Εν μέσω κρίσης ηγεσίας βρίσκεται η Volkswagen, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος Χέρμπερτ Ντις ζητά την πρόωρη παράταση της σύμβαση του.
Με αυτόν τον τρόπο ο CEO της Volkswagen επιδιώκει να κερδίσει την ψήφο εμπιστοσύνης του διοικητικού συμβουλίου προκειμένου να προωθήσει τη μεταρρυθμιστική του ατζέντα, η οποία περιλαμβάνει μείωση του εργασιακού κόστους.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της μεγαλύτερης σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο πρόκειται να συγκληθεί για να αποφασίσει σχετικά με την παράταση της σύμβασης, σύμφωνα με το Reuters.
Σημειώνεται ότι η τρέχουσα θητεία του CEO λήγει το 2023.
Ο Αυστριακός διευθυντής, ο οποίος έφυγε από τη BMW το 2015 και βοήθησε τη VW να μεταρρυθμιστεί μετά το σκάνδαλο DieselGate, έχει απογοητεύσει τα εργατικά συνδικάτα καθώς προωθεί προγράμματα μείωσης του εργασιακού κόστους.
Η Εκτελεστική Επιτροπή του εποπτικού συμβουλίου, η οποία διευθύνεται από τον πρόεδρο της VW Χανς Πίτερ Πιτς, και τα ενδιαφερόμενα στελέχη πρόκειται να συναντηθούν την Τρίτη, όπως επιβεβαιώνουν στο πρακτορείο τρεις γνώστες του θέματος. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες.
Οι γερμανικές εταιρείες συνήθιζαν σκόπιμα να επεκτείνουν τα συμβόλαια των μελών του διοικητικού συμβουλίου μόνο ένα χρόνο πριν από τη λήξη τους. Εντούτοις, ο Ντέις, ζητά την επιτάχυνση της διαδικασίας καθώς ο Μπερντ Όστερλοχ, επικεφαλής όλων των εργατικών σωματείων της Volkswagen παγκοσμίως, έχει εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά του για τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες του Ντέις.
Οι τελευταίες περιελάμβαναν την τοποθέτηση δύο στελεχών που ευθυγραμμίζονται με τις απόψεις του Ντέις στις θέσεις του οικονομικού διευθυντή και του υπεύθυνου προμηθειών.
Αντί να εγκρίνουν κάθε μεμονωμένο διορισμό, οι ηγέτες της εργασίας επιμένουν στην έγκρισης μιας «λύσης πακέτου» που να είναι «αρμονική», ανέφεραν δύο γνώστες του θέματος.
Ο Όστερλοχ φέρεται επίσης να αντιτίθεται στην πρόωρη παράταση της σύμβασης του Ντέις, ανέφερε μία από τις τρεις πηγές του Reuters.
Η συνάντηση πραγματοποιείται την ίδια ημέρα που ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, αναμένεται να λάβει το βραβείο Axel Springer για τα επιτεύγματά του στον τομέα της μηχανικής στο Βερολίνο, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να κατασκευάσει εργοστάσιο στα περίχωρα της γερμανικής πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της Volkswagen υπογραμμίζει τις δυσκολίες μεταρρυθμίσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου οι εκπρόσωποι της εργασίας ελέγχουν τις μισές έδρες στο διοικητικό συμβούλιο και οι τοπικοί πολιτικοί έχουν ποσοστό ψήφου 20%. Γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις ψηφοφορίες για τις στρατηγικές μεταρρυθμίσεις.
«Η εταιρεία διαθέτει μερικές από τις πιο διάσημες μάρκες διεθνώς, έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει οποιαδήποτε τεχνολογία και την κινητήρια δύναμη για να γίνει πρωτοπόρος». Αυτό που φαίνεται να λείπει είναι η σωστή εταιρική διακυβέρνηση», ανέφερε ο αναλυτής της Bernstein, Αρντ ‘Ελινγκχορστ.
«Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ψευδαίσθηση, αυτή η μεταρρύθμιση θα προκαλεί πάντα συγκρούσεις. Είτε υπάρχει νέος διευθύνων σύμβουλος είτε όχι, οι ερωτήσεις θα παραμείνουν οι ίδιες και οποιοσδήποτε διευθύνων σύμβουλος της VW θα χρειαστεί την πλήρη υποστήριξη από τους μεγαλύτερους μετόχους της VW, τις οικογένειες της Porsche».
Η αξία της Volkswagen αποτιμάται στα 77,2 δισ, ευρώ, πολύ πιο κάτω από την Toyota, η αξία της οποίας είναι στα 155,7 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ της Tesla στα 555 δισ. δολάρια.
Διαβάστε ακόμη:
ΥΠΟΙΚ: Παράταση για να πληρωθεί Δεκέμβριο και η δόση Νοεμβρίου
ΠΟΜΙΔΑ: Να επαναλειτουργήσει με αλλαγές η πλατφόρμα της ΚΕΔΕ
Πάνω από 448.203 επιχειρήσεις συμμετείχαν στην Επιστρεπτέα Προκαταβολή 4