Το άλμα του πληθωρισμού, η συνεπαγόμενη αύξηση του κόστους ζωής και η αδυναμία των καταναλωτών να ανταποκριθούν σε αυτήν, αποτελεί τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών το 2023. Τη στιγμή που οι πολίτες περιορίζουν τις – θεωρούμενες μέχρι πρότινος ως ανελαστικές – δαπάνες για συνδεσιμότητα, το κόστος ζωής αναδεικνύεται στη μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών το τρέχον έτος
To 1/3 των πολιτών παγκοσμίως σκέφτεται να περικόψει τις δαπάνες για συνδεσιμότητα. Η αύξηση του κόστους ζωής έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να αναπροσαρμόσουν την ιεράρχηση των δαπανών τους: πλέον, ένας στους τρεις (το 33%) απαντά ότι σκοπεύει να περικόψει τις τηλεπικοινωνιακές του δαπάνες, για να χρηματοδοτήσει άλλες ανάγκες.
Η αποτυχία των εταιρειών τηλεπικοινωνιών να ανταποκριθούν σε αυτήν τη μεταβολή νοοτροπίας αποτελεί, πλέον, τη μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζει ο κλάδος, σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη της EY για τις 10 κορυφαίες προκλήσεις για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών (Top 10 risks in telecommunications 2023).
Καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες βρίσκονται υπό αυξανόμενη πίεση, έρευνα της EY δείχνει ότι το 60% των νοικοκυριών ανησυχούν σχετικά με τις αυξανόμενες τιμές για τις συνδρομές ευρυζωνικών συνδέσεων, ενώ σχεδόν οι μισοί (45%) πιστεύουν ότι πληρώνουν υπερβολικά χρήματα για υπηρεσίες περιεχομένου.
Ενώ η αξιοπιστία του δικτύου παραμένει ένα σημείο, που απασχολεί ιδιαίτερα τους καταναλωτές, η ανθεκτικότητα και η εμβέλεια των υποδομών, η οποία βρισκόταν στην πρώτη θέση της κατάταξης από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, βρέθηκε τώρα στην πέμπτη θέση, καθώς άλλες προκλήσεις γίνονται ακόμη πιο πιεστικές.
Η απειλή της κυβερνοασφάλειας
Η κυβερνοασφάλεια αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη πρόκληση για τις εταιρείες του κλάδου το 2023. Μάλιστα, η υποτίμηση των μεταβαλλόμενων απαιτήσεων ως προς την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη έχει ανέβει από την τρίτη στη δεύτερη θέση της κατάταξης των κινδύνων για τις τηλεπικοινωνίες το 2023.
Πλέον, το 76% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών αναφέρει αύξηση των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο από χρόνο σε χρόνο. Πάντως, η έρευνα αναδεικνύει έλλειψη ευθυγράμμισης μεταξύ των αυξημένων επιπέδων τρωτότητας και του ελέγχου, που ασκούν τα διοικητικά συμβούλια.
Κι αυτό γιατί το 39% των επικεφαλής της ασφάλειας πληροφοριών των εταιρειών τηλεπικοινωνιών (CISOs) πιστεύουν ότι η ασφάλεια δε θεωρείται επαρκώς μέρος των στρατηγικών επενδύσεων. Επιπλέον, τα τμήματα ασφαλείας πληροφοριών υπονομεύονται από την απομόνωση από την υπόλοιπη επιχείρηση, παρά την ενίσχυση του ρόλου τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας (υπογραμμίζεται από το 58% των CISO των εταιρειών τηλεπικοινωνιών).
Λιγότερο από το ένα τρίτο (31%) των CISO πιστεύει ότι οι σχέσεις με τις ομάδες ανάπτυξης προϊόντων χαρακτηρίζονται από μέτρια ή υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης. Το ζήτημα αυτό επιδεινώνεται από την αυξανόμενη ανησυχία μεταξύ των καταναλωτών, καθώς η πανδημία έχει εντείνει τους προϋπάρχοντες φόβους τους σχετικά με την αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων.
Πράγματι, το 46% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι αδύνατο να διατηρήσει τα προσωπικά του δεδομένα ασφαλή, όταν χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο.
Απώλεια προσωπικού
Στην τρίτη θέση της κατάταξης των κινδύνων των τηλεπικοινωνιών του 2023, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, βρίσκεται η αδυναμία βελτίωσης της κουλτούρας του ανθρώπινου δυναμικού και των τρόπων εργασίας που αποτελεί έναν εξελισσόμενο κίνδυνο, καθώς οι απόψεις εργοδοτών και εργαζομένων συνεχίζουν να αποκλίνουν.
Ενώ το 91% των υπαλλήλων στην τεχνολογία, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, την ψυχαγωγία και τις τηλεπικοινωνίες (TMT) θέλουν να εργάζονται εξ αποστάσεως για δύο ή περισσότερες ημέρες την εβδομάδα, το 25% των διοικήσεων του κλάδου πιστεύουν ότι οι άνθρωποι τους, πρέπει να επιστρέψουν στο γραφείο πέντε ημέρες την εβδομάδα.
Είναι ανησυχητικό ότι η απώλεια του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση στον κλάδο των TMT: το 53% των ερωτηθέντων εργαζομένων στον κλάδο δηλώνουν ότι σκοπεύουν να εγκαταλείψουν τη σημερινή τους θέση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, σε σύγκριση με έναν μέσο όρο 43% σε όλους τους κλάδους
Περί βιώσιμης ανάπτυξης
Η έρευνα διαπιστώνει, επίσης, ότι η κακή διαχείριση της ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη εξελίσσεται σε ολοένα και πιο επείγουσα απειλή για τον κλάδο, ανεβαίνοντας από την πέμπτη θέση, πέρυσι, στην τέταρτη θέση στην κατάταξη του 2023.
Η ποιότητα των δημοσιοποιήσεων των τηλεπικοινωνιακών φορέων σχετικά με την κλιματική αλλαγή μειώνεται από χρόνο σε χρόνο, καθώς το 39% των ερωτηθέντων δεν δημοσιοποιούν τη στρατηγική τους για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, το σχέδιο μετάβασης τους ή τη στρατηγική απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα – παρά τις αυξανόμενες εκκλήσεις για ουσιαστική δράση από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Οι προσδοκίες των πελατών στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης εντείνονται, ασκώντας πίεση στους τηλεπικοινωνιακούς φορείς να ακολουθήσουν. Το 39% των καταναλωτών αναφέρει ότι οι πάροχοι συνδέσεων πρέπει να λάβουν περισσότερα μέτρα, ώστε να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα βιώσιμης ανάπτυξης. Την ίδια στιγμή, το 68% των μεγάλων επιχειρήσεων ενδιαφέρονται περισσότερο από πριν για τη χρήση της τεχνολογίας 5G στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης.
Οι υπόλοιποι κίνδυνοι, με τους οποίους βρίσκονται φέτος αντιμέτωποι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, είναι η αδυναμία επιτάχυνσης της αποτελεσματικότητας μέσω της ψηφιοποίησης, η αδυναμία ενίσχυσης της ανθεκτικότητας και της εμβέλειας των υποδομών, η αδυναμία αξιοποίησης νέων επιχειρηματικών μοντέλων, η αδυναμία μεγιστοποίησης της αξίας των υποδομών, η αναποτελεσματική συνεργασία με εξωτερικά οικοσυστήματα και η αδυναμία προσαρμογής στο μεταβαλλόμενο ρυθμιστικό περιβάλλον.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί οι «Big 4» επενδύουν στη δημιουργία εξειδικευμένων hubs στην επαρχία
«3η e-λικία»: Το νέο πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση – Σε ποιες περιοχές ξεκινά
Λογαριασμοί ρεύματος: Τι θα πληρώσετε με τη νέα επιδότηση – Παραδείγματα