Πολλά έχουν γραφτεί για την τεχνητή νοημοσύνη με τις αντιδράσεις να είναι ποικίλες, ωστόσο τώρα εταιρείες-κολοσσοί των ΗΠΑ όπως η Walmart, Delta Air Lines, Chevron, Starbucks, καθώς και ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν στραφεί σύμφωνα με το CNBC σε μια startup, την Aware για να παρακολουθούν τις συνομιλίες των υπαλλήλων τους.
Ο Τζεφ Σούμαν, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της startup με έδρα το Columbus, στο Οχάιο, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τις εταιρείες να «κατανοήσουν τον κίνδυνο μέσα στις επικοινωνίες τους», διαβάζοντας το συναίσθημα των εργαζομένων σε πραγματικό χρόνο, αντί να εξαρτώνται από μια ετήσια ή εξαμηνιαία έρευνα.
Χρησιμοποιώντας τα ανώνυμα δεδομένα στο προϊόν ανάλυσης της Aware, οι πελάτες μπορούν να δουν πώς οι υπάλληλοι μιας συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας ή εντός συγκεκριμένου τμήματος ανταποκρίνονται σε μια νέα εταιρική πολιτική ή καμπάνια μάρκετινγκ.
Τα δεκάδες μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της Aware, κατασκευασμένα για την ανάγνωση κειμένου και την επεξεργασία εικόνων, μπορούν επίσης να εντοπίσουν τον εκφοβισμό, την παρενόχληση, τις διακρίσεις, τη μη συμμόρφωση, την πορνογραφία και άλλες παράνομες συμπεριφορές, είπε στο CNBC ο Σούμαν.
Το εργαλείο ανάλυσης της Aware δεν έχει τη δυνατότητα να επισημαίνει ονόματα μεμονωμένων υπαλλήλων, σύμφωνα με τον Σούμαν. Ωστόσο, το ξεχωριστό εργαλείο eDiscovery μπορεί να το κάνει, σε περίπτωση ακραίων απειλών ή άλλων συμπεριφορών κινδύνου που είναι προκαθορισμένες από τον πελάτη, πρόσθεσε.
Η Aware ανέφερε ότι η Walmart, η T-Mobile, η Chevron και η Starbucks χρησιμοποιούν την τεχνολογία της για κινδύνους διακυβέρνησης και αυτός ο τύπος εργασίας αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των εργασιών της εταιρείας.
Το CNBC δεν έλαβε απάντηση από τις Walmart, T-Mobile, Chevron, Starbucks ή Nestle σχετικά με τη χρήση του Aware. Η Delta είπε στο CNBC ότι χρησιμοποιεί τα analytics και το eDiscovery της Aware για την παρακολούθηση των τάσεων και του συναισθήματος ως τρόπο συλλογής σχολίων από υπαλλήλους και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς και για τη διατήρηση νομικών αρχείων στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης της.
Η τεχνητή νοημοσύνη επιτήρησης εργαζομένων είναι ένα ταχέως αναπτυσσόμενο αλλά εξειδικευμένο κομμάτι μιας μεγαλύτερης αγοράς τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε τον περασμένο χρόνο, μετά την κυκλοφορία του ChatGPT chatbot του OpenAI στα τέλη του 2022.
Η λεγόμενη Generative AI έγινε γρήγορα η πολυσύχναστη φράση στα calls παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων. Η τεχνολογία αυτοματοποιεί εργασίες σε σχεδόν κάθε κλάδο, από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και βιοϊατρική έρευνα μέχρι logistics, διαδικτυακά ταξίδια και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.
Τα έσοδα της Aware αυξήθηκαν κατά 150% ετησίως κατά μέσο όρο τα τελευταία πέντε χρόνια, είπε ο Σούμαν στο CNBC, και ο τυπικός πελάτης της έχει περίπου 30.000 υπαλλήλους. Οι κορυφαίοι ανταγωνιστές περιλαμβάνουν τα Qualtrics, Relativity, Proofpoint, Smarsh και Netskope.
Σύμφωνα με τα πρότυπα του κλάδου, η Aware παραμένει αρκετά αδύνατη. Η εταιρεία συγκεντρώνει κεφάλαια για τελευταία φορά το 2021, όταν άντλησε 60 εκατομμύρια δολάρια σε έναν γύρο χρηματοδότησης υπό την ηγεσία της Goldman Sachs.
Διαβάστε ακόμη:
Γκεοργκίεβα (ΔΝΤ): «Bλέπει» μείωση επιτοκίων στα μέσα του έτους
Ποινικός Κώδικας: Αυστηροποιούνται οι ποινές – Τι θα ισχύει για αποφυλάκιση και βραχιολάκι (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ