Μόλις το TikTok «απελευθέρωσε» την in-app πλατφόρμα του για αγορές σε όλους τους χρήστες στις ΗΠΑ και έγινε προσβάσιμο σε όλους -εταιρείες και influencers-, ξεκίνησε αναπόφευκτα και η μέτρηση της απόδοσης της επένδυσής του στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τις πρώτες αντιδράσεις να είναι ανάμεικτες.
Η εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης έφερε και στην αμερικανική αγορά την επιτυχημένη της κατά τα άλλα in-app εφαρμογή, προκειμένου να προσελκύσει τους αγοραστές που πλήττονται από τον πληθωρισμό, ρίχνοντας την πρώτη βολή σε έναν πόλεμο τιμών με τους καθιερωμένους ανταγωνιστές, δηλαδή τις αμερικανικές Amazon και Walmart.
Στρατηγική επιτυχημένη για πολλά social media. Γιατί όμως δεν ισχύει το ίδιο και για το ταχύτατα αναπτυσσόμενο TikTok, όπως δείχνουν οι χλιαρές αντιδράσεις κάποιων εταιρειών που αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτό και κάνουν λόγο για μια μέτρια αύξηση των πωλήσεών τους μέχρι στιγμής;
Στις 12 Σεπτεμβρίου, η TikTok ανακοίνωσε την ανάπτυξη του Shop, το οποίο η εταιρεία άρχισε επίσημα να δοκιμάζει στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο του 2022. Το TikTok Shop είναι μια νέα αγορά όπου οι χρήστες μπορούν να αγοράζουν προϊόντα απευθείας μέσα από την εφαρμογή.
Τα brands μπορούν να εγγραφούν για να γίνουν μέρος του TikTok Shop και να αποκτήσουν πρόσβαση στο ταμείο της πλατφόρμας εντός της εφαρμογής, ενώ οι δημιουργοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα συνεργατών του TikTok Shop και να προτείνουν προϊόντα από μάρκες που αποτελούν μέρος του TikTok Shop στους ακολούθους τους με αντάλλαγμα μια προμήθεια επί των πωλήσεων.
Η λειτουργία αυτή ήταν προηγουμένως διαθέσιμη μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε επτά χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Το TikTok ελπίζει ότι οι πωλήσεις μέσω του TikTok Shop θα ξεπεράσουν τα 10 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2023, ενώ αυτή την στιγμή, οι αγοραστές στις ΗΠΑ ξοδεύουν σχεδόν 4 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα.
Η PacSun, η Revolve και η Willow Boutique, καθώς και το beauty brand KimChi Chic, είναι μόλις μερικές από τις μάρκες που μιλούν για «ποσοστά πωλήσεων που ακολουθούν αυξητικούς ρυθμούς, χωρίς ωστόσο να εμφανίζουν εντυπωσιακές εξάρσεις». Ενώ ο Πολ Ζορέγκι, συνιδρυτής της BK Beauty, τόνισε ότι «παρά την προβληματική του αρχική λειτουργία, οι νέες πωλήσεις που προέρχονται από το συγκεκριμένο e-shop, κυμαίνονται στο 10% με 20%, ενώ σε συνδυασμό με τη χρήση των προγραμμάτων για δημιουργούς, έφτασε μέχρι και το 30%».
Αν και οι πρώτες αντιδράσεις θυμίζουν αυτές των εταιρειών προς το Facebook όταν λάνσαρε τα δικά του αντίστοιχα Shops το 2020 και και δεν έτυχε θερμής υποδοχής άμα τη εμφανίσει του, σε ένα δεύτερο επίπεδο οι νέοι παίκτες της in-app εφαρμογής διαπίστωσαν το άλμα στις πωλήσεις τους, όταν χρησιμοποίησαν το πρόγραμμα συνεργατών του TikTok, όπου ένας πωλητής μπορεί να αξιοποιήσει τους δημιουργούς του TikTok για να μοιραστούν και να συνδέσουν τα προϊόντα του σε σύντομα βίντεο και livestream με αντάλλαγμα μια προμήθεια που τους καταβάλλεται.
Προκειμένου να εγγραφούν περισσότερα εμπορικά σήματα στο TikTok Shop, μάλιστα, η πλατφόρμα έχει εργαστεί για να ενσωματώσει εύκολα την εμπειρία αγορών της με όσο το δυνατόν περισσότερους e-retailers. Οι έμποροι του Shopify, για παράδειγμα, μπορούν να διαχειρίζονται το TikTok Shop τους απευθείας από το Shopify μέσω της εφαρμογής TikTok for Shopify App. Ενώ έχει προσθέσει συνεργάτες εκπλήρωσης όπως η Flowspace και η Shipbob, που εξασφαλίζουν την πιο ουσιαστική σύνδεση με τους καταναλωτές, επειδή είναι πιο ελκυστικό και δυναμικό ως μέσο.
Διαβάστε ακόμη
Σήμα Λαγκάρντ για τα επιτόκια: «Θα παραμείνουν αυξημένα για όσο χρειαστεί» (γραφήματα)
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Τέλος στις χρεώσεις για χειραποσκευές στο αεροπλάνο
Το deal Air France-KLM με την SAS ανοίγει το δρόμο για ενοποίηση αεροπορικών εταιρειών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ