Πρόκειται για το «να παίρνει κανείς τα εύσημα για τις ιδέες άλλων ανθρώπων», λέει η Χέιντι K. Γκάρντνερ, σύμβουλος επαγγελματικής ηγεσίας και διακεκριμένη συνεργάτης της Νομικής Σχολής του Χάρβαρντ. «Για μένα, αυτό μπορεί να σημαίνει ένα από τα δύο πράγματα», λέει στο CNBC Make It. «Έλλειψη αξιοπιστίας ή έλλειψη ικανότητας».
«Είναι ανήθικο να παρουσιάζει κανείς τη δουλειά ή τις ιδέες κάποιου άλλου ως δικές του, και δίνει την εντύπωση ότι δεν σέβεται τους συναδέλφους του», λέει η Γκάρντνερ: «Ίσως δεν είναι σε θέση να δουν πραγματικά πόση αξία προσφέρουν οι άνθρωποι γύρω τους στη δική τους επιτυχία. Και αυτή η ανικανότητα να εκτιμήσουν τη συνεισφορά των άλλων ανθρώπων είναι ένα σοβαρό ελάττωμα για μένα».
«Μπορεί να μην αντιλαμβάνεστε καν ότι δείχνετε σημάδια ότι παίρνετε τα εύσημα για τη δουλειά των άλλων – όπως το να δέχεστε τον έπαινο του αφεντικού σας για ένα ομαδικό έργο αντί να τον μοιραστείτε με τους συναδέλφους σας, ή να παρουσιάζετε μια ιδέα που εσείς και ένας συνάδελφος σκεφτήκατε από κοινού χωρίς να αναφέρετε συγκεκριμένα τη συμβολή τους».
«Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσετε να συνεργάζεστε. Η ομαδική εργασία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία κάθε εταιρείας και κατ’ επέκταση για τη δική σας επιτυχία», λέει η Γκάρντνερ.
«Αντίθετα, πρέπει να είστε διαφανείς όταν μια ιδέα δεν είναι δική σας για να αποφύγετε να φανείτε αναξιόπιστοι»
«Πρέπει να πιστέψω ότι κάποιος δεν είναι κόπανος για να συνεργαστώ μαζί του. Πρέπει να πιστέψω ότι όταν με προκαλεί ή με αμφισβητεί, το κάνει από μια θέση γνήσιας εποικοδομητικότητας», λέει η Γκάρντνερ. «Αν κάποιος παίρνει τα εύσημα για τη δουλειά ή τις ιδέες κάποιου άλλου, δεν είναι αξιόπιστος με αυτή την έννοια».
Αυτό απηχεί μια από τις μακροχρόνιες αρχές του δισεκατομμυριούχου Γουόρεν Μπάφετ: «Η αξιοπιστία είναι το πιο πολύτιμο χαρακτηριστικό κάθε εργαζομένου». Σε μια ομιλία του 1998 με φοιτητές MBA στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα, ο Μπάφετ μοιράστηκε τις τρεις βασικές ιδιότητες που αναζητά σε έναν πιθανό υπάλληλο ή επιχειρηματικό συνεργάτη.
«Ψάχνουμε για ευφυΐα, ψάχνουμε για πρωτοβουλία ή ενέργεια και ψάχνουμε για ακεραιότητα», είπε. «Και αν δεν έχουν το τελευταίο, τα δύο πρώτα θα σας σκοτώσουν. Γιατί αν πρόκειται να πάρετε κάποιον χωρίς ακεραιότητα, τον θέλετε τεμπέλη και χαζό».
Η Γκάρντνερ λέει ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι η «έξυπνη συνεργασία», ένας όρος που επινόησε για να περιγράψει όταν οι συνάδελφοι συνεργάζονται για μια εργασία που θα μπορούσε να γίνει μόνη της. «Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της εμπιστοσύνης, της παραγωγικότητας και της ποιότητας της εργασίας», λέει – εφόσον όλοι είναι διαφανείς σχετικά με το ποιος συνέβαλε στο έργο, δηλαδή.
«Η λογοκλοπή και η αναλήθεια είναι «αντι-συνεργατικά» και αυτό είναι το Νο 1 χαρακτηριστικό που πρέπει να αποφεύγουν οι επαγγελματίες», λέει η Γκάρντνερ.
Διαβάστε ακόμη:
Μητσοτάκης: Αυτές είναι οι 3+1 προτεραιότητες για την νέα τετραετία