Άλμα 20% στις μετοχές της Volvo Cars, μετά την ανακοίνωση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότηση της θυγατρικής Polestar Automotive.
Η Volvo κατέγραψε αύξηση 10% σε ετήσια βάση στις καθαρές πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου σε 148,1 δισ. σουηδικές κορώνες (14,16 δισ. δολάρια), ανεβάζοντας το σύνολο του έτους 2023 σε 552,8 δισ. κορώνες. Τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη εκτινάχθηκαν στα 18,38 εκατ. κορώνες από 12,17 εκατ. κορώνες την ίδια περίοδο του 2022, όπως μεταδίδει το CNBC.
Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να παραδώσει τη διαχείριση της προβληματικής μάρκας πολυτελών αυτοκινήτων Polestar στον κύριο μέτοχο της Volvo, την κινεζική Geely Holding, η οποία κατέχει μερίδιο 78,65% στην εταιρεία, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG.
Στην ετήσια έκθεσή της, η Volvo δήλωσε ότι η Polestar «εισέρχεται στην επόμενη συναρπαστική φάση της διαδρομής της με ένα ενισχυμένο επιχειρηματικό σχέδιο και δράσεις κόστους, αλλά ότι η μητρική εταιρεία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της Volvo Cars και στη συγκέντρωση των πόρων της αναλόγως.
Ως εκ τούτου, αξιολογούμε μια πιθανή προσαρμογή της συμμετοχής της Volvo Cars στην Polestar, συμπεριλαμβανομένης της διανομής μετοχών στους μετόχους της Volvo Cars. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα η Geely Sweden Holdings να γίνει ένας σημαντικός νέος μέτοχος», πρόσθεσε η εταιρεία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, Jim Rowan, δήλωσε την Πέμπτη στη Silvia Amaro του CNBC ότι πρόκειται για μια “φυσική εξέλιξη” στη σχέση μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Προφανώς, ξεχωρίσαμε την Polestar ως ξεχωριστή εταιρεία πριν από πολύ καιρό, και από τότε επωάζουμε και συνεργαζόμαστε με την Polestar για αρκετά χρόνια»», δήλωσε ο Rowan.
«Τώρα, η Polestar … έχει ένα πολύ συναρπαστικό μέλλον μπροστά της, έχει μετακινηθεί από εταιρεία ενός αυτοκινήτου σε εταιρεία τριών αυτοκινήτων, έχει δύο ολοκαίνουργια αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν πολύ σύντομα, στην πραγματικότητα το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, και αυτό θα την οδηγήσει σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης».
Η Volvo Cars κατέχει περίπου 44% των μετοχών της Polestar, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG, έχοντας εξαγοράσει την εταιρεία το 2015. Η συμπατριώτισσα μάρκα πολυτελών ηλεκτρικών οχημάτων αγωνίζεται από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο τον Ιούνιο του 2022 και οι αναλυτές ήταν επιφυλακτικοί ότι είχε γίνει βαρίδι για τους πόρους της Volvo.
Ο Rowan δήλωσε ότι αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για τη Volvo Cars να αρχίσει να μειώνει τη συμμετοχή της στην Polestar και για την εταιρεία να «αναζητήσει χρηματοδότηση εκτός της Volvo».
«Αυτό επιτρέπει σε εμάς και στη Volvo επίσης να επικεντρωθούμε πλήρως στην αναπτυξιακή μας πορεία, ειδικά σε ορισμένες από τις τεχνολογικές επενδύσεις που πρέπει να κάνουμε τα επόμενα δύο-τρία χρόνια».
Σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη, η Polestar δήλωσε ότι «καλωσορίζει την Geely Sweden Holding ως πιθανό άμεσο νέο μέτοχο» και ότι η Volvo Cars «θα παραμείνει στρατηγικός εταίρος σε τομείς όπως η Ε&Α, η κατασκευή, το after sales και το εμπόριο».
«Με την αυξανόμενη σειρά αποκλειστικών αυτοκινήτων επιδόσεων, η Polestar βρίσκεται σε μία από τις πιο ελπιδοφόρες φάσεις της ανάπτυξής της», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar Thomas Ingenlath.
«Προσβλέπουμε στη συνέχιση της συνεργασίας με τη Volvo Cars, καθώς και στο να επωφεληθούμε από ακόμη μεγαλύτερες συνέργειες με τη Geely σε τεχνολογίες προσανατολισμένες στο μέλλον».
Διαβάστε ακόμη
Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό – Αυστηρές ποινές για παρανομίες
Εurostat: Στο 3,2% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιανουάριο – Υποχώρησε στο 2,8% στην Ευρωζώνη
Σε υψηλό 10 μηνών ο PMI Ευρωζώνης – Νέα συρρίκνωση της μεταποίησης τον Ιανουάριο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ