Αφού πρώτα ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει δασμούς 25% σε «όλα τα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες», ο Ντόναλντ Τραμπ ξεκαθάρισε ότι ο βασικός του σύμβουλος και επικεφαλής  της Tesla Ελον Μασκ, δεν είχε τοποθετηθεί επί του θέματος, «επειδή μπορεί να υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων».

Πρόσθεσε ότι ο Μασκ δεν του είχε ζητήσει ποτέ «ούτε μια χάρη σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις του», μεταδίδει το CNBC.

Ο Μασκ υπηρετεί ως ανώτερος σύμβουλος του Τραμπ, έχοντας νωρίτερα συνεισφέρει 290 εκατομμύρια δολάρια για να βοηθήσει την επάνοδό του στον Λευκό Οίκο. Ενώ ο Μασκ παραμένει στο τιμόνι των εταιρειών του, συμπεριλαμβανομένων των SpaceX και Tesla, ηγείται επίσης του Τμήματος Κυβερνητικής Αποδοτικότητας (DOGE), το οποίο έχει ως αποστολή να μειωθούν οι δαπάνες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, το προσωπικό της, καθώς και να ενοποιηθούν ή να καταργηθούν διάφορες ομοσπονδιακές υπηρεσίες και οργανισμοί.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ο Τραμπ μετέτρεψε το  γκαζόν στο νότιο τμήμα του Λευκού Οίκου σε προσωρινό εκθεσιακό χώρο της Tesla. Η εταιρεία παρέδωσε εκεί πέντε από τα ηλεκτρικά οχήματά της για να τα επιθεωρήσει ο πρόεδρος, αφού είχε δηλώσει, σε ανάρτησή του στο Truth Social, ότι θα αγοράσει ένα Tesla για να δείξει την υποστήριξή του στον Μασκ και την επιχείρηση. Ο Μασκ στάθηκε στο πλευρό του, ενώ ο Τραμπ αποκάλεσε τα οχήματα «όμορφα» και εξήρε τον ανορθόδοξο σχεδιασμό του γωνιακού, ατσάλινου Tesla Cybertruck.

Όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους αν οι νέοι δασμοί θα είναι καλοί για την επιχείρηση αυτοκινήτων του Μασκ, την Tesla, ο Τραμπ είπε ότι μπορεί να είναι «ουδέτεροι ή μπορεί να είναι και καλοί». Επισήμανε τα εργοστάσια συναρμολόγησης οχημάτων της Tesla στο Όστιν του Τέξας και στο Φρίμοντ της Καλιφόρνια και εκτίμησε ότι «όποιος έχει εργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες  θα ωφεληθεί». Αυτό  προστατεύει την Tesla σε μεγαλύτερο βαθμό από τους νέους δασμούς του Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και βασικά εξαρτήματα.

Η Tesla έγραψε πρόσφατα, σε επιστολή της προς τον εμπορικό αντιπρόσωπο των ΗΠΑ, ότι  «ορισμένα εξαρτήματα και συστατικά είναι δύσκολο ή αδύνατο να προμηθεύονται εντός των Ηνωμένων Πολιτειών». Η εταιρεία τον προέτρεψε τον  να «εξετάσει τις επιπτώσεις σε μεταγενέστερο στάδιο ορισμένων προτεινόμενων δράσεων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών».

Η Tesla και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν συνήθως προβολείς, υαλοπίνακες αυτοκινήτων, φρένα, πάνελ αμαξώματος, εξαρτήματα ανάρτησης και πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων για διάφορα ηλεκτρικά συστήματα στα οχήματά τους από ξένους προμηθευτές στο Μεξικό, τον Καναδά και την Κίνα, κυρίως.

Ο Μασκ και η Tesla δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με το πώς οι νέοι δασμοί 25% μπορεί να επηρεάσουν τις δραστηριότητές τους.

Η Tesla αντιμετωπίζει μια επίθεση ανταγωνισμού με περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα από ποτέ άλλοτε. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, η BYD στην Κίνα, δεν έχει ποτέ λάβει άδεια να πουλάει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της General Motors, Ford, Rivian και η Tesla είδαν τις μετοχές τους να υποχωρούν ελαφρώς μετά από ώρες μετά την τελευταία ανακοίνωση των δασμών.

Διαβάστε ακόμη 

Ελένη Τσατσαρωνάκη (Το Μάννα): Tο εργοστάσιο στην Αττική και η στροφή στο snacking (pics)

Φυσικό αέριο: Οι τιμές στην Ευρώπη πέφτουν λόγω άφθονων ροών LNG και… καιρού (γράφημα)

Ψηφιακό πελατολόγιο: Από την πινακίδα του αυτοκινήτου μέχρι την πίστα της δεξίωσης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα