Σύμφωνα με μια έκθεση της Society for Human Resource Management, το 44% των εργαζομένων παγκοσμίως δηλώνει ότι λόγω των συνθηκών στον χώρο εργασίας τους βιώνουν ψυχική εξάντληση. Φυσικά, μπορεί να είναι δύσκολο να ελέγξετε τις συνθήκες στον χώρο εργασίας σας. Αυτό που μπορείτε όμως να κάνετε είναι να βάλετε κάποια όρια. Το να πείτε σε ένα αφεντικό «όχι» σε ένα νέο έργο μοιάζει αδύνατο. Και το να κλείσετε μια συζήτηση με έναν τοξικό συνάδελφο μπορεί να εκληφθεί ως αγένεια.
Υπάρχουν τρόποι να μην ξοδεύετε την ενέργειά σας σε άτομα ή καταστάσεις στη δουλειά που σας εξαντλούν. Ταυτόχρονα όμως, διατηρούν και το προφίλ σας ως ένας προσιτός συνάδελφος και εργαζόμενος.
Αυτές είναι τρεις φράσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να θέσετε υγιή όρια στη δουλειά:
1. «Ναι αλλά …»
«Αν το αφεντικό σας σας ζητάει συστηματικά να αναλάβετε καθήκοντα τα οποία δεν είστε σε θέση να τα υλοποιήσετε, δεν πειράζει να λέτε «όχι» μερικές φορές», δήλωσε στο CNBC Make It ο Μπράντον Σμιθ, θεραπευτής και προπονητής καριέρας, γνωστός ως «The Workplace Therapist».
Ωστόσο, θα πρέπει να κάνετε αυτό το «όχι» να φαίνεται ως «ναι». Για να το κάνετε αυτό, ξεκινήστε την απάντησή σας με το «Ναι, αλλά …».
Μετά το «αλλά», δηλώστε ότι δεν μπορεί να γίνει αμέσως. Ο Σμιθ προτείνει το ακόλουθο παράδειγμα:
«Ναι, αλλά μπορώ να το κάνω αυτό σε μερικές εβδομάδες».
Αν το αφεντικό σας πει ότι χρειάζεται να γίνει η εργασία πιο γρήγορα, ειδοποιήστε το για όλες τις άλλες δουλειές που υπάρχουν στη λίστα σας. Μπορείτε να πείτε: «Δεν είναι μόνο αυτό: «Ναι, αλλά πρέπει να τελειώσω με αυτές τις άλλες εργασίες. Εκτός αν θέλετε να δώσω προτεραιότητα σε αυτό».
Τώρα, αποδεικνύετε πώς είστε ομαδικός παίκτης και επικοινωνείτε ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να φορτωθείτε με περισσότερες ευθύνες.
2. «Έχω κάτι που πρέπει να τελειώσω»
Όλοι καλούμαστε κάποιες φορές να παραβρεθούμε σε συσκέψεις που δεν μας είναι χρήσιμες. Αν έχετε προθεσμία ή υπερβολικό όγκο δουλειάς, αυτές οι συναντήσεις μπορεί να είναι ιδιαίτερα απογοητευτικές.
Ο Ρόμπερτ Σάτον, οργανωτικός ψυχολόγος και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, έχει μια λύση αν βρεθείτε μια τέτοια κατάσταση: «απλά φύγετε».
Ο ίδιος το κάνει αυτό, όπως λέει, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. «Απλώς χαμογελάστε και πείτε «έχω κάτι να κάνω»», δήλωσε στο CNBC Make It. «Είναι απίθανο να σας αμφισβητήσει κανείς».
3. «Λυπάμαι που έχω μόνο 5 λεπτά για να τα πούμε»
Οι φλύαροι συνάδελφοι μπορούν να απορροφήσουν τον χρόνο σας και να εκτροχιάσουν την ημέρα σας. Εάν είναι αρνητικοί ή σας επιβαρύνουν με παράπονα, η αλληλεπίδραση μαζί τους μπορεί να είναι ιδιαίτερα εξαντλητική.
«Αν έχετε έναν συνάδελφο που μιλάει υπερβολικά πολύ και σας φορτώνει την προσωπική του ζωή και δεν έχετε χρόνο γι’ αυτό πείτε: «Λυπάμαι πολύ, έχω μόνο 5 λεπτά για να κουβεντιάσουμε»», λέει ο Σμιθ.
Αν πρέπει να συνεργαστείτε με έναν συνάδελφο που συχνά παρεκκλίνει από το θέμα, εμφανιστείτε στη συνάντηση με μια ατζέντα. Ο Σμιθ προτείνει τη φράση: «Θα ήθελα να μιλήσουμε για αυτό το πράγμα».
«Συνεχίστε να τους ανακατευθύνετε πίσω σε ένα θέμα που βρίσκεται εντός των επαγγελματικών ορίων σας», δήλωσε.
Διαβάστε ακόμη:
Όμιλος Goody’s: Αύξηση πωλήσεων, κερδών αλλά και μεγάλες προκλήσεις
Στάσσης: Χτίζεται η νέα ΔΕΗ στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης
Γιατί το sell-off στα χρηματιστήρια μπορεί να επιταχύνει τις μειώσεις των επιτοκίων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ