search icon

Εργασιακά

Τα 10 «χρυσά» μυστικά για να δουλεύετε εξυπνότερα και… λιγότερο

Η παραγωγικότητα δεν έχει να κάνει με τον χρόνο που αφιερώνεις στην εργασία αλλά με το πώς διαχειρίζεσαι αυτόν τον χρόνο

Η Ισλανδία είναι από τις χώρες που θέλησαν να κάνουν το πείραμα της 4ήμερης εργασίας και το εφάρμοσε από το 2015 έως το 2019 με φοβερή επιτυχία, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων.

Τα επίπεδα παραγωγικότητας στις εταιρείες που συμμετείχαν στη δοκιμή είτε παρέμειναν ίδια είτε βελτιώθηκαν – δείχνοντας ότι η παραγωγικότητα δεν έχει να κάνει με τον χρόνο που αφιερώνεις στην εργασία αλλά με το πώς διαχειρίζεσαι αυτόν τον χρόνο. Σήμερα, το 86% του εργατικού δυναμικού της Ισλανδίας εργάζεται ήδη λιγότερες ώρες (χωρίς μείωση μισθού) ή θα το δικαιούται σύντομα.

Εάν, όπως οι τυχεροί Ισλανδοί, διαχειρίζεστε καλά τον χρόνο σας, μπορείτε να απολαύσετε πολλά οφέλη, όπως:

· Εξάλειψη (ή μείωση) της τάσης για αναβλητικότητα.

· Νιώθετε ότι έχετε τον έλεγχο και μειώνετε τα επίπεδα του άγχους σας. (Οι Ισλανδοί εργαζόμενοι που συμμετείχαν στις δοκιμές ανέφεραν ότι αισθάνονταν λιγότερο άγχος και διατρέχουν χαμηλότερο κίνδυνο επαγγελματικής εξουθένωσης)

· Καθορίζοντας τις προθεσμίες σας.

· Ενισχύετε της φήμης σας ως ανθρώπου που ολοκληρώνει τη δουλειά εγκαίρως και ποιοτικά.

· Εχετε περισσότερο χρόνο για άλλες αγαπημένες ασχολίες εκτός δουλειάς.

Όπως γράφει το Forbes, υπάρχουν κανόνες που μπορούν να μας επιτρέψουν να εργαζόμαστε λιγότερο και εξυπνότερα

1. Κάντε πρώτα τις σημαντικές δουλειές. Οι άνθρωποι συχνά θέλουν να βγάλουν πρώτα την πιο δυσάρεστη εργασία από τη λίστα, μόνο και μόνο για να την ολοκληρώσουν. Σε άλλους αρέσει να κάνουν πρώτα τις γρήγορες και εύκολες εργασίες, απλώς για να νιώθουν ότι πετυχαίνουν πράγματα. Αλλά είναι πολύ καλύτερο να βάλετε προτεραιότητες με σειρά σπουδαιότητας, ανεξάρτητα από το αν είναι δύσκολες ή όχι.

2. Προτεραιοποιείστε τον χρόνο σας χρησιμοποιώντας τη μέθοδο ABC για να προγραμματίσετε την ημέρα σας και να ιεραρχήσετε τις εργασίες με σειρά σπουδαιότητας. Μια εργασία “Α” είναι η πιο σημαντική, (ή, αν υπάρχουν περισσότερες από μία εργασίες Α, τις χαρακτηρίζετε Α1, Α2 και ούτω καθεξής). Οι εργασίες “Β” είναι δευτερεύουσες εργασίες που είναι λιγότερο σημαντικές από τις εργασίες Α – ποτέ δεν μεταβαίνετε σε μια εργασία Β ενώ υπάρχουν ακόμα εργασίες Α στη λίστα. Και οι εργασίες C είναι εκείνες που είναι καλό να γίνουν, αλλά δεν είναι μεγάλη υπόθεση αν δεν γίνουν εκείνη την ημέρα. Ξεκινήστε κάθε πρωί με αυτή τη μέθοδο (ή θα μπορούσατε να το κάνετε στο τέλος κάθε μέρας, έτοιμο για την επόμενη μέρα).

3. Ορίστε ένα χρονικό όριο για κάθε εργασία. Αυτό διασφαλίζει ότι δεν αφήνετε τις εργασίες σας να γεμίσουν περισσότερο χρόνο από ό,τι χρειάζονται πραγματικά.

4. Βρείτε τις παραγωγικές σας ώρες. Οι παραγωγικοί άνθρωποι δεν γεμίζουν κάθε ώρα της ημέρας τους – ξέρουν πότε δουλεύουν καλύτερα και φροντίζουν να κάνουν τα σημαντικά πράγματα αυτές τις ώρες. Ακολουθήστε το παράδειγμά τους και κλείστε τις πιο παραγωγικές σας ώρες (είτε είναι το πρωί, στην ησυχία του βράδυ ή οτιδήποτε άλλο) για τις πιο σημαντικές εργασίες. Αποφύγετε να γεμίζετε αυτόν τον πολύτιμο χρόνο με συναντήσεις ή λιγότερο σημαντικές δουλειές – που ταιριάζουν καλύτερα σε άλλες ώρες της ημέρας.

5. Μην κάνετε πολλές εργασίες. Το multitasking είναι ο εχθρός της παραγωγικότητας γιατί μπορεί να καταλήξετε να μην κάνετε τίποτα σωστά. Δώστε μια εργασία κάθε φορά την πλήρη προσοχή σας και ολοκληρώστε την πριν προχωρήσετε στο επόμενο αντικείμενο.

6. Εξαλείψτε τους περισπασμούς. Σίγουρα βοηθάει να απενεργοποιείτε τις ειδοποιήσεις στο τηλέφωνό σας ή να ενεργοποιείτε τη λειτουργία “μην ενοχλείτε” του τηλεφώνου σας όταν χρειάζεται. Οι ίδιες συμβουλές ισχύουν και όταν είστε σε περιβάλλον γραφείου.

7. Μάθετε να λέτε όχι. Το να λέτε όχι – ευγενικά αλλά σταθερά – είναι μια μορφή τέχνης και αν μπορείτε να το κατακτήσετε, θα νιώσετε πολύ περισσότερο τον έλεγχο του χρόνου σας. Πολύ συχνά, δεν είναι καν η περίπτωση να πείτε όχι, αλλά να θέσετε προσδοκίες για το πότε μπορείτε να κάνετε κάτι – για παράδειγμα, λέγοντας κάτι σαν «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό μέχρι την επόμενη εβδομάδα».

8. Ζυγίστε τις συνέπειες του να κάνετε κάτι σε σχέση με το να μην το κάνετε. Αν πραγματικά καθυστερείτε, αναρωτηθείτε: «Τι θα συμβεί αν δεν το κάνω αυτό;» Εάν η απάντηση είναι «Ε, όχι και πολλά», τότε μάλλον δεν είναι τόσο σημαντικό. Αλλά αν ξέρετε, μπορεί να υπάρξουν σοβαρές συνέπειες αν το αναβάλετε, αυτό μπορεί να σας δώσει την επιπλέον ώθηση που χρειάζεστε.

9. Κατανοήστε ότι μερικές φορές – απλώς μερικές φορές – η αναβλητικότητα μπορεί να είναι καλή. Η επιθυμία για αναβολή μπορεί να σας λέει κάτι (για παράδειγμα, ότι είστε κουρασμένοι και χρειάζεστε ένα διάλειμμα). Και μερικές φορές, το μυαλό χρειάζεται απλώς λίγο χρόνο για να περιπλανηθεί, να φανταστεί και να είναι δημιουργικό.

10. Τέλος, αν διαπιστώσετε ότι δεν θέλετε να κάνετε πολλές από τις εργασίες που σχετίζονται με τη λίστα υποχρεώσεων σας, τότε ίσως ήρθε η ώρα να αλλάξετε δουλειά! Αναρωτηθείτε αν είναι πραγματικά η σωστή δουλειά για εσάς, επειδή δεν είναι «φυσιολογικό» να αντιπαθείτε τη δουλειά σας ή να αισθάνεστε συνεχώς αποθαρρυμένοι.

Διαβάστε ακόμη:

Όλα όσα θα δούμε στην παρουσίαση της Apple στις 7 Σεπτεμβρίου

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την απελευθέρωση 49 ναυτικών από το Ιράν μετά από 99 ημέρες ομηρίας

SOS από την ευρωπαϊκή βιομηχανία αλουμινίου – Κινδυνεύει με εξαφάνιση

Exit mobile version