search icon

Διεθνή

Volkswagen: Το mega deal των $5 δισ. που θα σώσει τη Rivian

Η επένδυση θα βοηθήσει τη Rivian να αποκτήσει θετικές ταμειακές ροές - Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο περίπου 50% υπερφορτώνοντας δυνητικά την αγοραία αξία της εταιρείας κατά σχεδόν 6 δισ. δολάρια

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ετοιμάζει νέα επένδυση έως και 5 δισεκατομμύρια δολάρια στην αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Rivian, στο πλαίσιο μιας νέας, εξίσου ελεγχόμενης κοινοπραξίας για την κοινή χρήση της αρχιτεκτονικής και του λογισμικού των ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσαν οι εταιρείες την Τρίτη.
Οι μετοχές της Rivian σημείωσαν άνοδο περίπου 50% σε διευρυμένες συναλλαγές μετά την ανακοίνωση, υπερφορτώνοντας δυνητικά την αγοραία αξία της εταιρείας κατά σχεδόν 6 δισ. δολάρια.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια κρίσιμη περίοδο, καθώς οι νεοσύστατες εταιρείες EV παλεύουν με την επιβράδυνση της ζήτησης εν μέσω υψηλών επιτοκίων και μειωμένων μετρητών, ενώ οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να κατασκευάσουν οχήματα με μπαταρίες και προηγμένο λογισμικό.

Η επένδυση θα παράσχει στην Rivian την απαραίτητη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη των λιγότερο ακριβών και μικρότερων SUV R2 που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2026 και των σχεδιαζόμενων crossover R3, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος RJ Scaringe στο Reuters. Επιπλέον, η σύμπραξη θα επιτρέψει στη Rivian να μειώσει το λειτουργικό κόστος με την αξιοποίηση του όγκου των προμηθειών, συμπεριλαμβανομένων των τσιπ και των εξαρτημάτων, είπε.

Θα βοηθήσει επίσης τη Rivian, γνωστή για τη ναυαρχίδα της, τα SUV R1S και τα pickups R1T, να αποκτήσει θετικές ταμειακές ροές. Η εταιρεία θα παραχωρήσει άδεια χρήσης της υπάρχουσας πνευματικής ιδιοκτησίας της στην κοινοπραξία και το R2 θα είναι το πρώτο όχημα που θα χρησιμοποιεί λογισμικό από την κοινοπραξία. Θα ακολουθήσουν οχήματα της Volkswagen, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών σημάτων Audi, Porsche, Lamborghini και Bentley, σύμφωνα με το Reuters.
«Οποιαδήποτε εισροή μετρητών όπως αυτή είναι τεράστια. Η υποστήριξη του ομίλου Volkswagen σίγουρα ενισχύει την ιστορία τους προς την Ευρώπη και τελικά προς την Ασία», δήλωσε ο Βιτάλι Γκολομπ, διευθύνων σύμβουλος της Mavka Capital, επενδυτής της Rivian.

Για τη Volkswagen, οι αναλυτές και οι επενδυτές βλέπουν την επένδυση ως μια κίνηση για την επίλυση των προβλημάτων λογισμικού της εταιρείας. Το τμήμα λογισμικού της VW, Cariad – που δημιουργήθηκε υπό τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου VW Χέρμπερτ Ντις– έχει υπερβεί τον προϋπολογισμό του και δεν έχει επιτύχει τους στόχους του. Αυτό συνέβαλε στην αποχώρηση του Ντις τον Σεπτέμβριο του 2022.

Η Volkswagen θα επενδύσει άμεσα 1 δισεκατομμύριο δολάρια στη Rivian μέσω ενός ομολόγου που θα μετατραπεί σε μετοχές την 1η Δεκεμβρίου, με την επιφύλαξη των εγκρίσεων των ρυθμιστικών αρχών. Η Volkswagen θα καταβάλει επίσης 1 δισεκατομμύριο δολάρια κατά την έναρξη λειτουργίας της κοινοπραξίας, που αναμένεται το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα επενδύσει επίσης 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετοχές της Rivian – 1 δισεκατομμύριο δολάρια το καθένα το 2025 και το 2026 – με την προϋπόθεση ότι η νεοσύστατη επιχείρηση θα επιτύχει ορισμένα ορόσημα, και θα παράσχει δάνειο ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων το 2026.

«Ψαλίδι» στο κόστος

Ακόμη και με ζημίες σχεδόν 40.000 δολαρίων για κάθε όχημα που παραδίδει, η Rivian έχει πιο σταθερή πορεία από άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις EV που αναγκάστηκαν να μειώσουν τις τιμές ή να καταθέσουν αίτηση πτώχευσης, συμπεριλαμβανομένης της Fisker νωρίτερα αυτό το μήνα.

Για να κρατήσει το κεφάλι της πάνω από το νερό, η Rivian έχει μειώσει το κόστος, ακόμη και όταν προσπαθεί να παραδώσει τα EVs της εγκαίρως. Έχει επίσης επαναδιαπραγματευτεί συμβάσεις με προμηθευτές και κατασκευάζει ορισμένα εξαρτήματα στο σπίτι της.

Η εταιρεία έχει αναθεωρήσει τη διαδικασία κατασκευής της, η οποία έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του κόστους των υλικών, δήλωσε ο Scaringe στο Reuters την περασμένη εβδομάδα.
Τα μετρητά και οι βραχυπρόθεσμες επενδύσεις της Rivian μειώθηκαν κατά περίπου 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε λίγο κάτω από 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Πριν από τη συμφωνία με τη VW, η Rivian είχε δηλώσει ότι διέθετε αρκετά κεφάλαια για να λανσάρει τα SUV R2.

«Σίγουρα θα χρειάζονταν κάτι για να ξεπεράσουν το λανσάρισμα των R2. Αυτό σίγουρα βοηθάει στην επέκταση αυτού του εύρους», δήλωσε ο Σαμ Φιοράνι, αντιπρόεδρος της εταιρείας ερευνών AutoForecast Solutions.
Η μετοχή της Rivian έχει μειωθεί στο μισό μέχρι στιγμής φέτος. Οι έμποροι έχουν ποντάρει πολλά στο ότι η μετοχή θα πέσει, με το ισοδύναμο του 18% των μετοχών της να έχει πωληθεί πρόσφατα με ανοικτές πωλήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της S3 Partners.

Η Volkswagen δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι εμμένει στα σχέδιά της να λανσάρει 25 μοντέλα EV στη Βόρεια Αμερική σε όλες τις μάρκες του ομίλου της μέχρι το 2030, ακόμη και όταν αναγνώρισε την επιβράδυνση της ανάπτυξης στον τομέα αυτό. Οι μετοχές της εταιρείας έχουν υποχωρήσει περίπου 3% μέχρι στιγμής φέτος.

Ο Γκολομπ της Mavka Capital δήλωσε ότι η VW δεν είναι μεγάλος παίκτης στις κατηγορίες των μεγάλων SUV και pickup στις ΗΠΑ και απέτυχε να κάνει διάλειμμα με το crossover ηλεκτρικό SUV ID4. Αλλά η συνεργασία με τη Rivian δίνει στην εταιρεία επιλογές, είπε.

Η Volkswagen δήλωσε την Τρίτη ότι το λογισμικό της Rivian θα χρησιμοποιηθεί επίσης από την εκτός δρόμου EV μάρκα Scout της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα για τη συναρμολόγηση pickups και SUV που θα ανταγωνίζονται τη Rivian. Το εργοστάσιο έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει στα τέλη του 2026.

Το Cariad της VW αγωνίζεται εδώ και χρόνια. Οι αναλυτές λένε ότι τμήματα του παλαιού συστήματός της προέρχονται από προμηθευτές, γεγονός που καθιστά περίπλοκη την ενσωμάτωση όλων των διαφορετικών κομματιών. Τα προβλήματα στη μονάδα καθυστέρησαν τις εργασίες σε σημαντικά νέα μοντέλα οχημάτων Porsche e-Macan και Audi Q6 e-tron.

Η Volkswagen έχει λανσάρει μια νέα αρχιτεκτονική λογισμικού, αλλά τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας θα κυκλοφορήσουν στην αγορά μόλις το 2028.
Παρόλα αυτά, η VW δήλωσε ότι η Cariad θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην κλιμάκωση του λογισμικού που χρησιμοποιείται σε όλες τις μάρκες.

Διαβάστε ακόμη

IRIS: Παγώνουν τα πρόστιμα για 400.000 μέχρι να ανακοινωθεί νέα διορία

Τεχνητή νοημοσύνη: Μπορεί να επιλέξει και υποψηφίους προς πρόσληψη

Μάστιγα ο υπερτουρισμός: Σε αυτόν τον προορισμό οι τουρίστες θα πληρώνουν πλέον περισσότερα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version