Την πρώτη θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά τα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων καφέ κατέχει πλέον η Κίνα, η οποία κατάφερε να ξεπεράσει τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με έκθεση του World Coffee Portal, τους τελευταίους δώδεκα μήνες ο αριθμός των γνωστών καταστημάτων πώλησης καφέ στην Κίνα αυξήθηκε κατά 58%, φτάνοντας τα 49.691 σημεία πώλησης.
Την αύξηση αυτή βοήθησε η γρήγορη επέκταση των Luckin Coffee και Cotti Coffee, μικρών καταστημάτων που εστιάζουν στην παράδοση, τα οποία πρόσθεσαν 5.059 και 6.004 νέα σημεία πώλησης αντίστοιχα.
Παράλληλα, κατά την ίδια περίοδο η Starbucks άνοιξε 785 καταστήματα στην Κίνα και πλέον είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία επώνυμου καφέ στη χώρα, με βάση τα καταστήματα.
Η Κίνα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στην Ανατολική Ασία, ενώ ακολοθυούν η Μαλαισία (28%) και οι Φιλιππίνες (15,3%). Συνολικά, τον τελευταίο χρόνο έξι από τις δέκα μεγαλύτερες αγορές (με βάση τα καταστήματα) σημείωσαν διψήφια αύξηση των σημείων πώλησης.
Η Starbucks εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στην Ανατολική Ασία, καθώς τους τελευταίους δώδεκα μήνες άνοιξε 1.223 καινούργια καταστήματα, φτάνοντας τα 13.524 σημεία πώλησης σε 15 αγορές. Ωστόσο, εγχώριες επιχειρήσεις όπως η Mega Coffee στη Ν. Κορέα, η Tomoro Coffee στην Ινδονησία και η Zus Coffee στη Μαλαισία, αμφισβητούν την κυριαρχία της Starbucks και αυξάνουν το μερίδιο αγοράς τους.
Καθώς η συνολική αγορά επώνυμων καταστημάτων καφέ στην Ανατολική Ασία ωριμάζει, οι ταχέως αναπτυσσόμενοι φορείς εκμετάλλευσης αναζητούν όλο και περισσότερο ευκαιρίες διεθνούς ανάπτυξης. Η Cotti Coffee έχει εισέλθει στη Ν. Κορέα, την Ινδονησία, την Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματός της στην Κίνα το 2022, ενώ τον τελευταίο χρόνο οι Luckin Coffee, Kopi Kenangan και Compose Coffee άνοιξαν τα πρώτα τους διεθνή καταστήματα.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 4.000 Κινέζοι, τουλάχιστον το 90% καταναλώνει ζεστό καφέ εβδομαδιαίως, ενώ το 64% καταναλώνει παγωμένο καφέ τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Ακόμη, το 89% των συμμετεχόντων επισκέπτεται ή παραγγέλνει από καφετέρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 20% το κάνει καθημερινά -γεγονός που δείχνει τον ρόλο των καταστημάτων καφέ στην προώθηση της κατανάλωσης.
Διαβάστε ακόμη
Η παγκόσμια ναυτιλία προετοιμάζεται για πολύμηνο «μπλόκο» στην Ερυθρά Θάλασσα (γράφημα)
Ρομάν Αμπράμοβιτς: Έχασε την προσφυγή κατά των κυρώσεων της ΕΕ
Η MYTILINEOS γίνεται ο μεγαλύτερος παραγωγός βωξίτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ