Σοκ έχουν προκαλέσει οι εικόνες από τη στιγμή που το φορτηγό πλοίο Dali έπεσε πάνω στην γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για έως και 20 άτομα – εργάτες – που βρίσκονταν πάνω της και βρέθηκαν στο νερό μετά την πρόσκρουση του πλοίου σε έναν από τους πυλώνες της.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή, καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα.
«Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν “κάτι συμβαίνει εδώ”» πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός. Κατά τον ίδιο «η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης».
Την εκδοχή αυτή ενισχύει η ανακοίνωση της εταιρεία Synergy Marine Group που διαχειρίζεται το πλοίο που έπεσε πάνω στη γέφυρα, σύμφωνα με την οποία, όπως μετέδωσε το Sky News, στα μέλη του πληρώματος που έχουν καταμετρηθεί βρίσκονται και δύο «πιλότοι» (σ.σ. πρόκειται για εργαζόμενους σε λιμάνια που επιβιβάζονται στα πλοία όταν αυτά τα προσεγγίζουν ή αποπλέουν από αυτά).
Ενδεικτική της σοβαρότητας της κατάστασης είναι, πάντως, η απόφαση του κυβερνήτη του Μέριλαντ, Γουές Μουρ, να την κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης προκειμένου να υπάρξει ενίσχυση από την κυβέρνηση Μπάιντεν.
Η ανάλυση των καρέ
Το βρετανικό κανάλι προχώρησε σε ανάλυση των καρέ πριν την πρόσκρουση του πλοίου αλλά και των δεδομένων από την κίνησή του, σημειώνοντας ότι το Dali φαίνεται να χάνει ισχύ στη μηχανή, να προσαρμόζει την πορεία του και να βγάζει καπνό πριν να χτυπήσει τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη.
Όπως φαίνεται στα στοπ καρέ από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.
Στις 01:28:44 τοπική ώρα Βαλτιμόρης το πλοίο προσκρούει σε πυλώνα της γέφυρας που καταρρέει μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Η έρευνα διάσωσης
Μετά την πρόσκρουση του πλοίου και την κατάρρευση της γέφυρας είναι σε εξέλιξη μια μεγάλη επιχείρηση διάσωσης, καθώς σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πυροσβεστικής της Βαλτιμόρης στο νερό μπορεί να έχουν βρεθεί έως και 20 εργάτες που ήταν στην γέφυρα τα ξημερώματα της Τρίτης.
Την επιχείρηση δυσκολεύουν οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού στην περιοχή (9-10 βαθμούς Κελσίου) αλλά και το πετρέλαιο που έχει χυθεί στο νερό.
Διαβάστε ακόμη:
ΒΟΑΚ: Το δύσκολο σταυρόλεξο της μεγάλης παραχώρησης του 1,8 δισ. και τα επόμενα ορόσημα
FSRU Αλεξανδρούπολης: Με το χέρι στο… «κλειδί» για την έναρξη λειτουργίας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ