοσχέδιο που περιλαμβάνει ρυθμίσεις που διευρύνουν το χάσμα της ανώτατης εκπαίδευσης με την οικονομία καθώς και το χάσμα που χωρίζει την Ελλάδα από τις χώρες που ασκούν πρωταθλητισμό στην αριστεία των νέων και στην επιτυχή μετάβασή τους στην αγορά εργασίας» σχολιάζει συγκεκριμένα ο ΣΕΒ.

Κρίνει παράλληλα «ιδιαίτερα προβληματική» την «απουσία από το νομοθέτημα ρυθμίσεων που θα ενισχύουν τη συνεργασία της ανώτατης εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις, την ίδρυση νέων θεσμών με ασαφή κατεύθυνση (Ακαδημαϊκά Συμβούλια), την ανάθεση νέων ρόλων στα ιδρύματα χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (Κύκλοι Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), καθώς και την εισαγόμενη πολυπλοκότητα στην οργάνωση των μεταπτυχιακών σπουδών και την αποθάρρυνση ανάπτυξής τους αδιαφορώντας για το γεγονός ότι οι μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στη σύνδεση της επιστημονικής έρευνας με την παραγωγική δραστηριότητα».

Ο Σύνδεσμος τονίζει ότι «η μετάβαση σε ένα νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα και η οριστική έξοδος της χώρας από την κρίση προϋποθέτουν ευρύτερες συναινέσεις και σημαντικές επενδύσεις στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας».

Δυστυχώς, προσθέτει, ο χώρος της παιδείας έχει επί πολλά χρόνια ταλαιπωρηθεί με αλλεπάλληλες και αντικρουόμενες αλλαγές, που δεν ικανοποιούν το στόχο της μετάβασης σε μια σύγχρονη οικονομία της γνώσης, όπου τα πανεπιστήμια και οι επιχειρήσεις συνεργάζονται αρμονικά, όπως συμβαίνει σε χώρες που αναπτύσσονται και προοδεύουν.

Exit mobile version