Μεγάλη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο έθεσε σε εφαρμογή μια πρωτοποριακή στρατηγική ως προς την προσέλκυση κατάλληλων ατόμων για την κάλυψη θέσεων εργασίας.
Η εταιρεία αυτή δραστηριοποιείται 160 χρόνια στο λιανικό εμπόριο και αριθμεί 80.000 υπαλλήλους.
Η John Lewis αποφάσισε να αναρτά στον ιστότοπό της εκ των προτέρων τις ερωτήσεις συνέντευξης για τους νέους υποψήφιους, προκειμένου να κάνει τη διαδικασία πρόσληψης πιο δίκαιη.
Η εξέλιξη αυτή ισχύει για όλες τις θέσεις, από τους βοηθούς των σούπερ μάρκετ μέχρι τους διευθυντές της εταιρείας.
Για τις θέσεις προσωπικού υπάρχει ερώτηση «πείτε μου μια φορά που χρειάστηκε να μάθετε γρήγορα νέα καθήκοντα ή διαδικασίες» και για διευθυντικούς ρόλους «πότε επηρεάσατε με επιτυχία ένα άτομο ή μια ομάδα να συμφωνήσει με την άποψή σας, παρά την αρχική τους αντίθεση».
Ωστόσο ο κόσμος διχάζεται σχετικά με το αν αυτή η εξέλιξη είναι επωφελής, επειδή δεν υπάρχει τυποποιημένη διαδικασία για τις συνεντεύξεις
Τα αρνητικά
Πάντα θα υπάρχει ο «κίνδυνος» οι υποψήφιοι να θέσουν τις ερωτήσεις της συνέντευξης στο ChatGPT και απλώς να αποστηθίσουν όποια απάντηση βγει. Τα όρια χρήσης του chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης είναι δυσδιάκριτα για τους χρήστες και μπορεί να το χρησιμοποιούν για να «εξαπατήσουν» στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων εργασίας.
Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις εργοδοτών που έλαβαν εκατοντάδες συνοδευτικές επιστολές ίδιες λέξη προς λέξη.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναγνωρίζουν τις ανησυχίες για τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης και τονίζουν πως, η διαδικασία της συνέντευξης θα εξακολουθεί να είναι αυστηρή και ότι θα γίνονται διερευνητικές ερωτήσεις με βάση τις απαντήσεις των υποψηφίων.
Τα θετικά
Αναφορικά με τη χρήση ChatGPT, η συνετή χρήση από τους αναζητούντες εργασία, μπορεί να συμβάλλει στην προετοιμασία τους και να τους δώσει ένα προσχέδιο για να το επεξεργαστούν δημιουργικά.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι συνεντεύξεις μπορεί να φαίνονται τρομακτικές για κάποιους και να επηρεάσουν σοβαρά την απόδοσή τους την κρίσιμη στιγμή. Με το να γνωρίζουν τις απαντήσεις, μπορούν να προετοιμαστούν και να δείξουν με αυτοπεποίθηση, τι μπορούν να κάνουν.
Μάλιστα οι υπεύθυνοι ανθρώπινου προσωπικού της John Lewis θεωρούν πως, με αυτόν τον τρόπο, αυξάνεται η προσβασιμότητα σε «ανθρώπους που θα προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα».
Συνοδευτικά με τη δημοσιοποίηση των ερωτήσεων, άλλωστε, υπάρχει σημείωση που λέει ότι πρόκειται απλώς για έναν οδηγό για το τι μπορεί να ζητηθεί και ότι ενδέχεται να υπάρξουν πρόσθετες ερωτήσεις.
Η εταιρεία θεωρεί ότι η κίνησή της αυτή, θα υποστηρίξει τη Gen Z και τους νέους που δεν έχουν εμπειρία σε συνεντεύξεις και ίσως κοινωνικές δεξιότητες όπως η επικοινωνία.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί δεν αποταμιεύουν οι Έλληνες
Μονεμβασιώτης (ΒΕΝΕΤΗΣ): Έτοιμο το Jackson Hall στο Κολωνάκι – Πότε ξεκινά τη λειτουργία του (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ