Θα μπορούσε ένας υπολογιστής να καταλάβει πλήρως, τα συναισθήματά μας; Σύμφωνα με νεοφυείς επιχειρήσεις, η απάντηση είναι… ναι.
Αρκετές εταιρείες υποστηρίζουν πως η «τεχνητή συναισθηματική νοημοσύνη» θα μπορούσε να αντιληφθεί ακόμη και ανεπαίσθητες κινήσεις που κάνει το πρόσωπό μας, τις οποίες μάλιστα, ούτε, εμείς οι ίδιοι τις περισσότερες φορές, δεν καταλαβαίνουμε.
Σύμφωνα μάλιστα, με όσα αναφέρει το BusinessInsider, το EAI, όπως, είναι ευρέως γνωστό, μπορεί να διακρίνει τις διαφορές μεταξύ συναισθημάτων όπως η ευτυχία, η σύγχυση και ο θυμός. Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει πλέον, τη δυνατότητα στους υπολογιστές να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά των ανθρώπων.
Για τις εταιρείες, το EAI μπορεί να αποδειχθεί ένα ισχυρό εργαλείο. Η κατανόηση των πραγματικών σκέψεων, συναισθημάτων και προτιμήσεων του κοινού, θα βοηθούσε τις εταιρείες να δημιουργήσουν προϊόντα που εφάπτονται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών αυξάνοντας ταυτόχρονα, τις πωλήσεις τους. Ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ήδη, την τεχνητή συναισθηματική νοημοσύνη για την κατασκευή έξυπνων παιχνιδιών, ρομποτικής, οχημάτων και chatbot.
Πέρα από τις εμπορικές χρήσεις, το EAI θα μπορούσε να βοηθήσει τις εταιρείες στο χώρο εργασίας: Η γνώση της συναισθηματικής κατάστασης ενός μελλοντικού εργαζομένου μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να λάβουν αποφάσεις που βελτιώνουν την παραγωγικότητα και συμβάλλουν στη διατήρηση ενός υγιούς και ισορροπημένου εργασιακού περιβάλλοντος.
Ωστόσο, μερίδα του πληθυσμού αμφισβητεί την πιθανότητα οι μηχανές να κατανοούν τα ανθρώπινα συναισθήματα. Επιπλέον, εγείρονται ανησυχίες αναφορικά με την θεμιτή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από την πλευρά των εργοδοτών. Υποστηρίζεται ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν το EAI για να κατασκοπεύουν τους υπαλλήλους τους, να προσδιορίζουν τη διάθεση και τη συναισθηματική τους κατάσταση καθώς, και να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τις προσλήψεις και τις απολύσεις. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι έτοιμη να επηρεάσει όλα τα μέρη του εργατικού δυναμικού, αλλά ίσως, αυτό μπορεί να είναι ένα από τα πιο ύπουλα.
Ενώ το emotion AI αναπτύσσεται από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, η βιομηχανία έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια καθώς η υποκείμενη τεχνολογία που εξουσιοδοτεί την AI έχει γίνει πιο εξελιγμένη και το ενδιαφέρον για τον τομέα έχει αυξηθεί. Σήμερα, ο όγκος των δεδομένων στα οποία μπορεί να εκπαιδευτεί το EAI είναι τεράστιος. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να μετρήσουν πράγματα όπως η αναπνοή, ο καρδιακός ρυθμός και η εφίδρωση. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιούνται σε διάφορες καταστάσεις και εφαρμογές, όπως στην ανίχνευση ψεύδους καθώς και σε ψυχομετρικά τεστ.
Η ταχεία επέκταση των προγραμμάτων επιτήρησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της απομακρυσμένης εργασίας έχει αφήσει περισσότερους ανθρώπους εκτεθειμένους στην πιθανότητα παρακολούθησης των συναισθημάτων τους στην εργασία. Στην Ευρώπη, η ΕΕ επεξεργάζεται ένα νομοσχέδιο που πιθανότατα θα καθιστούσε κάτι τέτοιο παράνομο στον χώρο εργασίας. Αλλά μέχρι να υπάρξει ρύθμιση, οι εταιρείες είναι ελεύθερες να χρησιμοποιούν ανεξέλεγκτα την τεχνητή νοημοσύνη.
Διαβάστε ακόμη
Οι αεροπορικές λαμβάνουν θέση για ακόμα καλύτερες επιδόσεις τη σεζόν του 2024 (pics)
Τράπεζες: Ο «λογαριασμός» της διάσωσης και τα έσοδα του Δημοσίου από την αποεπένδυση
Δημοσκόπηση GPO: Στη σωστή κατεύθυνση το νέο φορολογικό νομοσχέδιο λέει το 59,8% (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ