Νωρίς το μεσημέρι της Δευτέρας και στον 6ο όροφο του κτηρίου επί της οδού Νίκης αριθμός 5-7 φτάνουν με τον ανελκυστήρα τέσσερις άνδρες.
Συνεπείς στο ραντεβού τους με τον υπουργό Οικονομικών οι δύο Έλληνες και οι δυο Κινέζοι πέρασαν γρήγορα μέσα όπου και παρουσίασαν στον Χρήστο Σταϊκούρα όλο το επενδυτικό σχέδιο της Cosco. Ο ένας εξ αυτών ήταν ο κάπτεν Φου, ο πανίσχυρος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ και «τοποτηρητής» των συμφερόντων όχι μόνον της Cosco αλλά και αυτού του ίδιου του Πεκίνου. Τα ζητήματα που συζητηθήκαν δεν σχετίζονται μόνον με τις επενδύσεις αλλά και τελωνειακά και άλλα θέματα.
Ανάλογες συναντήσεις έκαναν τα ίδια στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco τις προηγούμενες μέρες και με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. Και εκεί αντικείμενο δεν ήταν μόνον οι επενδύσεις αλλά και η ευρύτερη βελτίωση των σχέσεων των δυο πλευρών που περνάει μέσα από την επίλυση και άλλων αποτελματωμένων υποχρεώσεων της ελληνικής πολιτείας. Όπως είναι πχ. οι από το 2016 νομοθετημένες αλλά ποτέ υλοποιηθείσες μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ στο Δημόσιο αλλά και η ενίσχυση της πλοηγικής υπηρεσίας με άνδρες και πλωτά μέσα αφού ο αριθμός των καραβιών που φέρνουν οι Κινέζοι στον Πειραιά είναι τέτοιος που δεν εξυπηρετείται πλέον επαρκώς.
Πυκνώνουν έτσι οι συναντήσεις κορυφαίων υπουργών της κυβέρνησης με τους Κινέζους της Cosco γιατί και οι δυο πλευρές επιχειρούν να ξεκολλήσουν άμεσα το επενδυτικό σχέδιο των 612 εκατομμυρίων ευρώ στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (και τα άλλα προαναφερθέντα θέματα) το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο.
Κατόπιν στην Αθήνα αναμένεται να πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη ο πρόεδρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Σι Τζινπίνγκ. Έτσι οι Κινέζοι διαμηνύουν προς κάθε κατεύθυνση πως ο ηγέτης τους θα έρθει εδώ και θέλει να δει πρόοδο αλλά και επιτυχίες. Το δεύτερο το έχουν εξασφαλίσει ήδη οι γερανοί του Πειραιά: σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, ο ΟΛΠ στο πρώτο εξάμηνο έχει υπερβεί σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το ισπανικό λιμάνι της Βαλένθια και βρίσκεται πλέον την πρώτη θέση της Μεσογείου.