Έχετε ακούσει για τη γενιά Z. Ίσως έχετε ακούσει και για τη γενιά Άλφα. Τώρα θα γνωρίσετε τη γενιά Ζάλφα. Όπως υπονοεί το όνομα, τη γενιά Ζάλφα μπορεί κάποιος να την περιγράψει ως μια σύνθετη γενιά. Τα μέλη αυτής της γενιάς είναι νέα, είναι γνώστες του Διαδικτύου και οι άνθρωποι στον τομέα του μάρκετινγκ τρελαίνονται τόσο για την τεχνογνωσία αυτής της γενιάς, όσο και για την αγοραστική της δύναμη, σύμφωνα με το Business Insider.
Τί είναι η γενιά Ζάλφα;
Η γενιά Ζάλφα περιλαμβάνει οποιονδήποτε γεννήθηκε μετά το 1996. Αυτό περιλαμβάνει τη γενιά Z, τα μέλη της οποίας έχουν γεννηθεί μεταξύ 1996 και 2012, και τη γενιά Άλφα, η οποία περιλαμβάνει τα έτη γέννησης από το 2013 έως το 2025.
Αυτή η νεότερη ομάδα, η γενιά Άλφα, είναι η πρώτη γενιά που γεννήθηκε εξ ολοκλήρου τον 21ο αιώνα –από εκεί προέρχεται και το όνομα «Άλφα», το πρώτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου, σημείωσε το Axios, ένας αμερικανικός ειδησεογραφικός ιστότοπος.
Αν και είναι αδύνατο να μάθουμε ποιος εντόπισε αρχικά τη γενιά Ζάλφα, ο όρος διαδόθηκε από την Κρίστιν Πάτρικ, διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρίας κοσμημάτων και αξεσουάρ Claire, η οποία δημιούργησε το όνομα για να περιγράψει τη βασική πελατεία της εταιρίας, αναφέρουν οι New York Times.
Γιατί οι retailers προσπαθούν να κερδίσουν τη γενιά Ζάλφα;
Η γενιά Ζάλφα και ιδιαίτερα η γενιά Άλφα, είναι κυρίως παιδιά των millennials και μεγάλωσαν εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο. Επειδή είναι ακόμα τόσο νέοι – οι μεγαλύτεροι της γενιάς Άλφα γίνονται 10 φέτος – οι έμποροι πρέπει να κρατήσουν μια ισορροπία μεταξύ προϊόντων που να είναι μεν εξαιρετικά ελκυστικά για παιδιά και έφηβους, χωρίς όμως να αποξενώνουν τους γονείς τους, σύμφωνα με τον Τζακί Σκουλάρ, διευθυντή μάρκετινγκ και επικοινωνίας της εταιρίας ρούχων Hollister.
«Η εταιρία στέλνει διαφημιστικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους γονείς των Ζ και Ζάλφα και σε αυτά τα μηνύματα δεν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη γλώσσα επικοινωνίας της γενιάς Ζ», λέει ο Σκουλάρ. «Αλλά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουμε πολύ διαφορετική εικόνα. Έχουμε νεανική φωνή, περιεχόμενο που είναι εξαιρετικά ακατέργαστο και χωρίς φίλτρα, σχεδιασμένο από μια 21χρονη στο τηλέφωνό της που εκτινάσσει στα ύψη τα ποσοστά δέσμευσης των ακολούθων μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
«Πολλές εταιρίες προσλαμβάνουν άτομα της γενιάς Ζ για να χειριστούν το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η εφαρμογή εκμάθησης γλωσσών Duolingo έχει έναν 24χρονο για διαχειριστή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ η εταιρία Nerf προσέλαβε μία 22χρονη ως επικεφαλής περιεχομένου για το TikTok», ανέφερε το επιχειρηματικό περιοδικό Fast Company.
Η γενιά Ζάλφα που γεννήθηκε και μεγάλωσε με το διαδίκτυο αποτελεί κύριο στόχο για τις μεγάλες εταιρίες και για έναν άλλο λόγο: την μεγάλη αγοραστική δύναμη που θα έχει στο μέλλον. Οι δαπάνες της γενιάς Ζάλφα προβλέπεται να έχουν τριπλάσια αύξηση σε σχέση με άλλες γενιές μέχρι το 2030.
Αυτή η γενιά αναμένεται επίσης να αποτελεί το ένα τρίτο των καταναλωτών πολυτελείας μέχρι το τέλος της δεκαετίας λόγω της «πρώιμης στάσης της απέναντι στην πολυτέλεια», σύμφωνα με έκθεση της Bain Company που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο.
Πώς όμως διαφέρουν οι γενιές Z και Άλφα;
Η Πάτρικ είπε πρόσφατα στο περιοδικό επιχειρηματικότητας AdAge ότι η γενιά Άλφα έχει πολλές ομοιότητες με τη γενιά Z.
«Είναι ιδεαλιστές. Επευφημούν την διαφορετικότητα και την απαιτούν. Αμφισβητούν το φύλο τους… Είναι εξαιρετικά δημιουργικοί. Είναι επιχειρηματικοί» είπε, προσθέτοντας ότι η γενιά Άλφα γεννήθηκε σε έναν κόσμο «όπου η Alexa πάντα υπήρχε».
Ενώ η γενιά Z μεγάλωσε με το διαδίκτυο, η γενιά Άλφα γεννήθηκε στο διαδίκτυο. Η Άσλι Φελ, κοινωνική ερευνήτρια στο αυστραλιανό πρακτορείο Μακρίντλ, είπε στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Axios ότι τα παιδιά της γενιάς Άλφα αποτελούν μέρος ενός «αθέλητου παγκόσμιου πειράματος» όπου τους δίνονταν οθόνες ταυτόχρονα με τις πιπίλες τους. Με βάση αυτό, οι ειδικοί προβλέπουν ότι τα παιδιά που ανήκουν στη γενιά ‘Άλφα θα είναι πιο ανυπόμονα από αυτά των προηγούμενων γενιών και θα περιμένουν ότι οι ανάγκες τους θα ικανοποιούνται αμέσως.
Διαβάστε ακόμη
ΑΑΔΕ: ‘Εξαρση της παραβατικότητας και «νέου τύπου» κόλπα για φοροδιαφυγή
Γιατί ο πληθωρισμός στη Ρωσία παραμένει χαμηλός παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία (πίνακες)