Όταν το εμπορικό κατάστημα Nordstrom στις ΗΠΑ, σταμάτησε να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία για τη μηνιαία πορεία του, οι αναλυτές που παρακολουθούν την εταιρεία αφέθηκαν στη μοίρα τους. Χωρίς αυτές τις πληροφορίες, είναι πιο δύσκολο για αυτούς να αξιολογήσουν το κατά πόσο είναι υγιής η εταιρεία και να κάνει συστάσεις προς τους επενδυτές. Έτσι, ένα έξυπνος αναλυτής στράφηκε προς το… cheesecake!
Και πως ακριβώς λειτούργησε αυτό; Αυτός χρησιμοποίησε ως βάση τις πωλήσεις του «Cheesecake Factory», ενός διάσημου καταστήματος τσιζκέικ, ενός εκ των πολλών που υπάρχουν στα εμπορικά καταστήματα σαν το Nordstrom, ως αντίστοιχο παράδειγμα για τα στοιχεία των πωλήσεων του εμπορικού καταστήματος.
Σε σημείωμα προς τους πελάτες, ο αναλυτής λιανικών πωλήσεων της Credit Suisse, Michael Exstein, έγραψε: «Οι πωλήσεις των δύο καταστημάτων είναι στην πραγματικότητα πολύ στενά συνδεδεμένες».
Μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά ο Exstein είχε ένα προαίσθημα ότι πολλοί από τους ανθρώπους που θα σταματούσαν για μια μπουκιά στο Cheesecake Factory, θα το έπρατταν πριν ή μετά τα ψώνια τους στο Nordstrom. Ένας αγοραστής με αρκετά μεγάλη αυτοπεποίθηση για να κατευθυνθεί προς το εμπορικό κέντρο Nordstrom με ένα μάτσο σακούλες, θα ήταν πιθανότερο να επιδοθεί στην κατανάλωση ενός απίστευτου τζικέικ, όπως εξήγησε ο ίδιος.
Όπως αποδεικνύεται, ο Exstein έχει δίκιο: οι τάσεις των πωλήσεων στα δύο καταστήματα είναι παράξενα παρόμοιες, καθιστώντας αυτό το γεγονός ιδιαίτερα περίεργο αλλά και μια πολύ νόστιμη τακτική για την ανάλυση των λιανικών πωλήσεων.