του Κώστα Τσαούση

Στην Ελλάδα, στις λεπτομέρειες των πραγμάτων δεν κρύβονται μόνο… διάβολοι αλλά και άγγελοι! Κυρίως οι δεύτεροι. Διαβάζω σε ένα βιογραφικό: «Από την ίδρυση της e-Trikala A.E., το 2008, μέχρι και σήμερα κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας».

Μετρήστε χρόνια και δημοτικούς άρχοντες και θα βγάλετε κι εσείς το ίδιο συμπέρασμα με εμένα: ότι για τις επιτυχημένες δουλειές χρειάζεται η διοίκηση να έχει συνέχεια και συνέπεια – και αυτές διασφαλίζονται και διά των προσώπων.

Το μικρό αυτό βιογραφικό ανήκει στον κ. Οδυσσέα Ράπτη. Στον ίδιο και αυτό που ακολουθεί: «O Οδυσσέας Ράπτης γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1961. Από το 1981 μέχρι το 1987 σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, από όπου και αποφοίτησε ως χημικός μηχανικός. Το 1988 απέκτησε ανώτερο δίπλωμα στις Οικονομικές Σπουδές από το Ινστιτούτο Εμπορίου στο Λονδίνο και το 1990 έλαβε το πτυχίο του Μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας.

sel16a_1.jpg

Οδυσσέας Ράπτης

Για 10 χρόνια εργάστηκε σε διάφορες ιδιωτικές εταιρείες και το 2003 επέστρεψε στα Τρίκαλα, όπου ανέλαβε τον συντονισμό για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη της 1ης Ψηφιακής Πόλης στην Ελλάδα μέσω του γραφείου για το “Ε.Π. Η Κοινωνία της Πληροφορίας”, το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε σε e-Trikala. Επιπλέον, ήταν ο επικεφαλής μιας σειράς εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων στους τομείς της ηλεκτρονικής υγείας, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της κινητικότητας για λογαριασμό του Δήμου Τρικκαίων».

Ας αξιολογήσουμε όμως και ορισμένα άλλα στοιχεία, πέραν του πρώτου και βασικού για τη συνέπεια και τη συνέχεια της διοίκησης διά των προσώπων. Ενα δεύτερο στοιχείο είναι η γνώση και τα προσόντα των προσώπων που κατέχουν τις θέσεις-κλειδιά. Και όλα αυτά παράγουν αποτελέσματα που σε κάθε περίπτωση είναι μετρήσιμα – π.χ. χρηματοδοτήσεις από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και προγράμματα. Δίπλα στη γνώση και τα προσόντα έρχεται και ένα τρίτο στοιχείο: η εντιοπιότητα. Καλές οι μεταγραφές, αλλά το ντόπιο δυναμικό έχει άλλη προστιθέμενη αξία.

Ο κ. Ράπτης είναι ο διευθύνων σύμβουλος της… θαυματουργής για τα ελληνικά δεδομένα e-Trikala A.E., τελευταίο κατόρθωμα της οποίας ήταν ότι δημιούργησε με όρους εξωστρέφειας έναν τοπικό κόμβο καινοτομίας & επιχειρηματικότητας με διαπεριφερειακή εμβέλεια. Το GiSeMi HUB -όπως ονομάστηκε- αποτελεί κοινή πρωτοβουλία του Δήμου Τρικκαίων (επικεφαλής ο δήμαρχος κ. Δημήτρης Παπαστεργίου) και της e-Trikala A.E., που έχει ως στόχο την ανάδειξη νέων καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών οι οποίες θα δίνουν λύσεις στις προκλήσεις και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες πόλεις. Πρόσφατα, στον χώρο του -και αυτό ήταν ένα είδος εγκαινίων- φιλοξενήθηκε ο διαγωνισμός «Trikala Innovation Challenge enabled by Vodafone Business» με στόχο την ανεύρεση των καλύτερων νέων ιδεών και λύσεων στις κατηγορίες: Smart Cities, Internet of Things και Smart Agriculture.

Την ευθύνη για το καθημερινό τρέξιμο του GiSeMi έχουν από κοινού ο κ. Ράπτης ως διευθύνων σύμβουλος της e-Trikala A.E και ο κ. Χάρης Καλλιάρας ως ειδικός συνεργάτης του δημάρχου. Αν διαβάσει κανείς και το βιογραφικό του τελευταίου, θα καταλήξει με ευκολία στα αρχικά συμπεράσματα προσθέτοντας άλλο ένα: σχέση με την αγορά και τις πραγματικότητές της.

sel16b_1.jpg

Χάρης Καλλιάρας

Κάντε τον κόπο να το διαβάσετε: «Ο Χάρης Καλλιάρας γεννήθηκε στις 13 Σεπτεμβρίου του 1972 στα Τρίκαλα, όπου και μεγάλωσε. Είναι απόφοιτος της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Τμήματος Γεωλογίας με ειδίκευση στην Τεχνική Γεωλογία. Φοίτησε στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων, στο 6ο Γυμνάσιο και ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το 1989 στο Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο Τρικάλων.

Το 2005 ολοκλήρωσε με επιτυχία το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Διοίκησης Επιχειρήσεων της ΕΕΔΕ και απέκτησε το ΜΒΑ, συνεχίζοντας τη συστηματική ενημέρωσή του γύρω από τις τάσεις που αναπτύσσονται με τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα, αλλά και τις επιπτώσεις αυτών των τάσεων στη λειτουργία των επιχειρήσεων και οργανισμών στον ελληνικό χώρο.

Προσπαθώντας να αποκτήσει μία ολοκληρωμένη θεώρηση των πτυχών της επενδυτικής δραστηριότητας, των δυναμικών της χωρικής οικονομίας και των πολιτικών περιφερειακής & τοπικής ανάπτυξη, όπως επίσης και της θεωρίας και πρακτικής των περιφερειακών πολιτικών, τo 2018 απέκτησε MSc στις Επενδύσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη από το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παν. Θεσσαλίας.

Από το 1998 μέχρι και σήμερα αναπτύσσει συνεχή επαγγελματική δραστηριότητα αναφορικά με την ανάληψη, οργάνωση και υποστήριξη μελετών, τις υπηρεσίες συμβούλου προγραμματισμού, διαχείρισης, παρακολούθησης και αξιολόγησης αναπτυξιακών προγραμμάτων και επενδυτικών σχεδίων, σχεδιασμού & εφαρμογής Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας.

Από το 2000 έχει συνεργαστεί με φορείς τοπικής & περιφερειακής ανάπτυξης (ΠΙΝΔΟΣ Κ.Σ.Σ., ΚΕΝΑΚΑΠ Α.Ε., KETA-ΠΕΣΕ, ΑΝΔΙΑ, e-Trikala A.E.) στον σχεδιασμό και την υλοποίηση διατοπικών, διαπεριφερειακών και διακρατικών σχεδίων συνεργασίας, ενώ από το 2016 ξεκινά τη συνεργασία του με τον Δήμο Τρικκαίων ως ειδικός συνεργάτης του δημάρχου σε θέματα επιχειρησιακού & στρατηγικού σχεδιασμού.

Παράλληλα, από το 2009 ασχολείται επιχειρηματικά με τον κλάδο του ξύλου ως εταίρος σε μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες επεξεργασίας ξύλου στον βαλκανικό χώρο, την ΠΙΝΔΟΣ ΞΥΛΟΝ Ο.Ε.».

Δεν είναι όμως μόνο τα χαρακτηριστικά των προσώπων που «τρέχουν» το GiSeMi, μία από τις ελάχιστες, ίσως και η μοναδική, πρωτοβουλίες για ένα Innovation HUB εκτός των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης, αλλά και αυτά των ομάδων και των προτάσεων που διακρίθηκαν και θα φιλοξενηθούν στο HUB το επόμενο διάστημα. Τουλάχιστον δύο προέρχονται από την πόλη των Τρικάλων και την ευρύτερη περιοχή, ενώ μια τρίτη θα δοκιμαστεί πειραματικά σε ένα αγρόκτημα στην περιοχή των Μετεώρων.

Για το τέλος κράτησα πάλι μια λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά: «Η φιλοξενία των επιχειρήσεων στον Κόμβο Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας GiSeMi θα διαρκεί δώδεκα (12) μήνες και θα είναι ανταποδοτικού χαρακτήρα ως προς την πόλη. Οι εγκατεστημένες εντός του Κόμβου επιχειρήσεις θα έχουν την υποχρέωση να παρέχουν και να εφαρμόσουν δωρεάν στην πόλη τα προϊόντα-υπηρεσίες τους, τα οποία και θα βελτιώνουν τις καθημερινές λειτουργίες της ή/και θα ενισχύουν τη βιωσιμότητά της. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις θα έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν και να επιδεικνύουν στους δυνητικούς τους πελάτες τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του προϊόντος/υπηρεσίας που έχουν αναπτύξει».

Η λεπτομέρεια: η φιλοξενία και η ανταπόδοση.