Σε συμφωνία προχώρησε σήμερα η Τουρκία με τους ομολόγους της, κατά την οποία εξακολουθεί να ισχύει ο νέος κανονισμός, που απαιτεί από τα πετρελαιοφόρα να επιδεικνύουν επιστολή που επιβεβαιώνει πως είναι ασφαλισμένα, προτού διασχίσουν τα τουρκικά στενά.
Τα τουρκικά μέτρα, τα οποία τέθηκαν σε ισχύ την 1η Δεκεμβρίου, απαιτούν από τα πλοία να παρέχουν απόδειξη της ασφάλισής τους για τη διάρκεια του πλου τους μέσω του Βοσπόρου ή για τον ελλιμενισμό τους σε λιμάνια στην Τουρκία.
Ο κανονισμός προκάλεσε καθυστερήσεις στη ναυσιπλοΐα, αφού έως 20 δεξαμενόπλοια περίμεναν ταυτόχρονα την περασμένη εβδομάδα στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς έκαναν τις απαραίτητες ενέργειες για να παρουσιάσουν τα απαραίτητα έγγραφα.
Η Ναυτιλιακή Αρχή της Τουρκίας ανακοίνωσε πως 22 από τα 26 πετρελαιοφόρα, που είχαν φτάσει στον Βόσπορο, παρουσίασαν την απαραίτητη επιστολή και 19 έχουν ήδη διαπλεύσει τα στενά.
Όπως αναφέρει το Reuters, τέσσερα πλοία εξακολουθούν να περιμένουν στη Μαύρη θάλασσα, ενώ οι Αρχές αναμένουν μια επιστολή επιβεβαίωσης της ασφάλισής τους, πριν τους επιτρέψουν να διαπλεύσουν τον Βόσπορο, πρόσθεσε η εν λόγω Αρχή.
«Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι οι συνομιλίες που διεξαγάγαμε με τους ομολόγους μας κατέληξαν στην αποδοχή των νέων κανονισμών μας που θα προστατεύσουν τα τουρκικά στενά, καθώς και το ότι το ναυτιλιακό εμπόριο συνεχίζεται κανονικά», ανακοίνωσε η Ναυτιλιακή Αρχή.
Δυτικοί ασφαλιστές έχουν δηλώσει πως οι κανονισμοί μπορεί να σημαίνουν ότι θα πρέπει να παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη ακόμη και στην περίπτωση που το πλοίο παραβιάζει τις κυρώσεις εναντίον χωρών, περιλαμβανομένης της Ρωσίας, κάτι που δεν είναι έτοιμοι να κάνουν.
Στην αναθεωρημένη επιστολή, την οποία είδε το Reuters, φαίνεται πως η διατύπωση έχει αλλάξει και οι ασφαλιστές δεν φέρουν ευθύνη σε όλες τις περιπτώσεις.
Η νορβηγική ασφαλιστική εταιρεία πλοίων Gard επιβεβαίωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία που επιτρέπει στα πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο να συνεχίσουν τα ταξίδια τους μέσω των ελεγχόμενων από την Τουρκία υδάτων, έπειτα από συνεννόηση ανάμεσα στην Τουρκία και την ένωση ασφαλιστών πλοίων International Group.
Εκπρόσωπος της Gard εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι επιτεύχθηκε τελικά μια συμφωνία. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σχόλιο από την International Group.
Ο μέσος χρόνος αναμονής των δεξαμενοπλοίων στο Βόσπορο για να πλεύσουν προς νότο μειώθηκε σε 2,9 ως 3,4 ημέρες, από 3,8 ως 4,3 ημέρες τη Δευτέρα, ανακοίνωσε η ναυτιλιακή υπηρεσία Tribeca. Την περασμένη εβδομάδα ο μέσος χρόνος αναμονής ήταν πάνω από 6 ημέρες.
Διαβάστε ακόμη
Κολάνοβιτς (JP Morgan): Στροφή 180° – Προτείνει άμυνα στους επενδυτές το 2023
ΑΔΜΗΕ – Telecom Egypt: Ξεκινούν την τηλεπικοινωνιακή διασύνδεση ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αφρική
Deal Μυτιληναίου και Γουάτσα – Η Fairfax γίνεται ο 2ος μεγαλύτερος μέτοχος της Mytilineos