Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 3ο Xecutive Xperience, μία εκδήλωση αποκλειστικά για στελέχη ανώτατου επιπέδου (C-level), που διοργάνωσε το kariera.gr. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ετήσιας έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, και αφορά στις πρακτικές προσέλκυσης, επιλογής, διατήρησης ταλέντων, καθώς και στο Employer Branding που εφαρμόζουν περισσότερες από 200 εταιρείες στην Ελλάδα για το έτος 2023.
Το καλωσόρισμα στην εκδήλωση απηύθυνε η CEO του Kariera Group, Μαντώ Πατσαούρα. Όπως τόνισε, «το kariera.gr, ο μεγαλύτερος και πιο αναγνωρισμένος κόμβος της επαγγελματικής ζωής στη χώρα, όχι μόνο συνδέει εργοδότες με ταλέντα, αλλά προωθεί και τη γνώση στην αγορά εργασίας», ενώ επισήμανε ότι στόχος της εταιρείας μέσα από τις έρευνες είναι να καθοδηγήσουν τις στρατηγικές στον εργασιακό κλάδο για την απόκτηση ταλέντων.
Τα αποτελέσματα της έρευνας συζητήθηκαν και αναλύθηκαν από πάνελ ομιλητών, στο οποίο συμμετείχαν οι: Ηλέκτρα Διαμαντή (HR Director, Public Group), Κωνσταντίνος Κοτσίφης (HR Director, DEMO ABEE), Φώτης Ρήγας (Managing Director of Recruitment Services, Kariera Group) και Ιωάννης Νικολάου (Καθηγητής Οργανωσιακής Συμπεριφοράς & Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΟΠΑ). Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος και διευθυντής του imerisia.gr, Γιάννης Φώσκολος.
Η Ηλέκτρα Διαμαντή, HR Director της Public Group, σε ερώτηση σχετικά με το ραγδαία αυξημένο ενδιαφέρον για εξισορρόπηση εργασίας και προσωπικής ζωής, απάντησε ότι οι εταιρείες οφείλουν πλέον να ικανοποιούν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των εργαζομένων, προσφέροντάς τους αξία. Αυτό σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι έχουν ανάγκη από ένα μακροπρόθεσμο πλάνο που θα αναπτύσσουν την καριέρα τους μέσα από τη στρατηγική της εταιρείας, αντί να τη θεωρούν απλώς ως έναν προσωρινό σταθμό.
Ο Κωνσταντίνος Κοτσίφης, HR Director της DEMO ABEE, τόνισε με τη σειρά του ότι «το ολοένα αυξανόμενο κόστος ζωής σε συνδυασμό με την ασφάλεια που προσφέρει το επιχειρηματικό περιβάλλον στις μέρες μας, δίνει την ευκαιρία στους εργαζόμενους να αναζητούν αλλαγές. Για να τους προστατεύουν οι εταιρείες, θα πρέπει μεταξύ άλλων να εξασφαλίζουν καλές σχέσεις εντός των ομάδων εργασίας και ειδικά με τους προϊσταμένους.»
Ο Φώτης Ρήγας, Managing Director of Recruitment Services του Kariera Group, σε ερώτηση σχετικά με την αξία του Employer Branding, εξήγησε ότι πρόκειται για ζήτημα ουσίας. Αν και η εφαρμογή του στην Ελλάδα δεν είναι εύκολη, οι εταιρείες χρειάζεται να προσανατολιστούν στην υιοθέτηση μιας «εκ των έσω» στρατηγικής, διαμορφώνοντας το προφίλ που τους ταιριάζει και ενδιαφέρονται να επικοινωνήσουν προς τα έξω.
Ο Καθηγητής Ιωάννης Νικολάου αναφέρθηκε στη σημασία της εκπαίδευσης των εργαζομένων για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται στους εργασιακούς τους ρόλους. «Αυτό που έχει αναδειχθεί ως ανάγκη είναι το κομμάτι του reskilling. Οι επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν εκπαίδευση απολαμβάνουν και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν διαθέτουν τον προϋπολογισμό για να το υποστηρίξουν», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Καθηγητής.
Tι έδειξε η έρευνα
Τα αποτελέσματα της έρευνας του kariera.gr σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν από τον Φώτη Ρήγα και τον Καθηγητή Ιωάννη Νικολάου.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι τάσεις στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού (HR) δείχνουν ότι οι εταιρείες όλων των μεγεθών υιοθετούν τις σύγχρονες πρακτικές της αγοράς για την προσέλκυση, επιλογή και διατήρηση ταλέντων, ενώ από το 2023 προστέθηκε δυναμικά τόσο η ενίσχυση της εργοδοτικής φήμης (30%) όσο και η διαχείριση της εμπειρίας των εργαζομένων (25%). Οι κυρίαρχες πρακτικές για την προσέλκυση ταλέντων περιλαμβάνουν τη χρήση σύγχρονων εργαλείων (όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης), τις ιστοσελίδες καριέρας (job boards και career sites) και τη συνεργασία με πανεπιστήμια (μέσω προγραμμάτων πρακτικής άσκησης και Ημερών Καριέρας).
Από το 2019 έως το 2023, οι ευέλικτες μορφές εργασίας άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους, με το 2021 να αποτελεί σημείο καμπής λόγω των νέων συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία. Οι εταιρείες προσαρμόστηκαν σε αυτές τις συνθήκες, μετατοπίζοντας την έμφαση από τις αποδοχές και την εργασιακή ασφάλεια, στην ευεξία, την εκπαίδευση και την ευελιξία.
Η έρευνα ανέδειξε επίσης τις τάσεις στην επιλογή προσωπικού, με την αξιολόγηση των soft skills να αποκτά ιδιαίτερη σημασία το 2023. Ωστόσο, για την επιλογή ενός υποψήφιου εργαζομένου απαιτείται σημαντικός χρόνος, συνήθως από 1 έως 3 μήνες. Αυτό το φαινόμενο, όπως εξήγησε ο Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Ιωάννης Νικολάου, έχει διττή ερμηνεία. Από τη μία πλευρά, οι εργοδότες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση και αναζήτηση προσωπικού. Από την άλλη, οι υποψήφιοι διαθέτουν περισσότερο χρόνο για να αναζητήσουν εναλλακτικές θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον καθηγητή, «το “war for talent” γίνεται όλο και πιο έντονο, ανεξάρτητα από το πόσο καλή είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας».
Τι είναι το Employer Branding και ποια η σημασία του στην αγορά εργασίας
Οι εταιρείες αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζει η φήμη και η εικόνα του εργοδότη (Employer Branding) στη συνολική στρατηγική τους για την προσέλκυση και διατήρηση ταλέντων. Το 50% των εταιρειών θεωρεί το Employer Branding ως κορυφαία προτεραιότητα στη στρατηγική Ανθρώπινου Δυναμικού. Η κύρια επιλογή για την προβολή της εταιρικής εικόνας είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (95%), ενώ ακολουθούν με σημαντικό ποσοστό (79%) οι ιστοσελίδες καριέρας όπως το kariera.gr και τα career sites των εργοδοτών.
“Τις πταίει” και αποχωρούν οι εργαζόμενοι από τις εταιρείες
Σύμφωνα με την έρευνα, ο υψηλότερος ρυθμός αποχωρήσεων παρατηρείται στους τομείς των πωλήσεων, των επιχειρησιακών λειτουργιών (operations) και της πληροφορικής. Ένας από τους βασικούς λόγους αποχώρησης είναι οι καλύτερες αποδοχές και οι ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, ενώ καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι σχέσεις με τον άμεσο προϊστάμενο. Όπως επεσήμανε ο κ. Νικολάου «οι νέοι επιδιώκουν ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Αυτό κατέστη δυνατό μέσω της ευελιξίας που προσφέρει η εξ αποστάσεως εργασία. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα της ευημερίας των εργαζομένων».
Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας ΕΔΩ.
Διαβάστε ακόμη
Αναζητούνται 920.000 οφειλέτες με χρέη 25 δισ. ευρώ
ΑΚΤΩΡ: Πρόβα τζενεράλε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Πλειστηριασμοί: Με σφυρί-σοκ απειλείται το 5άστερο Ramada Plaza by Wyndham Thraki (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα