Μια ακόμα μάχη βρίσκεται σε εξέλιξη, η έκβαση της οποίας θα έχει μακροχρόνιες συνέπειες για την εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η Volkswagen, μάχεται εναντίον των κινέζων ανταγωνιστών της και αντιμετωπίζει μια δαπανηρή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Τα σχέδια για το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη Γερμανία και την απόλυση χιλιάδων υπαλλήλων έχουν συγκλονίσει τη χώρα συθέμελα.

Τώρα, συνδικαλιστές της Volkswagen (VW) έχουν προτείνει περικοπές μισθών προκειμένου να αποφευχθεί το επαπειλούμενο κλείσιμο εργοστασίων και οι μαζικές απολύσεις στη Γερμανία εν μέσω ενός σημαντικού προγράμματος μείωσης του κόστους που προτείνεται από τη διοίκηση.

Μείωση εργατικού κόστους

Το συνδικάτο IG Metall και το συμβούλιο των εργατών της Volkswagen υπέβαλαν πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας κατά περίπου 1,5 δισ. ευρώ πριν από τον επόμενο γύρο συλλογικών διαπραγματεύσεων με τη διοίκηση της Volkswagen.

Σε αντάλλαγμα, το σωματείο και το συμβούλιο εργαζομένων ζήτησαν από την εταιρεία να εγγυηθεί την ασφάλεια της εργασίας και το μέλλον των εννέα γερμανικών εργοστασίων της Volkswagen.

Επίσης, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων διεμήνυσαν ότι είναι ευέλικτοι σε σχέση με τις ώρες εργασίας, εάν έτσι διασωθούν οι θέσεις εργασίας.

Η διοίκηση της Volkswagen ακύρωσε μια συμφωνία δεκαετιών για την ασφάλεια της εργασίας τον Σεπτέμβριο, προειδοποιώντας ότι οι απογοητευτικές οικονομικές επιδόσεις της θα μπορούσαν να απαιτήσουν σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας. Φέρεται επίσης να έχει επιδιώξει μια συνολική μείωση των μισθών κατά 10% για το  εργατικό δυναμικό της στη Γερμανία.

Μαζική αντίσταση των εργαζομένων

Τα σωματεία των εργαζομένων έχουν διακηρύξει την απόφασή τους να αντισταθούν μαζικά σε ενδεχόμενο κλείσιμο ή μαζικές απολύσεις.

«Επειδή χρειάζονται βιώσιμες λύσεις, τώρα προχωράμε στην επίθεση και παρουσιάζουμε μια πρόταση», δήλωσε στο γερμανικό πρακτορείο DPA η πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλιο κατά την παρουσίαση της ιδέας στο Βόλφσμπουργκ. «Είναι ένα αντι-μοντέλο στο σχέδιο του διοικητικού συμβουλίου για απολύσεις, το οποίο καταστρέφει το μέλλον αντί να το δημιουργεί».

Το σχέδιο του ίδιου του συμβουλίου εργαζομένων, από την άλλη πλευρά, «δεν περιλαμβάνει κλείσιμο εργοστασίων ή υποχρεωτικές απολύσεις», δήλωσε στο DPA ο Τόρστεν Γκρέγκερ του συνδικάτου IG Metall.

Η Καβάλιο μίλησε για ένα «master plan που διασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη μελλοντική βιωσιμότητα της εταιρείας».

Είπε ότι οι οργανώσεις των εργαζομένων στη Volkswagen δεν αντιτίθενται ουσιαστικά στις περικοπές προσωπικού, αλλά επιμένουν ότι οι όποιες περικοπές πραγματοποιούνται με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο.

Η διοίκηση της Volkswagen να παραιτηθεί από τα μπόνους

Η Καβάλιο επέμεινε επίσης ότι η διοίκηση πρέπει να παραιτηθεί από τα μπόνους και να συνεισφέρει ένα μέρος των μισθών τους για να εξασφαλίσει το μέλλον και για την εταιρεία.

«Εναπόκειται πλέον στη VW να αναλάβει επίσης την ευθύνη και να διευκολύνει τις γρήγορες λύσεις», δήλωσε ο Γκρέγκερ.

Μια αποτυχία της διοίκησης της εταιρείας να συμμετάσχει «θα προκαλούσε σκόπιμα μια κλιμάκωση», την οποία ο Γκρέγκερ είπε ότι το συνδικάτο ελπίζει να αποφύγει με την επίτευξη συμφωνίας πριν από τα Χριστούγεννα.

«Όμως είμαστε εξίσου σαφείς: το εργατικό δυναμικό είναι έτοιμο να πολεμήσει και οι προετοιμασίες βρίσκονται σε εξέλιξη», είπε.

Μια υποχρεωτική «εκεχειρία» που αποτρέπει τις απεργίες ή άλλες εργατικές ενέργειες λήγει στο τέλος του μήνα.

Διαβάστε ακόμη 

Τα υπερέσοδα φέρνουν μείωση φόρων – Το επενδυτικό πρόγραμμα μαμούθ και οι μεγάλες προτεραιότητες της επόμενης τριετίας

Προϋπολογισμός 2025: Στα 18,8 δισ. «φούσκωσε» φέτος το κόστος για 1.116 φοροαπαλλαγές (πίνακας)

Ενέργεια: Σαββατοκύριακο με τιμές – «ανάσα» στη χονδρεμπορική αγορά (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα